Hvordan forklarer man bus/skole at tiderne skal passes? {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at min søn skal møde i SFO kl. 6.45 hver morgen, det tager knap 25 min. at køre til skolen, men bus chaufføren er her først 6.45 hver morgen, og ifølge planen skal min søn hentes 6.20 hver morgen.
Chaufføren har da også tid til at stige ud og ryge når han holder hos os, det er helt fint han gerne vil ryge, men han henter kun 2 børn om morgenen, og der burde han da kunne holde rygetrangen, vi snakker om under ca. 45 min. fra han kører hjemmefra, til børnene er afleveret i skolen.
Det vil sige min søn kommer i SFO 7.05 - 7.10 altså imellem 20 og 25 min. for sent hver eneste dag.
Jeg ser flere problemer i det:
1: Min søn lærer at det er okay at komme for sent hver dag.
2: Min søn står og venter længe på bussen hver dag.
3: Jeg betaler penge for fuld tid.
4: Han går i morgen SFO for at jeg kan komme i skole til tiden, men jeg kan ikke nå at møde til kl. 8.00 når bussen kommer så sent.
Jeg har prøvet at forklare dem hvor vigtigt det er at de kommer til tiden, bus chaufføren siger jeg skal snakke med deres chef, chefen siger jeg skal snakke med bus chaufføren, har så også forsøgt at kontakte skolen, som så siger jeg skal tage den med bus chaufføren eller chefen derfra.
Endelig har jeg også prøvet igennem kommunen, som er dem der betaler for det, men også de sender mig videre til bus chaufføren eller chefen.
Jeg er træt af at forklare dem det, nu har jeg forsøgt i snart 2 mdr. og jeg kommer ikke længere, hvad ville i have gjort?
Kan man tillade sig at blive sur, og skrue bissen på?
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 62 Svar: 235
vi havde altid samme problem, vi fik kummen til at betale halvdelen af den faste tur
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1424 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 7.532
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
Du bliver simpelthen nødt til at blive sur og skrue bissen på overfor både chauffør og hans chef. Forklar chefen at det er HANS opgave at sørge for at hans ansatte passer deres arbejde; det er da for pokker ikke dit. Han bliver trods alt betalt for det....
Herudover synes jeg, at du skal indsende en skriftlig klage til kommunen (husk at informere chefen om at du vil gøre det). Sørg for at skrive, at chaufføren BÅDE kommer for sent og så står og ryger i arbejdstiden frem for at køre børnene i skole...
ARGH...
Det er desværre et generelt problem rundt om i landet, men det gør det saft suseme ikke okay
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 345
Jeg vil da mene at det største problem er hvis du ikke kan møde til tiden, det er ikke ok. Er der et kørselskontor som du kan ringe til? det plejer nemlig at hjælpe.
jul 2012
sep 2011
Ja det skal han, min søn er ikke som de fleste andre børn, så han har behov for at hver dag er så ens som muligt, ellers bryder hans verden sammen.
Derudover er bussen bestilt til at varetage den opgave, og kan de ikke det, så er de ikke det rette selskab, men der kan man selvfølgelig se hvad der sker når kommunen vælger efter pris, det tidligere selskab havde en fantastisk service.
Jeg er ikke god til at være hård, men må nok ty til min mor hvis der skal hårde toner på, hun kan give mig kuldegysninger
apr 2007
Susanne- nu med en stor sød hemmelighed: der står at hun har snakket med kommunen men der står intet om kørselskontoret, hos os er de to ting ikke det samme. Det ved jeg jo så ikke om det er hos dem, derfor jeg spørger.
Til ørnfeldt: Har i et kørselskontor hvor i f.eks henvender jer når i skal aflyse bussen i forbindelse med sygdom?
Da de blev ved med at glemme vore søn og de tilmed forlangte at han stod klar, og hos os betyder det udenfor for vi kan ikke se bussen indefra vores hus, fik vi en aftale om at chaufføren ringede 5 inden de var hos os. Vi var to gange udefor at han stod i snestorm udenfor og ventede på en bus der ikke kom og da vi ikke kan se ham indefra huset og han ikke turde gå ind hvis nu bussen skulle komme ja så var han meget kold.
Der var også en periode hvor han først blev hentet kl.8.10 og så er det jo svært at nå i skole til kl.8 men der ringede skolen til kørselskontoret og fik det bragt i orden.
sep 2011
Min er også blevet glemt et par gange, og de yder ikke den service at de så sørger for at sende en bus ud, så er det egen hovedpine at finde ud af hvad vi gør.
Værre endnu er at de har sat ham af et helt forkert sted, hold op hvor var han skræmt, og der var jeg rasende.
jul 2012
Det var meget frustrerende.
En gang valgte jeg selv at køre ham i skole, da klokken var 8.10, og skolen startede kl. 8.00, og vi intet havde set til bussen endnu.
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
apr 2007
Det lyder som om i må tale med kommunen eventuelt jeres sagsbehandler, måske kan en af jer bede om at få tabt arbejdsfortjenste så i ikke hele tiden skal komme for sent på arbejde, ellers er truslen om at i vil søge tabt arbejdsfortjenste måske nok til at jeres barns sagsbehandler kan tage en snak med dem der sørger for kørsel Det er en tung og hårdt system når man har børn med vanskeligheder.
sep 2011
Den vej har vi forsøgt men uden held, og det er fordi vores søn har så mange problemer pga. hans sygdom, så en hel dag i skole er egentlig heller ikke holdbar for ham, men jeg kan heller ikke give ham tidligere fri de dage hvor jeg har tidligt fri eller helt fri, da det så rykker for meget i hans hverdag.
Men vi kan ikke få for tabt arbejdsfortjeneste så vi kan lette hans hverdag, og få hele familiens hverdag til at fungere
Hvordan forklarer man bus/skole at tiderne skal passes?