{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Hvordan forklarer jeg... {{forumTopicSubject}}

... min far og hans kæreste at de bør aflive deres hund? For det første er den sindsygt aggresiv, hvis man løber i nærheden af den bider den en i benene, den har skambidt 2 hvalpe, kiki, deres fox-tæve og en gravhund. For det andet er hans hofter helt smadrede.. han kan knap nok rejse sig og han halter hele tiden..
De siger at de vil se tiden an, men det har de ca gjort i 3 år nu...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan forklarer jeg...
  • #1   8. feb 2008 Stakkels hund...

• #2   8. feb 2008 fandme synd smiley .. sig det ligeud til dem.. det må de da ku forstå?

• #4   8. feb 2008 Det er godt nok sørgeligt at hører.. . =/

Heller ikke noget at sige til at den er aggressiv hvis den har ondt hele tiden . .=/

Lille stakkel .

• #5   8. feb 2008 Synes også du skal sige det ligeud, og det er da mega synd for hunden hvis den er så dårlig, den må da ha smerter?

• #6   8. feb 2008 har sagt det 10000 gange... men min fars kæreste hader mig så hun flipper bare.. Har passet hus i 15 dage for dem, og var seriøst ved at køre til dr dyr med ham..

• #7   8. feb 2008 Det ville jeg seriøst ikke acceptere... jeg ku godt finde på og kører til dyrlægen med den .. smiley

• #8   8. feb 2008 Det er så skide synd for den hund.. Han er bare den dejligste puttehund hvis man bare ligger sig ned på gulvet til ham.. men det er så tydeligt at han har smerter..

• #9   8. feb 2008 Har de ikke fået undersøgt det med hoften så det evt kunne blive bedre??? Ville klart køre den til dokter dyr, og hvis den ikke har fået noget for dens dårlige hofte(hvad du ikke lige skriver;o)) Så synes jeg faktisk det er dyreplageri hvis den går og har ondt, og det må hende kæresten da kunne forstå eller?

• #10   8. feb 2008 Altså de fik ham da han var 1 år gammel, han er allergihund, men de ville ikke fylde ham med medicin så de smed det hele ud, hvilket resulterede i han bider og klør sig konstant. De er sådan nogle meget "økologiske" mennesker der gerne vil ha at det hele skal være hjemmedyrket, så de har givet ham urtebade osv...
    De har aldrig fået tjekket hans hofter, da det åbenbart ikke er vigtigt... :-s
    Derudover er han, på trods af kryptorchisme, far til 2 kuld hvalpe!!!!! Jeg elsker min far, men er simpelthen flov over hans måde at ha hund på.... Og så har de bare 3 smiley

• #11   8. feb 2008 Har din far og hans kæreste selv været med til dyrelægen og få en prof. mening, nogle gange vil folk bare ikke indse den er gal. Min morfar har en dansk/svensk som han fodre med frolics i den tro det er tørfoder, det resulterede self. i en overvægtig hund hvor halsbåndet "groede" ind i halsen, og han kunne slet ikke overbevises om at noget var galt før han selv var med hos dyrlægen og se røngten billeder osv..

• #12   8. feb 2008 De ved godt den er gal...

• #13   8. feb 2008 super svær situation.... men jeg syntes duskalsætte dem ned og forklare dem at når man har dyr så harman et ansvar. et ansvar for at de er glade, får nok mad, og i det heletaget trives. når der så sker noget med ens kære så må man også tage ansvar for det... hvad enten om det er øremider der skal behandles, allergi, hunde der skal lappes sammen efter slagsmål osv... men det indebære også at man har et ansvar for et andet liv, og at det er man nødt til at tage uanset hvor svært det er og uanset hvor ondt det gør på en selv...
    jeg kender smerten når man skal træffe beslutningen om at aflive et dyr. måtte aflive min hest for nogle år siden. men sådan er spillets regler...!

• #14   8. feb 2008 Ja det er jo på ingen måde din skyld at din far er sådan, bare godt du er opmærksom.
    Synes det er vildt de aldrig har fået tjekket hoften på den når den er dårlig og den halter, hvordan ville de selv have det med at gå med en dårlig hofte ben eller arm fx, dyr har jo lige så ondt....
    Synes du skulle prøve at sætte dig stille ned med dem( bare så hende kæreste ikke flipper ud igen) evt prøve at ringe til en dyrelæge sammen med dem, så de kan høre det er nødvendig at gøre noget, hvis dem evt den her tråd eller find nogle sider på nettet om dårlig hofte osv, for de kan åbne øjnene op, for den hund skal da tilses alt andet er forkert og synd.
    Og at hunden er far til hvalpe trods krybtorchisme er da helt uhørt, den skal da kastreres hvis den har det, mener da også den kan få kræft eller blive meget syg hvis man ikke gør det.
    Åhhh håber sådan du finder ud af det med dem, ellers ta selv op med den..

• #15   8. feb 2008 Ligemeget hvad jeg siger er det som at tale til en dør.. Tror sgu ik engang de ville fatte det hvis jeg brækkede deres ben for at prøve at forklare smerten.. Kan man, rent juridisk, aflive andres hunde??

• #16   8. feb 2008 det ved jeg faktisk ikke, men hvis du har snakket med din dyrlæge om det kunne det da godt være at han/hun vil gå med til det... man skal i hvertfald ikke underskrive noget så mon ikke er prof vil kunne se det humane i det...

• #17   8. feb 2008 Tør jeg ikke svare på, men hvor må det være svært at svare på, ville selv ta den til dyrelæge og forklare situationen og få dyrelægen til at ringe hjem og forklare at hunden altså har brug for medicin eller operation eller aflivning, for det er synd den skal gå og lide det kan man ikke byde et levende væsen.

• #18   8. feb 2008 Mente det må være svært at se på altså for dig at den går og lider.

• #19   8. feb 2008 Det er vildt svært.. jeg ved bare at tager jeg ham til dr. dyr så hænger jeg på regningen og det har jeg ikke penge til:-(
    ARGH!!!

• #20   8. feb 2008 det kan også være du kan alliere dig med din dyrlæge hjemme hos dem... bare en tanke. ved min gamle dyrlæge tog hjem til folk en gange imellem bla hjem til mig da min kat skulle aflives...

• #21   8. feb 2008 Ja det må være svært for dig, kan heller ikke passe du skal hænge på regningen, men ja nogle dyrelæger de tager hjem til folk, men ellers som jeg skrev prøv at ring til dyrelægen sammen med dem og sæt medhøre på og forklar dr dyr hvordan hunden har det og og det er noget som skal tjekkes "Hvad han jo selvfølgelig" siger ja til og på den måde høre de da det. Det ville da være en mulighed at prøve, bare svært når de ikke VIL forstå det:o(

• #22   8. feb 2008 Uha den er rigtig svær hvis de virkelig ikke vil høre på dig eller gi hunden medicin.. du har dog altid en mulighed men den er ikke særlig rar og slet ikke når det er en du er i familie med men du kan ringe til dyrenes beskyttelse anonymt og du kan bare sige at du er bange for hunden har smerter så køre de ud og kigger på den og forklare din far og hans kæreste hvilke muligheder der er hvis der altså er nogen...ved godt det kan være lidt svært at gøre men hvis de ikke vil høre på dig og har smidt det medicin ud der er vigtigt for hunden kan det være det er den eneste og beste mulighed du har ved det ikke. men håber du finder ud af noget:)

• #25   9. feb 2008 Som foreslået; så allier dig med en dyrlæge og tag på hjemmebesøg.
    Hvis du forklarer situationen til en dyrlæge, har denne forhåbentlig ikke noget imod denne fremgangsmåde.

Hvis de ikke vil lukke dyrlægen ind, så meld dem for vanrøgt.

Bliver de sure over at du handler på deres vegne, så lad dem blive det. Gætter på du vil have det bedre med at de er sure, end at hunden lider i måske årevis...
    Kan også være at de har så meget omløb i hovedet at de forstår din beslutning, når de hører dyrlægens dom.

Kommentér på:
Hvordan forklarer jeg...

Annonce