{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.384 visninger | Oprettet:

Løber i med jeres hund? {{forumTopicSubject}}

Hej HG,

Jeg overvejer at begynde at løbe sammen med min hund. To fluer med et smæk tænker jeg smiley 1. Jeg får min motion 2. Freja får sin motion og sjov.

Men mener jeg engang læste noget om at man ikke skal starte for tildigt. Freja er 11 mdr. og jeg vil ikke overbelaste hende.

Hvordan startede i op? Hvor gammel var jeres hund og hvordan fortæller mig hunden hvad det går ud på? Hvor langt løber i? Det skal sige hun er en cavalier king charles spaniel.

Kh Tina

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løber i med jeres hund?
  • #1   9. jan 2013 Kiyoh var 1½-2 år, han er så os en lille hund på 6 kg.

Men jeg ville nok stadig vente lidt til hunden er fuldt udviklet, husk nu I begge skal starte blødt op!

• #2   9. jan 2013 Hej Tina
    Har selv en lille hund og løber 4 til 5 gange om ugen. Løber dog ikke mere end 5 km af hensyn til Victor. Vi starter altid med at gå først så han får tid til det han skal. Har købt en løbe snor så jeg er fri for at holde snor i hånd. Når jeg tager løbetøj på, så er han helt tændt. Løber også ofte steder hvor han kan løbe frit på noget af turen. Dyrlæge siger han er blevet meget mere fast og muskuløs i det. Han nyder det i hvertfald

• #4   9. jan 2013 Vil ikke løbe med min hund før den er 1 1/2 år. Så jeg sikker på den ikke vokser mere, og så du ikke belaster dens hofter.

• #6   9. jan 2013 Syntes lige jeg vil dele det her link da det siger rigtigt meget.

(link fjernet)

i kunne jo måske tage en meget lille ruter og lave skift fra gå til og små løbe. Så vil den også være klar til den rigtigt må og have lært lidt principper i det. Eller power walk evt kunne jo være en super løsning for jeg begge.

• #7   9. jan 2013 Min mand løber med Alfa, 8-10 kilometer 6 gange om ugen, og hun elsker det smiley

Han startede da hun var 1½ med kortere ture og trappede op over et par måneder.

• #8   10. jan 2013 Slædehunde starter op med at løbe lidt med når de er mellem 4-6 mdr. De skal vænne sig til sele mv, men må ikke trække en vægt før de er et år.
    Når man tænker på hvordan hvalpe kan tumle i timevis, kan de også lunte lidt med på tur. Det vigtigste er at lytte til hundens signaler og starte træningen med få meter, så hunden forstår start og stop, temposkift osv.
    Så i kan roligt gå i gang med blidt løb.

• #9   10. jan 2013 Tak for jeres indlæg. Jeg tror jeg har besluttet mig for at vente 6 mdr endnu til hun ca er 1,5 år og så starte stille og roligt op. smiley

• #11   10. jan 2013 Jeg har haft Zita med på et par løbeture, men hun er mere doven end jeg er... Efter 10 min smider hun sig ned og VIL bare ikke længere smiley Dovne hund...

• #12   10. jan 2013 Kirsten - din mand er i god form smiley

• #13   10. jan 2013 Martine - Ja, det kan ikke nægtes, han motionerer for os begge smiley
    Han har løbet 6 gange om ugen i de sidste 30 år, suppleret med fodbold et par gange om ugen + cykling, han har aldrig taget kørekort af frygt for at blive for magelig smiley

• #14   11. jan 2013 Puuuha Kirsten, jeg bliver jo helt forpustet bare ved at læse om det smiley

• #15   12. jan 2013 Med Diva, er jeg begyndt og gå lange ture på 6 km ca hvor vi bare går - også når hun bliver ældre s¨å kan vi begynde og lunte lidt, også til sidst løbe - men det sker da at vi løber nogen gange, med det er kun i 2 min hvis ikke mindre, da jeg har ekstrem dårlig kondi smiley

• #16   12. jan 2013 Og hun er 5 mdr. nu ^^

Kommentér på:
Løber i med jeres hund?

Annonce