{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Overvejer foderskift! {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg blev lige inspireret af flere tråde nu også har jeg gået med tanken længe smiley

Har overvejet om jeg skulle begynde og foder med råt, hvordan gør i andre det? Kunne godt bruge nogle erfaringer, med hvad der er godt og hvornår ved jeg min hund har fået det hun kan spise, og hvor meget skal de have?

Har også overvejet og bare skifte til et andet pillefoder, og har kigget lidt på DiaDog, hvor meget skal en hund på knap 30kg ca have af det??
Det handler egentlig også meget om at min hund selvfølgelig skal blive mæt, men også at en sæk foder kan holde så "længe" som muligt til så lidt penge som muligt!

Lige pt får hun Pedigree MAXI, og den holder ihvertfald 1 månede..

Hun er Rottweiler på 10 mdr..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer foderskift!
  • #2   6. jan 2013 Nej men det vil jeg da lige gøre smiley

• #3   6. jan 2013 En hvalp skal have ca 10 % af dens kropsvægt, og så trapper man ned til at den som fuldt udvokset skal have ca 2 %.

Jeg blandingsfodrer mine, dvs de får et tørkost produkt med tørret kød og frugt/grønt der hedder N & D (natural and delicious), og så får de råt som andelår, kød i tern, hakket kød,indmad, ben, fisk osv jeg køber i supermarkeder... Derudver kører jeg ud til en forhandler og køber diverse kød færdigblandet med brusk osv

• #5   6. jan 2013 Ja, jeg burde jo så også stadig holde mig til hvalpefoder, kunne jeg lige læse mig til smiley

Hanne
    Hvor mange gange om dagen får dine mad så? smiley

Vil jo helst heller ikke "overfodre" hende så hun bliver for tyk ..

• #7   6. jan 2013 de får oftest morgen og aften, tørt morgen og råt aften...

Men ved jeg fx at de skal have et stort ben, eller et større råt måltid, fordi jeg evt har fået noget på tilbud, så kan jeg finde på at springe morgenmåltidet over en før eller efter den større portion råt...

Fx får de af og til en luns Osso Buco og det er tit lidt større end de egentlig skal have så så får de ikke tørt den dag...

Men fpr det meste får de ca ½ dags dosis tørt morgen og ½ portion af råt til aften..
    De skal ca have 180 gr mad i døgnet

• #8   6. jan 2013 DKK Tilhænger
    Ja, men kan se jeg er så "heldig" at de ikke har nogen forhandlere overhovedet i Nordjylland smiley

• #11   7. jan 2013 Stine H

I det første link. støder på en forkortelse der hedder RMB, og syntes ikke jeg kan finde nogle steder hvad det betyder? Måske er jeg bare blind smiley

• #13   8. jan 2013 Okay smiley

Jeg syntes bare engang jeg fik afvide af kyllingeben ikke var gode for dyr fordi de splintre på en anden måde og så kan rive i hele systemet på vej ned :s
    Men falder hele tiden over folk der gir kylling med ben ..

• #16   8. jan 2013 Altså hun har før fået de store kødben (store griseben) man kan købe i en alm dagligvare butik flere gange og med stor velbehag smiley

Okay, jeg vidste ikke det var forskelligt om det var rå eller tilberedt, så ved jeg også det! smiley

Kommentér på:
Overvejer foderskift!

Annonce