15. feb 2009 Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Analkirtler.. Analkirtler..
Har lige læst i en anden tråd at der var en der fik sin hunds analkirtler opereret væk..
Nogen der ved hvorfor man gør det?
Fordele ulemper?
Er det iorden (jeres mening)
Jeg har en hund der slet ikke kan styrre det der med at tømme dem så det sker bare.. Mest når jeg ikke er hjemme og hun så sys hun skal ligge i min seng
Og det er bare ikke til at få af, så stort set alle mine lagner er plettet..????
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Jeg går og overvejer at få det gjort i øjeblikket, men det er en stor beslutning at skulle tage synes jeg... På den anden side, så er det jo også synd for hende, at hun skal have dem tømt hver måned for at sikre, at der ikke går betændelse i dem...
jun 2007
Følger: 36 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 89 Svar: 1.110
Fordele: Her var det et problem at komme af med, så det var jo en fordel at dette ikke ville være et problem mere
Ulemper: Der er Altså rissisi ved operationer..
jan 2010
Følger: 47 Følgere: 46 Hunde: 6 Emner: 511 Svar: 4.063
han kunne ikke tømme dem selv, da det sekret de danner, var tykkere ved ham end normalt.
han fik betændelse i, og det blev til en byld der sprang op.
da det skete for 3. gang, så valgte vi at få dem fjernet, det er meget smertefuldt for hunden.
det er ikke en risikofri operation, hvis dyrlægen rammer ringmusklen, kan hunden blive utæt. min dyrlægen sagde dog, at det ikke er noget der sker så tit længere, da de er meget obs. på det når de operere.
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
Det er risikofyldt og ikke noget jeg ville overveje hvis kun det er et spørgsmål om at hunden tømmer dem i utide. Det kan afhjælpes ved selv at lære at tømme dem for hunden når man er ude.
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 58
feb 2009
Følger: 39 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 205 Svar: 3.353
Men så må det jo bare være sådan, for ja det er jo heldigvis ikke fordi hun har helbredsmæssige problemer med det..
Analkirtler..