opdatering på Bertil ..... {{forumTopicSubject}}
Bertils sidste døgn er forløbet uden nogen form for dramatik ....
Status pt.......
De har taget ham ud af droppet for 24 timer siden , dels for bedre at kunne tjekke hans reaktioner og dels for bedre at kunne tjekke forløbets gang....
Han overgik så til injektioner med smertestillende og dette var en noget nervepirrende situation for mig, da det var på sprøjter han ikke kunne smertesdækkes og dermed viste det hvor slemt det stod til.
Jeg frygtede derfor, at jeg ville se en hund der atter dykkede nedad.
Den spørøjte han fik allerførste gang vi var ved lgen skulle have haft dækket ham i 24 timer , men den holdt kun i 8 , så derfor har jeg det sidste døgn bare gået og ventet på, at den sprøjte han fik igår morges heller ikke ville kunne holde ham dækket....
Men men men , den lille fyr har heldigvis ikke haft brug for ekstra smertestillende , hverken igår aftes eller igennem natten.
Status på Bertil ligenu er så ....
Han spiser , vil gerne snakke med personalet , bliver luftet lidt hvor de observere han bevægelser og kan konstatere , at udfaldssymptomerne i benene er aftagende dog løfter han stadid det ene ben op under sig.
Men hvis jeg tænker mig om, ved jeg jo godt, at hvis jeg forstuver et led , vil der gå en del tid før al hævelse er forsvundet og det samme må gælde for Bertils ryg.
Han for medicin der skal få hævelsen til at aftage/ forsvinde og den har selvfølgelig brug for tid til at virke....
De næste dage vil vise os tydeligere hvilken vej det går, men ligenu er deres observationer fuldstændig i tråd hvordan han respondere på behandlingen nemlig......
Et vrid , stort eller mindre , men det har skabt en hævelse i ryggen som trykker på hans nerver og dermed kommer udfaldsspymtomer frem.....
Behandlingen virker , hvilket den jo ikke ville have haft gjort hvis han fejler andet, så det giver mig lidt håb om , at den lille fyr `bare `har været en Bjergged og landet forkert og dermed forvredet sin ryg......
Jeg må også hele tiden huske mig selv på, at de endnu ikke har konstateret en diskusprolaps på billederne, men at den selvfølgelig godt kan sidde der alligevel som lægen sagde....
Men de behandler for et vrid og Bertil reagere positivt på denne behandlingen , så mon ikke tingene hænger sammen ??
de vil ringe til mig efter stuegang i løbet af formiddagen , men de har mange indlagt så det kan godt vare noget før jeg høre lægens vurdering af det sidste døgn...
Lægen igår gav mig et håb , da jeg spurgte ham direkte og det er det jeg har forholdt mig de sidste 24 timer og da sygeplejerskerne som passer ham , ikke har kunne se nogen forværring , er det stadig den læges ord der står for troende indtil jeg har talt med en læge igen. Dette aftalte jeg nemlig med lægen
Så alt ialt er det positivt for den lille fyr er stabil og kan klare sig med sprøjter, han spiser , logre med halen og fremfor alt er han ikke bange ....
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.011
vi fik lov til at springe dig og din hund over fordi Bertil havde så store smerter
hvordan går det med din hunds bjørnekol ?? , har du fået styr på blødningen ??
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jan 2010
Linker lige til en af Bertils historier , hvis i skulle have lyst til at læse lidt om ham fra hverdagen
Ja jeg begynder også at håbe på et julemirakel til Bertil , Fru Nielsen og jeg
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 1420 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 7.414
jan 2010
Hvor den lille fyr bare beriger mit liv og hvor er jeg glad for , at jeg for første gang som hundeejer har lavet disse historier , det gør minderne om ham meget mere levende og jeg føler at han er lige her hos mig....
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Fortsat god bedring Bertil.
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
I kan jo ikke undvære ham og hans dejlige måde at være på, og vi her på HG kan ikke undvære hans historier..
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg læste en af dine opdateringer forleden, fordi en af vores fælles venner havde skrevet noget. Sikke en skræmmende omgang
Krydser alt for at det "bare" er et vrid
jan 2010
Tusind tusind tak
Du aner ikke hvilke væld af følelser du lige har frembragt i mig , tårene står ud i stænger lige nu......
Og sjovt nok , var det lige netop Amie jeg tænkte på, da Fru Nilsen spurgte mig forleden dag......
jeg er målløs......:-)
jan 2010
Ja det har været et temmeligt skræmmende forløb , startende med et lettere lændehold til noget virkelig akut med mistanke om spontane blødninger i rygmarven forårsaget af hjertelungeorm....
Men nu står det imellem en forvridning af ryggen eller en diskus som man IKKE har kunne se på røngtenbillederne, men ikke kan udelukke....
men lige nu ligner det mest en forvridning
Og så har jeg det bare sådan at ;
- det ligger bare i kortene , at hvis man er en Bjergged som Bertil , ja så vil der på et eller andet tidspunkt ske dette , ene og alene fordi han er en frygtløs springer og selvfølgelig vil han jo ikke kunne lande 100 % perfekt ved hver et krumspring han gør sig....
Lidt ligesom at have `rigtige `drenge der altid skal besøge skadestuen....
( ps. sådanne to drenge har jeg )
jan 2010
Selvfølgelig skal vi det
Men at andre hundeejer , som dig , tilbyder / overvejer , at overlade deres hund til mig , gjort i medmenneskelighed...
Det er ganske enkelt ubeskriveligt hvad det gør ved mig og jeg er dybt taknemmelig over denne medmenneskelighed der bliver mig vist....
Tusind tak for din utrolige omtanke for mig og Fru Nielsen , det vil jeg aldrig glemme dig for .....
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.025
Ja det går fint nu og blødningen er stoppet, det var jo heldigvis ikke så alvorligt så længe der ik går infektion i det
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Jeg håber det bare er vrid'et.
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Glædelig jul
jan 2011
Følger: 39 Følgere: 31 Hunde: 3 Emner: 166 Svar: 5.326
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Jeg skal hilse fra familien og sende dig god karma og tanker defra, fortalte dem om jeres situation igår og hvorfor keg måtte tjekke fb og hg midt i aftensmaden det var helt okay og nu kan jeg tage hjem og opdatere lidt mere positivt
Kram til dig
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Og Maj-Britt? Du er bare....................... Ja, du er sq så!!!!!
Og så vedgæfter jeg lige et billede af Erik (min mand) og Bertil fra i sommer. De er så glade for hinanden
opdatering på Bertil .....