Nytårsaftens Nytårsaftens
Hej alle sammen
Først vil jeg gerne sige glædelig jul til jer
Har to hunde der begge er bange til nytår. De har begge store øje og ryster.
Hvad syntes i jeg skal gør ?
har overvejet at prøve zylkene men er i tvivl om det virker ?
har også læst om det det DAP, Hvor kan det købes ?
hjælp mig, det er ikke særlig rart at holde nytår når man har to bange hunde, syntes det der så syndt for dem
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.067
Zylkene virker ret godt for nogen, ikke så godt for andre, så der er jo ikke så meget andet for end at prøve sig frem (der findes forskellige produkter der ligner, så måske nogen har bedre erfaringer med andre mærker)
Til selve nytårsaften kan du overveje at anskaffe Bachs nødhjælpsdråber -de kan måske tage toppen af angsten, men jeg ville ikke give dem hver dag fra nu og til skyderiet stopper engang i januar, det synes jeg er lige voldsomt nok.
Og så overvej at bruge næste år på at træne -det er lige sent nok at finde ud af nu, at hunden er bange, hvis man vil nå at gøre noget ved det, men har man god tid, så kan mange hunde lærer at leve med skyderiet.
Og så skal man huske hvad man selv udstråler -det kan gøre meget forskel for hunden, om man selv bliver "hylet ud af den" når hunden bliver bange, eller om man ligesom viser overskud og overblik og selv tager det roligt.
Mine er heldigvis ikke bange for skyderiet (vi bor så osse tæt på DK's største militære øvelsesareal, så her er der skyderi det meste af året ;)), men det kser at Reiki lige bliver lidt på vagt hvis det er høej skrald, f.eks. kanonslag og den slags. Her hjælper det hvis jeg blot med glad stemme siger "nå, sagde det bang ude" eller et eller andet i den retning, hvorimod han bliver yderligere vagtsom, hvis jeg gør et større nummer ud af det.-
Sådan fungerer det osse til en vis grad med angst, hvis hunden da ikke er så bange at den helt har lukket af for omverdenen
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 32
nov 2008
er det nok kun er give dem det ?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
http://www.petdreams.dk/thundershirt-hunde-angste-bange-fyrvaerkeri-torden-nytaar-og-overdrevet-goen.html?gclid=COj03_OWsbQCFaJ3cAodZAYAYA
http://www.trenddog.dk/shop/thundershirt-7850p.html
Men google det da priserne kan varrierer som du kan se
nov 2008
er det nok kun at give dem det ?
nov 2008
nov 2008
nov 2008
nov 2008
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.800
Start allerede nu, så får du det også prøvet af
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 189
dec 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 366 Svar: 1.817
kunne aldrig drømme om a give ham medicin igen
han var mere skræmt det år han fik medicin..
halsbåndet fra sidste år virkede godt
i år har vi dog sendt ham ud til min far som bor på lamdet
Nytårsaftens