Gæster og hunden gør og knuer {{forumTopicSubject}}
Hejsa hundevenner.
Vi skal have fremmede gæster på fredag, og kæresten syntes vi skal lade hunde blive hjemme, for den skal jo også vende sig til fremmede gæster.
Han er 9 måneder gammel, og han er begyndt at gø og knurer når der kommer fremmede. Han gør lige lidt ved de vanlige mennesker der kommer i hjemmet med ikke andet.
Min mor og kæresten var på besøg for et par uger siden, hvor han blev ved med at knurer af min mor når hun kom ind. jeg bad ham at gå på tæppet, men da han rejse sig igen, gik han under bordet hvor de sad og knurede igen af min mor. Min mor var lidt utryk ved ham. men da de kom igen en uge after, var der ingen ting. Det er som om han lige skal accepter dem.
Men når folk har været inden for døren et par gange er der ingen ting.
På fredag kommer der 12 voksne og 3 børn i alderen 3-4 år. Jeg er lidt nervøs for om han laver samme nummer med den.
De er ikke vand til hunde og bliver nervøs for at de bliver Utryk ved ham.
Hvad syntes i jeg skal gøre i den her situation. Jeg vil også gerne have hunden bliver vand til der kommer fremmede i huset. Det er som om at efter han er blevet kønsmoden gør han af folk der går uden for huset, og kommer ind.
Det er ikke fordi han ikke har været vand til at komme med rundt, tværd imod. Der kommer i forvejen en del mennesker i huset, men det er meget de vandte.
Mvh Line
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hos mig ville hunden ikke blive udsat for det - det er simpelthen synd, når den så tydeligt befinder sig dårligt med det.
Men det er da en opgave at tage fat på bagefter.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 574
Væn hunden til fremmede stille og roligt, ikke en hel bande på en gang.
Små børn og hunde skal vænnes stille og roligt til hinanden, ellers er det da dømt til at gå galt.
Du vil da heller ikke få et roligt øjeblik, synd for alle parter.
Du må forklarer kæresten at det er synd for både hund og gæster.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.905
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Vi har lige besøgt min veninde i København. Hun har egentlig ikke hund selv, men de passede en boxer på knap 1 år, mens ejeren var til julefrokost. Vi skulle først komme efter den var blevet hentet igen, men hun var desværre blevet forsinket.
Så vi dukker op 2 voksne og 2 børn på 4 år og 5 år, der er vant til hunde. Med det samme vi kommer ind af hoveddøren, ser jeg hundens hale forsvinde ind mellem benene på den. Den virker sky, men kommer alligevel selv hen og snuser, men den vekslede mellem at snuse og gø og brumme af os.
Børnene blev meget utrygge ved den. Sådan en boxer der stiller sig lige foran og gør og småknurre er ikke sjov for børn. Og de kunne ikke få den til at stoppe eller få den til at lægge sig lidt væk. I starten bad vi børnene om at være rolige, bevæge sig roligt og undgå alt kontakt med hunden. Det hjalp dog overhovedet ikke på hundens opførsel, så efter 1/2 time, hvor børnene havde stået klemt og betuttet op af vores ben eller bag en stol eller andet for ikke at stå lige op af den, så blev den lukket væk. Lidt senere dukkede ejeren op og hentede den.
Men det er altså ikke rart for hverken hund, børn eller forældre at komme i den situation. Børnene er utrygge og nærmest uhyggeligt stille, fordi vi har prøvet at lære dem hundens signaler og så er det en hund, man ikke kender og ikke stoler 100% på. De ville gerne prøve igen lidt senere for de syntes det var synd at den ikke var med inde i stuen, det havde jeg altså ikke lyst til. Så de skiftedes til at sidde i køkkenet med hunden hele tiden, indtil ejeren kom.
Og I får 12 voksne og 3 børn på besøg... Det er altså mange på en gang for en hund, der ikke har det godt med det...
Hellere en anden gang og så kun få af gangen og kun voksne eller store børn til at starte med.
Gæster og hunden gør og knuer