Gæster ? {{forumTopicSubject}}
Ja, vi har en grå schæfer på 6 mdr. i familien, rigtig sød, aktiv, men vi har nu ikke haft de store problemer med ham. Det skal lige siges at vi går til hundetræning med ham på Odense Politihundeforening to gange om ugen.
Men nu til vores problem..
Når vi får gæster bliver han rigtig glad og måske lige lidt for voldsom, men han er jo ikke så gammel så vi holder ham bare lige i halsbåndet til gæsterne har været over at sige goddag til ham og så er der egentlig ikke noget. Men hvis vores gæster har børn med, det kan bare fra 3 til 16 år (det er de eneste aldre vi har prøvet) så bliver han meget glad og alt for voldsom især overfor de mindre. Vi gør på samme måde med både voksne og børn så han lige får lov til at sige hej imens vi holder ham, men problemet er at han simpelthen bliver så ivrig over for de børn der er der og han tager ikke øjnene fra dem en hel aften, han piver for at komme hen til dem, men hvis vi lader ham hoppe han op og "napper" efter dem, ikke voldsomt men det kan børn jo ikke lide og det skal han heller ikke så vi har snor på ham en hel aften og hver gang børnene rejser sig så rejser han sig med det samme og logre med halen, vi kan sige nok så mange ting til ham og lige tage lidt fat i ham, det er ligesom om at han forsvinder, han ser kun børnene. Så har vi været ude i haven med hunden og børnene og der kom han med bolden til dem og de skød den afsted og det gentog sig rigtig mange gange og de hyggede sig rigtig meget, så går vi indenfor og han starter forfra med at være for voldsom. Så vi bliver igen nød til at have ham i snor, hvis børnene så går nedenunder kan vi godt slippe ham og så er der ingenting men lige så snart de er der, er der ingen kontakt over hovedet... ? Det skal lige siges at de er to børn i familien på henholdsvis 12 og 16 år og der er ingenting . Han kan også lave det samme nummer hvis man har børn med ude og gå tur, men halen logre konstant for han vil at gerne snakke med dem, men han er alt for voldsom og ivrig ?
Så har vi også lige et andet problem, han pisser jo af glæde når han se os og det er ved at være pænt trættende og det er jo ikke kun os men også når der kommer gæster. Nogle har sagt at han gerne skulle stoppe men ellers andre ideer ? Det skal lige siges at det også er hvis bare et af familiemedlemmer er væk og kommer tilbage selvom de andre også er hjemme så pisser han også af glæde.. ?
Håber i kan hjælpe (;
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 141
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Vi lærte min niece at sige "sit" og "Giv pote" hvor efter hun gav vores hund en godbid.
Bine (vores hund) lærte hurtigt at det bedre kunne betale sig at sidde pænt foran hende, og efter at de har mødtes 4-5 gange er hun meget mere rolig når min neice kommer, og hun elsker at give hunden godbidder, og nusse med hende nu.
Min niece har så lært at hun ikke må kaste bold eller noget til Bine, så Bine kun opfatter små børn som nogen man skal være rolige sammen med, og som nogen der giver godbidder hvis man sidder pænt og evt. giver pote :o)
Nu skal vi så snart til at i gang med min nevø også, da han så småt nærmer sig en alder hvor han begynder at gå rundt.
Ind til da har min søster ham altid på armen når de kommer. Bine hopper godt nok lidt op, men når de har sat sig, får Bine lige lov til at snuse/mysse min nevø, og derefter er der ingenting.
Vi træner forresten også i OPH :o)
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 15
Gæster ?