{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Er tolleren en god hund? {{forumTopicSubject}}

Hejsa hundevenner..

Jeg har en drøm om at min næste hund skal være 100% jagthund, da jeg interessere mig meget for jagt med hund.

Jeg bor på en gård, med 7 tønder land, min far er jæger og vi har haft FT springer spaniels på højt jagtplan, så jeg ved hvad jeg går ind til, med sådan en..

Jeg har læst en hel del om dem, og der står rigtig mange negative ting, ex. den lange liste på toller.dk ..

Her kommer der lige lidt spørgsmål..

1. Kan man cykle med den, altså er den alt for jagt freak til at være sikker i trafikken.

2. Kan man have den løs, naturligvis ved træning. Jeg bor jo som sagt på en gård, så det kunne være dejligt at have den med uden snor..

3. Er den virkelig så svær at træne?

4. Hvis den er vokset op med katte, vil den så stadig jagte dem? Altså vores hunde kan da godt finde på, at gå efter dem..

Håber I kan give mig lidt svar ^3^..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er tolleren en god hund?
  • #2   18. dec 2012 Hej Malou,

En toller er en rigtig god jagt hund hvis du får en af de rigtige linier. Der er desværre opdrættere der mister vildt spotaniteten. (evnen til at tage vildt uden at tænke)

Du kan sagtens cykle med din Toller.men vent til den bliver 12mdr.

Du vil godt kunne træne den til at lade kattene være, du skal bare gøre det fra starten:)

En toller kan du godt have løs, så længe du har et stabilt hjemkald:)

Hvor nem den er at træne kontra en springer ved jeg ikke, men den er træningsvillig.

Hvis du bestemmer dig for en Toller så tag endelig kjontakt til Tollerkubben.dk Så skal de gerne hjælpe dig med at finde en opdrætter der har fokus på jagt delen:)

• #3   18. dec 2012 Mentalitet:
    Tolleren er en reserveret men på intet tidspunkt en sky retriever. Den vil gerne lige se tingene og menneskerne an inden den angagerer sig.
    Tolleren er særdeles intiligent og arbejds ivrig jagthund, der står på spring til at lave noget hele tiden.

Aktivitets niveau:
    Tolleren er en glad hund med et meget højt energi niveau og den trives bedst i sit rette element, Jagt mere præcis vand apportering.
    Det vigtigste er dog at den bliver arbejdet med.
    Opfylder man dens høj aktive arbejds niveau, magter Tolleren også at være en god familie hund.

• #4   18. dec 2012 Tusinde tak.

Jeg vil huske på hjemmesiden!

Naturligvis skal man vente til de 12mdr. Knoglerne right?

• #5   18. dec 2012 Jep knoglerne:)
    Kan godt ske Tolleren kun er en medium hund, men de skal arbejde meget så pas på knoglerne:)

• #6   18. dec 2012 Kan du træne en FT springer kan du også træne en Toller;-)

• #7   19. dec 2012 Jamen så er den jo ikke så svær at træne.. :)..

Hurraa

Kommentér på:
Er tolleren en god hund?

Annonce