{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
672 visninger | Oprettet:

Udstilling og det at komme i kontakt med opdrætter? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Jeg har flere år efterhånden, været dybt forelsket i staffen (egentlig også i ddb'en, men den bliver der ikke plads til pt. :-)). Jeg har sågar slæbt min kæreste med til udstillinger, så vi kunne få kigget på dem, og få snakket med en masse, men mit problem er lidt... Hvordan opsøger man opdrætter, altså indtil videre har jeg hilst på en helveds masse skønne hunde, men har haft lidt svært ved at føre samtalen videre, for jeg ved ikke helt hvad man skal spørge om, og hvornår man evt. er for påtrægende? Ville også vildt gerne ud og se på kenneler og møde forskellige opdrætters hunde, men er det bare og skrive? Ja, jeg spørger fordi, vi desværre bor et sted nu, hvor der ikke er mulighed for at have hund, og der kan jo være lang venteliste osv. men jeg tænker bare... Altså vi ved jo endnu ikke hvor hunden skal komme fra og vil jo heller ikke spilde opdrætters tid, ved at komme ud og se og opleve vedkommendes hunde, og så engang købe hund et helt andet sted?
Eller er det iorden... Har sgu aldrig før købt hund med tavle, så ved ikke helt hvordan man skal takle det hele smiley

Så mit spørgsmål er helt konkret: Hvordan udspørger man opdrætter på en pæn måde til udstilling, uden at mase sig på (da det kun er der indtil videre at vi er rendt ind i staffer) ?

Og hvis man ønsker at besøge opdrættere er det så fint/okay (i mangel på bedre ord...?) at opsøge flere steder, og selv derefter, måske vælge hund et helt andet sted fra, selvom en den første opdrætter måske har brugt masser af tid på at fortælle om sin race, vise frem osv.? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling og det at komme i kontakt med opdrætter?
  • #3   18. dec 2012 Det kunne være fedt at komme til at udstillie smiley Bare for at prøve det nogle gange. Umiddelbart ser det ud til at både hund og ejer nyder det i fuldedrag smiley Kan godt li' at det ikke er sådan en nærmest ond og seriøs verden, hvor det blot gælder om at vinde uanset hvad hunden skal bydes på, som folk herinde fra har givet udtryk for i div. tråde smiley

• #5   18. dec 2012 Det tror jeg du har ret i. Da vi var i Århus, der var der en der rendte rundt med sin ddb. En meget ung tæve, og der overhørte vi at bolden skulle med ind i ringen, for at hjælpe med at holde fokus. Havde godt nok ikke troet efter alt det man har kunne læse herinde om udstillinge-verden, at det var tilladt, men det var det smiley Og hunden så iøvrigt ud til at hygge sig utroligt meget smiley Hmm, det kunne jeg godt forestille mig. Det må være et ekstra stort plus, at man også kan få venner der fra. Folk der er ligeså hundetosset som en selv! Det må sgu ikke være værst smiley

• #6   18. dec 2012 Nå, men det er helt iorden at man kontakter og besøger forskellige opdrætter, også selvom man måske ikke vælger at skulle købe hund af dem, og at man ikke har planer om hund lige på nuværerende tidspunkt? smiley

• #7   18. dec 2012 Det er helt i orden at være tidligt ude. Jeg var et år forud eksempelvis.

Det er bare om at skrive til opdrætter og fortælle lidt om hvad du kan tilbyde hunden og om du har planer med udstilling, agility, spor træning eller "bare" søger en vidunderlig familie hund. Hvis I når så vidt at finde den helt rigtige kennel, så kan opdrætter - ud fra jeres ønsker - hjælpe jer med at udpege den rigtige hvalp til jer.
    Pøj Pøj smiley

Kommentér på:
Udstilling og det at komme i kontakt med opdrætter?

Annonce