20. jan 2007 Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.952
Udstilling og det at komme i kontakt med opdrætter? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har flere år efterhånden, været dybt forelsket i staffen (egentlig også i ddb'en, men den bliver der ikke plads til pt. :-)). Jeg har sågar slæbt min kæreste med til udstillinger, så vi kunne få kigget på dem, og få snakket med en masse, men mit problem er lidt... Hvordan opsøger man opdrætter, altså indtil videre har jeg hilst på en helveds masse skønne hunde, men har haft lidt svært ved at føre samtalen videre, for jeg ved ikke helt hvad man skal spørge om, og hvornår man evt. er for påtrægende? Ville også vildt gerne ud og se på kenneler og møde forskellige opdrætters hunde, men er det bare og skrive? Ja, jeg spørger fordi, vi desværre bor et sted nu, hvor der ikke er mulighed for at have hund, og der kan jo være lang venteliste osv. men jeg tænker bare... Altså vi ved jo endnu ikke hvor hunden skal komme fra og vil jo heller ikke spilde opdrætters tid, ved at komme ud og se og opleve vedkommendes hunde, og så engang købe hund et helt andet sted?
Eller er det iorden... Har sgu aldrig før købt hund med tavle, så ved ikke helt hvordan man skal takle det hele
Så mit spørgsmål er helt konkret: Hvordan udspørger man opdrætter på en pæn måde til udstilling, uden at mase sig på (da det kun er der indtil videre at vi er rendt ind i staffer) ?
Og hvis man ønsker at besøge opdrættere er det så fint/okay (i mangel på bedre ord...?) at opsøge flere steder, og selv derefter, måske vælge hund et helt andet sted fra, selvom en den første opdrætter måske har brugt masser af tid på at fortælle om sin race, vise frem osv.?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 85 Svar: 1.952
jan 2007
jan 2007
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 87 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 2.199
Det er bare om at skrive til opdrætter og fortælle lidt om hvad du kan tilbyde hunden og om du har planer med udstilling, agility, spor træning eller "bare" søger en vidunderlig familie hund. Hvis I når så vidt at finde den helt rigtige kennel, så kan opdrætter - ud fra jeres ønsker - hjælpe jer med at udpege den rigtige hvalp til jer.
Pøj Pøj
Udstilling og det at komme i kontakt med opdrætter?