1.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Hundedame
Hundedame
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Udstilling og HD Udstilling og HD

Hej med jer.

Jeg har en hund, der i følge DKK har HD. Det ved hunden ikke. Han er aktiv, og det er ikke noget, der tyder på, at han vil mærke noget til det senere heller. Men hunden kan selvfølgelig ikke bruges i avl.

Jeg går til ringtræning med hunden, og det er en sjov aktivitet for os. Hunden elsker at vise sig frem, og elsker at være til træning.

Inden hunden blev HD-fotograferet var vi til nogle udstillinger, hvor vi fik fin kritik. Jeg har ikke været til udstilling siden. Men jeg og hunden savner det. Så jeg vil gerne høre jeres mening om, man kan gå til udstilling, og måske have ambitioner om at blive champion selv om, hunden ikke skal bruges til avl?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling og HD
  • #1   4. okt 2021 Så længe hunden ikke halter, så kan du gå til alle de udstillinger du har lyst til.

• #2   4. okt 2021 Det er da en " sport" som så meget andet hundetræning. Jeg syntes da helt sikkert i bare skal komme afsted smiley

• #3   4. okt 2021 Jeg tænker da også, at så længe hunden ikke viser nogle tegn på problemer, så skal i da bare afsted smiley

• #4   4. okt 2021 Bare afsted med jer!
    Må jeg spørge hvilken grad din hund har?

• #5   4. okt 2021 Jeg er helt enig med de andre her. Så længe du og din hund nyder udstillingerne, så er det da bare at komme afsted.
    Det vigtige er, at han ikke bliver brugt i avl, og det er du jo selv klar over.

• #6   4. okt 2021 Udstilling er en konkurrence, ikke et avlsarrangement, så hvis hundens skavanker ikke påvirker dens eksteriør eller bevægelser er der intet til hinder for at deltage.

• Hundedame
    Hundedame Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   4. okt 2021 Tak for jeres svar. Jeg er nok lidt bange for, hvis nu udstilling skulle gå godt, at snuppe "nogen andres" præmie..
    Til #4; D smiley

• #8   4. okt 2021 Tak for svar.
    Du snupper ikke andres præmier. Det er er ren og skær skønhedskonkurrence. Den bedste hund (den der kommer tættest på standarden) bør vinde.

• #9   4. okt 2021 Så længe din hund opfylder kravene til udstilling, så kan du med god samvittighed udstille og vinde med den. Og der er jo ikke krav om, at hundene skal være HD frie. Nu ved jeg ikke, hvad race du har, men i mange racer vil en del af hundene sikkert slet ikke være HD fotograferet, skulle de så heller ikke måtte udstilles ?

En stor del af de pyreneerhunde der blev udstillet i de mange år, jeg aktiv udstiller, var ikke avlsdyr og mange af dem var ikke HD fotograferede.

• #10   4. okt 2021 Andres præmie. Pjat smiley det er konkurrence og må den bedste hund vinde smiley
    Er det din - så skulle verden da være af lave hvis de andre mener du tar deres præmier.

• #12   5. okt 2021 Nogle racer kræver en bestemt grad for at kunne modtage cert og cacib. Måske det er værd at se efter om det skulle have en effekt, for det er også lidt kedeligt at blive i samme klasse år efter år...

• #13   5. okt 2021 Kennel Hi..
    Orv det vidste jeg faktisk ikke. Tak for info.

• #14   5. okt 2021 Det lærte jeg også på den hårde måde.
    Stolt forlod vi udstillingsringen med cert og cacib. Dagen efter var det fjernet for Hundeweb da racen kræver A eller B for at blive champion. Man kan samle, men kommer status ud dårligt, så forsvinder de. Er status kendt og den ikke er A eller B, så kan man ikke få dem tildelt

• #15   5. okt 2021 Nå for søren! Ja det havde da været rart at vide inden.

• #16   5. okt 2021 Det var "heldigvis" ikke min egen hund, men en vens hund som jeg løb med. Han blev også noget overrasket da vi så det dagen efter

• #17   5. okt 2021 Ja det må være noget af en kedelig overraskelse

• #18   6. okt 2021 Kennel Hi. Det var interessant at høre, det troede jeg faktisk ikke var tilfældet herhjemme.

I Frankrig har pyreneerhunde også krav om A eller B for at blive champion. Det blev besluttet som kompromis, fordi man ikke kunne få flertal for tvungen HD fotografering inden avl. Men jeg har aldrig hørt om det i DK. Altid godt at blive lidt klogere. smiley

• #19   6. okt 2021 Det er vel egentlig også fair nok, for man tager jo cert'et for nogle som rent faktisk kan bruge det. Vi kunne jo ikke bruge det alligevel og hunden var blevet fotograferet efter tilmeldingen til udstillingen. Havde han vidst det, så havde han ikke tilmeldt hunden

• #20   6. okt 2021 Til TS:

Nu udstiller jeg og finder det hyggeligt, men ikke decideret sjovt og udfordrende. Hvis din hund er glad for ringtræning kunne du måske overveje en anden sport med det samme hygge og sammenhold. Hvad med Rally? Der er man også til prøver og lignende hvor sammenholdet også er stort. Det er nok også lidt mere udfordrende smiley

• #21   9. okt 2021 Bare afsted hvis du synes at det er sjovt, jeg har en hjemmelavet som har HD på den ene hofte (løshed ikke forandringer) hun er da en af de bedst præmierede af racen og ch. i mange lande, hun er snart 9 år og har aldrig opført sig som andet end at hun havde perfekte hofter. Udstilling er en hobby, og det med at det kun er for hunde der skal bruges i avl, er noget pjat, det kan være at det var det før i tiden, men nu er det blevet en folke hobby og det er helt ok synes jeg, også selv om at jeg selv opdrætter.

Kommentér på:
Udstilling og HD

Annonce