1.988 visninger
|
Oprettet:
Lotte med boston terrieren Mille
20. jan 2005 Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
20. jan 2005 Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
Cocker spaniel {{forumTopicSubject}}
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre lidt om racen, ikke kun fra kenneler og diverse hjemmesider, men fra cocker-ejeren!
Hvad er cockeren for en hund? Hvad med sygdomme? Hvordan er den og træne med?
Fortæl fortæl :-)!
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Otto hed min forrige hund.En kulsort amerikansk cooker.Med stamtavle og det hele.
Otto var min "genbeugshund".Fik ham da han var 8.mdr.gammel.
Kom fra en familie,hvor moderen,havde købt (ricky,hans "stamnavn").
til sine to sønner,som en kompensentation,over deres far pludselig død.
Otto var en flot flot sort HAN cooker.Og,efter vores fælles magtkamp,der strakte sig over 1 1/2 mdr.Blev Otto,der kulede mit hjerte ned,lige til den dag han døde.Otto var min hjerteven,og vi ville gå "i døden" for hinanden.Hans urne står stadig og meget praktisk,dækker for mine ledninger.Der har han nu stået i ca.5 1/2 år,der bliver han stående,selvom Verner af og til dasker til urnen,fordi den så "rasler".Jeg synes IKKE det er makabert.Min første hund,Olga,en chaw chaw,var elskeligheden selv,over for mig,og reserveret over andre.
Verner,du godeste,en pragtfuld,varm,blid,sjov,charmerende han mops,som har udfyldt,pladsen efter Otto,100%.
MEN-Otto,ja-hvad skal jeg sige.Der vil kun være en amerikansk sort cooker,Otto,for mig,ingen andre cookere,kan "stå mål med ham".
En cookers temperament,måske især hvis det er en han,dominerende,overfor andre hanner,de er kloge,elsker at hente ting,løbe efter kastanier,kæppe,og selvfølgelig,vandhunde.De er utrolige kærlige,overfor deres familie,de elsker børn,og så er de UTROLIGE MADGLADE. Det kan være en daglig kamp,ved gåture,at være obs.på,hvad han havde "lusket" sig til inde i buskadset.Være,opmærksom på,når man har spisende gæster,at sætte maden midt på bordet,og så huske at fjerne stolen.Og,så være klar over at,en cokker kan charmerer sig til en spisende gæst,der synes at han tigger på en sådan charmerende måde,at gæsten bliver nød til at give efter for en cookers store brune bedende øjne,at man må give lidt godbidder.Jo-en cokker er meget klog.Og,bliver hurtig fed og rund,at man bliver nød til regelmæssigt,at sætte cookeren på virkelig strengt slankefoder,,og så ellers motionere,lange gå ture,uden godbidder,og DET sgu svært at overholde.
Kan varmt anbefale en cooker.En hund,med charme,selvsikkerhed,klogskab,og tendens til dominans,især hos hannen,overfor andre hanner.Det kan sagtens kontrolleres,for som sagt det er en meget klog hund.
Der selvfølgelig også hos cookeren,nogle relaterede sygdomme.
Otto,fik meget meget slem gigt i sine forben.Han havde mange smeret,og jeg var grædefærdig.
MEN,Otto fik guldkur.Min dejlige bella dyreklinik,sagde det var hans eneste redning.Det kostede den "nette sum",på 15.000.-
jeg havde selv ca.3.000.- Bella dyreklinik,lagde resten ud..
Jeg tog en taxa til en klinik i Rødovre.Hvor han fik sprøjtede 24 karat guld i begge hofter.
Efter "guldkuren",og sendte div.papirer til forsikringen,gik der ikke mere end 3 dage,før Bella dyreklinik,fik pengene.
Mine omkostninger blev så på 3000.- + selvrisiko 1.500-.
Fik at vide,Otto skulle holde sig i ro i nogle uger.Måtte efter 1 uge,ringe til rødovre,og sige,jeg kunne simpelthen,ikke holde ham i ro.Han splinterede afsted som en "nyfødt".Otto blev 90% rask i begge ben,men skulle altid have vital amin pulver i sin mad,og ja selvfølgelig,på slankefoder,af og til,og nedskæring af godbidder.
Cooker øre,er også udsatte.de er meget tunge ,og fyldt med hår.Så,jeg gjorde mig altid til en vane,når jeg nussede ham,vendte jeg ørene rundt så der kom luft.Især om sommeren.Han blev klippet praktisk,IKKE amerikansk "flæseklipning",dertil var han for "maskulin",og en muddergris ud over alle grænser,så ørene fik også en ordentlig omgang klipning.
Jeg indrømmer da jeg fik ham,var han bedårende med lange lange silkebløde flæser,og sort lange krøllede øre.Men eftwer den første muddervinter,og Otto konstant rullede sig i mudder,sne,vandpytter,ect..omgav jeg det "nuttede" look.
Verner havde en meget fin stamtavle,og jeg kontaktede hans kennel,for at fortælle jeg havde overtaget ham.De spurgte,om jeg ikke kunne tænke mig at,udstille ham.
Og som med Olga,og nu mopsen Verner,sagde jeg nej.Det er for besværgelig,har ingen bil,så er der div.dyrlægebesøg,vedr.udstilling.Det har aldrig været mig og mine hunde,at skulle gå rundt i en manege,og se fine ud.
Jeg,har haft og har hund,fordi,ja.bare fordi jeg elsker det.Og,så er den ikke længere.
Og,det var godt nok et langt indlæg,du fik her.Det må du undskylde
mange hilsner vibeke/verners slave
jan 2008
Otto blev"put to sleep",hjemme i en alder af 12 år
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
Mange tak for dit indlæg, og lækkert med en så lang beskrivelse det var dog den engelske cocker jeg forhørte mig om, jeg ved dog ikke hvor stor forskel der er på den engelske om amerikanske, udover udseendet
Mht. gigt, er det noget cockere er kendt for at lide af?
jan 2008
Ved faktisk ikke om der er den store forskel.Jeg ved blot at den amerikanske cooker er til "vand",altså hente ænder ind,tror jeg nok.
Det var et tilfælde jeg fik en amerikaner.Savned en hund,efter Olga døde.Det var hos en "hundeformidler",fra d.d.b.Dengang var der ikke så megen "kriminalitet",ved.salg af hunde der søgte nye hjem.Så,Otto var en god sund hund,med tavle hos d.d.k.,og forældrene præmieret.
Ja-jeg tror nok gigt,kan være en cooker relateret ting.Og,ørene skal man også passe godt,ligeså poterne,p.g.a. hårene mellem tæerne.Og,så det evindelig problem,ikke blot hos cookere,men mange andre racer,MAD ÆDERIET.
Det påvirker jo,"benmæssigt" hunden,d.v.s. gigt i bentøjet.
Men med en cooker ligesom en chaw chaw,en mops,en trofast,kærlig hund,uendelig loyal.
så god fornøjelse med en evt.cooker,eller en mops i "sort udgave"
.
p.s.Jeg tror en engelsk cooker er måske mere "sensitiv",hvor en amerikaner er mere robust,både i sind og krop
jan 2008
Cookeren vil elske agillity.De er "født" til agillity
Cocker spaniel