Hund sluger maden. {{forumTopicSubject}}
I denne weekend har kæresten og jeg passet hans forældres hund, som er mor til vores egen.
Jeg har lagt mærke til, at når hunden er her, sluger den alt maden i madskålen - til der ikke er mere. Det er det første den gør når den kommer ind. Hjemme hos svigerforældrene rører den knap nok sin mad og når den spiser sidder den ned og tygger på en enkelt hundepille eller tage 2-3 piller med hen i kurven.
Vi har normalt maden stående frit fremme til Chita da hun selv styrer hvornår hun er sulten og spiser når hun gider, men sådan er svigerforældrenes hund ikke.! Den sluger maden og får opkastningsreflekser efterfølgende samt den 'bøvser' meget.
I morges sad jeg ved skålen og lod Chita spise først da hun selv siger stop når hun er mæt. Derefter fik den anden lov, og jeg var nødt til at holde en hånd over skålen og fodre den fra den anden hånd, da den helt febrilsk søgte efter foderet - det kunne ikke gå hurtig nok.
Vi har prøvet at fodre dem i hver deres rum, dette hjælper ikke.
Og at sprede foderet for den, har heller ingen virkning for den søger ikke efter maden - den vil have det serveret i en sølvskål.
Derhjemme får den det billige X-tra hundefoder, og vores egen får pt. Pedigree fuldfoder til voksne hunde hvilket fungerer fint for hende.
Vi har før været i en nødsituation og måtte købe det billige fra X-tra, som Chita selvfølgelig rynkede på næsen over, dette blev dog også slugt af den anden hund!
Så det er ikke foderet der er afgørende for om den sluger det eller ej, konkurrence kan det heller ikke være, da den jo også gør det når Chita ikke er der
.
Jeg er nu nået dertil hvor jeg tænker om det er noget psykisk?
Kom gerne med evt. fif til løsninger, eller tanker om hvad i tror det er.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.725
Det holder dog op, når de har været der en dag eller mere. Jeg har ikke tænkt over hvorfor, men bare tænkt det handlede om at det var spændende.
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 99
Aiko&Frikko: Tusind tak for links, det vil jeg da lige se nærmere på
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Hunde: 6 Emner: 1 Svar: 14
Vi købte en madskål, som har sådan nogle forhøjninger i bunden (købt i Pet World). Det har hjulpet utrolig meget på hende og nu skal hun arbejde lidt mere for det.
Derimod har vi en toller på 9 år, som aldrig har haft problemer med at sluge sin mad, han nyder den nærmest.
Ps. jeg tror helt sikkert det ligger i hundenes natur (dominans) at sluge sin mad, tænk tilbage på ulvene.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 245 Hunde: 2 Annoncer: 1 Emner: 161 Svar: 5.530
Men købte for kort tid siden, den nye green.
Den er super god, og Albert elsker den. Han ser legen i den også.
Nu tager det 10-12 min at spise sin mad
Hund sluger maden.