2.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Fransk bulldog avl skal gøre bedres! Fransk bulldog avl skal gøre bedres!

Jeg er selv en fb ejer. Jeg elsker min lille pige over alt på jorden. Men jeg synes bare ikke det er iorden, at der er så mange kennel/mennesker som avler syge Fb'er. Når jeg kigger rundt her inde, og på fb er der næsten ikke andet end :allergi, hårsække mider og andet sygdom på fransk bulldogs. Det er Fanmer ikke i orden hvis man ved der er noget galt med sin hund og avle på den. Det er synd for hunden, men også for ejeren. At gå til dyrelægen hele tiden og blive ruineret, samt alt den bekymring og tårer for at miste sin hund. Jeg ved ikke hvad man kan gøre for at stoppe avlen på syge Fb'er men mener det skal stoppes!

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog avl skal gøre bedres!
  • #1   11. dec 2012 Derfor skal man købe dem med DKK tavle, og sørge for at se dokumentation på forældre dyr er testet fri for sygdomme! smiley

Og IKKE støtte avl på dem uden tavle.

• #2   11. dec 2012 tja -der er ikke så meget at gøre andet end at undlade at støtte dårligt opdræt.

Der findes ikke lovgivning på området, så det handler om at slå hjernen til når der skal købes hund. Den dermed at lade hjertet råde, er ikke holdbar, for alle hundehvalpe er søde, så man er nødt til at være kritisk og være villig til at gå derfra uden hvalp, hvis ikke opdrættet lever op til de krav man har.

• #3   11. dec 2012 Ja min er med DKK tavle og det har sku ikke hjulpet!

• #4   11. dec 2012 nu er tavlen i sig selv ikke nok -den er blot et redskab til at finde oplysninger om hunden, herunder familiens sundhed mm.

Så udover at købe i en anerkendt klub der kan hjælpe i tilfælde af evt tvister med opdrætter, så skal man osse sikre sig at hvalpen er udaf linier med sundheden i orden

• #5   11. dec 2012 "testet fri for sygdomme" - lidt komisk sætning når den står i forbindelse med opdræt af fransk bulldog... Hvor mange opdrættere er der nu lige som tester for alle racerelaterede sygdomme hos fb??

• #7   11. dec 2012 Jeg synes så det er trist det er på frivillig basis. Naturligvis kan man ikke stille krav om at der testes for ALT, men de sygdomme som man VED er hyppigt forekommende i racen, burde være tvungen at teste for, for at hvalpene kan få stambog.
    For det ER bare ikke alle opdrættere der har moral til at gøre det på frivillig basis, og tavlen BURDE være en sikkerhed for at forældrene er sunde og raske.

Uanset sundheden på forældrene, kan man self altid være uheldig at hvalpen alligevel bliver syg. Men som minimum burde klubben kræve at avlsdyrene er i orden...

• #8   11. dec 2012 M.P - det er det BK vil have os til at tro at de forsøger... De forsøger ikke en skid at forbedre sundheden, og har aldrig gjort det! smiley

Af ren nysgerrighed, hvad tester du dine franske for før avl?

• #9   11. dec 2012 Jeg synes at det er dybt tragisk at der ingen avlsrestriktioner er på FB´en og EB´en for den sags skyld. Og at generelle holdning åbenbart er at der ingen helbredsproblemer er.

• #12   12. dec 2012 Kan man teste for hårsækkemider ?
    Altså med andre "midler" end øjnene?

• #14   12. dec 2012 Tak for info smiley - og hvor har du ret!

• #16   12. dec 2012 Mp - hvordan ka du vide at dine hunde ingen problemer har, hvis ikke du undersøger for det? Prøv evt at tag et kig på ofa's statistik for franske bulldogs... Det er et sølle syn smiley

• #17   12. dec 2012 Har et vennepar som har en mops med DKK tavle, men han er blevet opereret for 15000. Det er vist noget med de er meget tilbøjelige for at få problemer med næsen og vejrtrækningen - så selvom man har tavle osv, er der stadigvæk chancer for uheldige sygdomme osv.

Det kan nok aldrig avles helt væk...

• #24   13. dec 2012 M.P - undersøger man ikke sine avlsdyr FØR parring, så er man altså en dybt useriøs opdrætter.. Og det gør ondt helt ind i hjertet på mig, for det er jo netop det der er med til fastholde og ødelægge racen yderligere ;(

Med mindre du har røntgensyn, så aner du da ik en hujende fis om hvorvidt dine avlshunde har HD, AD, forsnævret luftrør eller misdannet ryg....

Derudover bliver der ikke nævnt at alle hunde skal røntgenfotograferes, men derimod at alle franske bulldogs burde, før man anvender dem i avlen... Hvad er det ved røntgen der er så farligt, at du hellere risikere at avle på syge hunde?

Kommentér på:
Fransk bulldog avl skal gøre bedres!

Annonce