{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Min hund er alt for tynd {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind. Min cavalier på knap 9 mdr er simpelthen så tynd. Hun har altid været småtspisende siden jeg fik hende, men på det sidste er hun simpelthen blevet for tynd. Hendes rygsøjle ses tydeligt og det samme gør hendes hofter. De stritter op, og området mellem dem hvor der burde være et fedtlag er der intet. Ribbene kan man ikke se for pelsen men de mærkes tydeligt. Ved godt hun kun er 8½ mdr og stadig vokser lidt (hun har ikke vokset ret meget de sidste mdr) men synes simpelthen det er for meget.

Jeg har prøvet jeg ved ikke hvor mange fodermærker uden held, stillet foderet frem 15 min og så væk. (kan ikke have det stående permanent fremme da min anden hund så æder det) Jeg har smurt maden ind i alskens ting, men hun kan simpelthen sortere til den store guldmedalje. Leverposteg og andre lækre ting er gode et par dage indtil nyhedens interesse har lagt sig, og så gider hun det ikke længere. Jo frikadeller, bøf og hamburgeryg kan hun godt lide, men synes ligesom ikke det er det eneste hun skal leve af.

Jeg føler mig simpelthen desperat smiley Var afsted til udstilling igår, og det påvirkede kraftigt bedømmelsen, hvilket jeg godt forstår.

Ellers har hun masser af energi og virker frisk og glad, så tror ikke der ligger sygdom bag. Men efter jeg igår kunne se hvor tynd hun er i forhold til andre af samme race er første ting jeg gør er at give hende en ormekur, og hjælper det ikke må dyrlægen se på hende.

Ved egentlig ikke hvad jeg vil med det her indlæg, udover at komme ud med mine frustrationer smiley Og hvis nogen står i samme situation vil det da være dejligt med lidt erfaringer.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund er alt for tynd
  • #1   9. dec 2012 Jeg ville nok først tage en snak med dyrlægen og få udelukket at der er sygdom bag..
    Dernæst ville jeg nok kraftigt overveje råfodring.. Kosten der er som som regel noget varieret så hunden ikke spiser det samme dagligt..
    jeg ved at mange overdrevet kræsne og småtspisende hunde trives langt bedre og spiser mere på råfodring..

• #2   9. dec 2012 Vi havde et problem med vores hund da vi fik ham, han havde ikke lyst til at spise, han var også for tynd da vi fik ham. Det vi gjorde var at håndfodre hans mad til ham, det var en af de eneste måder vi kunne få ham til at spise på.
    Ellers blandede vi hans mad sammen med leverpostej og æg, og det spiste han også nogen lunde.
    Vi tog også en god pose af hans mad med ud på gå tur, så han blev delvis fodret på turen, via søg og belønning ved tricks.
    Ved ikke om det kan hjælpe med dig, men nu der spiser vores hund sin mad når han har lyst. Hans mad står også fremme hele tiden, han er også alene, så det er kun ham der spiser af det, når han har lyst.

• #3   9. dec 2012 Hvordan er hendes afføring? Tænker om hun har problemer med feks at optage fedt. Ellers ja du bør nok få hende gennemtjekket ved dyrlægen.

• #4   9. dec 2012 Maria - Jeg har også længe overvejet at prøve at barfe hende, men min frygt ligger nok lidt i om hun så pludselig kun gider spise et lille begrænset udvalg, men det må komme an på en prøve for sådan som tingene er nu er det ikke en holdbar situation. Og oven i det hele har vi kæmpet med vores voksne cavalier hele livet. Hun er bare i den anden grøft og har altid vejet et kilo for meget smiley

• #5   9. dec 2012 Madelaine - Håndfodring duer ikke.. tager hun endelig en pille i munden spytter hun den bare ud igen. Bliver det smurt ind i leverposteg slikker hun det bare af og spytter pillerne ud.

Ginne - synes hendes afføring er fin, den er bare ret begrænset da hun ikke spiser så meget. Men fin konsistens osv. Men ja et tjek hos dyrlægen er nok det bedste. Har nok også bare en indre frygt, for tænk hvis der mod forventning var noget galt med hende. Min frygt er baseret på at vores voksne cavalier desværre lider af en masse racerelaterede sygdomme. Heldigvis har Nellie ingen symptomer, men man er nok altid lidt nervøs

• #6   9. dec 2012 Har du prøvet at bruge hendes fodder som godbider ude på tur?

• #7   9. dec 2012 Madelaine - ja og det falder ikke i god jord. Det vil hun ikke have.

• #8   9. dec 2012 en af mine er også mega kræsen, og hun er til den tynde side... men det har hjulpet at rå fodre hende, hun er stadig slank, men spiser dog nu til hvert måltid, er der af og til hun virker som om hun ikke gider, så springer jeg et måltid over...
    Jeg fodrer som sagt meget råt, men blandings fodrer... dvs at hun får rent råt, ben, kød, indmad osv, til nogle måltider, bruger også det råfoder færdig mad der hedder natures menu, der er grønt og olier i, det er super, og så efter nok at have prøvet 8-10 tørkost produkter faldt jeg over det der hedder N & D (natural and delicious), det kan hun lide, fås i 4 varianter og er nok nærmest tørret BARF, man kan selv dufte at det dufter af noget i forhold til mange andre mærker....
    Hun fodres 2 gange dagligt, tørt morgen og råt aften....

• #9   9. dec 2012 Michelle - Hvordan er hun med hensyn til drift/jagtinstinkt?

Jeg spørger fordi løsningen måske kan ligge der, hvis hun er driftstærk.

• #10   9. dec 2012 vores bordercollie har også meget svært ved at holde huld og småt spisende.
    han vil så gerne have rå lever og hjerter eks og så har jeg købt svinefedt og frosset ned i klodser af 50g som han får hver anden dag. han elsker at tygge det frosne fedt i sig. og i marvben også...

• #11   14. dec 2012 Charly har det også med at blive tynd, hvis vi begynder at måle maden op. Så derfor har vi bare en ''foderautomat'' hvor han bare kan tage så meget mad han vil, + at han får vådfodder nogle gange om ugen. så han holder vægten nu, og han bliver ikke for tyk. Det er min anbefaling! smiley Held og lykke i fremtiden! smiley

Kommentér på:
Min hund er alt for tynd

Annonce