Måske ny hvalp... {{forumTopicSubject}}
Puha.... Er både spændt og lidt forvirret!
Blev ringet op af en kammerat, at en kennel stadig havde 3 schæfer-tæve-hvalpe tilbage, som de desværre ikke kan komme af med...
Har et stykke tid gået og overvejet lidt, om jeg skulle have mig en ny træningsmakker, da jeg efterhånden har indset at Bine nok ikke kan klare IPO prøverne med hendes hofter samt hendes voldsomme reaktion på skud.
Jeg skal ned og se på de 3 hvalpe i aften, men er stadig i tvivl om, om jeg har overskuddet og tiden til at træne 2 hunde...
Satser på måske at tage nogle SPH-prøver med Bine, så vi skal til og igang med en masse spor-træning, men samtidig vil jeg jo gerne have en jeg kan træne lydighed og C-arbejde med også.
Så ja... Jeg er lidt forvirret over hvad jeg skal, men det må tiden jo vise når jeg ser hvalpene.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 510 Svar: 12.459
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Eneste anke der har været i træningsforholdet, har været at det tager så lang tid at lægge spor og så vente på at de bliver gamle nok (altså sporene). Især når man lægger Sph-spor.
B og C har ikke være det store problem med to hunde. har taget dem ca 10 min ud hver ad gangen. Ind i bilen og tag en pause, mens jeg har trænet med den anden hund, og så ud igen bagefter.
jeg skal have en ny hvalop til foråret/sommer.
Anubis er for gammel til ipo og Isis dur ikke.
Jeg siger "go for it". Nøjes med spor til den gamle 8når hun alligevel ikke kan bruges i b og c) og så lav det hele fra ipo med den nye.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Men tror jeg er nået til den konklusion, at der en af hvalpene, hvor der bare siger "klik", så tager jeg hende
Er de "bare" søde, og er der ikke lige noget der "siger mig noget", må jeg være hård og sige at det ikke skulle være denne gang.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Det var ellers nogle fantastisk legesyge og kontaktsøgende hvalpe. Og en fantastisk rolig og velafbalanceret mor, men der var ikke lige nogen af hvalpene hvor det bare sagde "klik".
Så jeg venter nok et par år endnu... Men nu får vi se. Man kan jo aldrig vide hvornår den helt rigtige hvalp dukker op
Måske ny hvalp...