1.180 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

sterilisering sterilisering

Hej derude bag skærmene.
Er i noget af et dilemma da jeg har en 2års tæve som bliver falsk drægtig efter endt løbetid, dyrlægen foreslår at vi får hende sterilliseret, men er bange for at få en anden hund efter operationen, hun er meget doven af racen og bestemt ikke den træningspartner jeg ønskede, hun er Rottweiler men gider ikke at træne i særlig udpræget grad, hun går simpelhen for hun gider det ikke, hun er en hygge sofa hund, det jo også fint da hund nr 2 er alt hvad en rottweiler nu skal være træningsmessigt.

Men læser jo så om at folks hunde bliver rolige efter en sterallition hvilket jeg bestemt ikke ønsker hun bliver da hun jo i forvejen er meget doven! Ud over det er jeg bange for at aflevere en hund og få en helt anden hund tilbage personlighedsmessigt, elsker hende præcis som hun er og ville for alt i verden ikke ændre hendes adfærd.

Derudover har jeg dårlige erfaringer med en hanhund der netop ændrede adfærd.

Hvad er jeres erfaringer, råd og meninger?
Hilsen Jenny og Tøsen

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sterilisering
  • #3   22. nov 2012 Min ældste, var humør syg og ikke specielt aktiv inden sterilisering... nu er hun meget mere i balance med sig hele tiden, er blevet mere glad, mere legesyg og der er gang i hende når vi er i naturen... hendes pels har ikke ændret sig, men hendes appetit er steget lidt, hun tog lidt på efter men jeg har reguleret hendes mad, så hun er ikke overvægtig...

• #4   22. nov 2012 Hvis hun bliver falsk drægtig vil jeg sige du skal sterillisere.. Nu har jeg selv en tæve som er blevet sterilliseret, hvor adfæren ikke er blevet forandret, i hvertfald ikke til den dårlige side. Har selv været med til at sterilluisere 10-11 hunde og der er ikke nogen af dem der er blevet mere dovne end de var i forvejen smiley

Jeg synes du skal følge dyrlægens råd :o) Tro mig, de VED hvad de snakker om! smiley

• #5   22. nov 2012 Luna blev steriliseret i juni 2006 og hun har ikke forandret sig overhovedet.

Jeg fik hende steriliseret pga falske drægtigheder og jeg ville slet ikke tøve, hvis det var min hund

• #6   22. nov 2012 Begge mine tøser er steriliseret. Og de har ikke forandret sig en tøddel. Jo, Kaido er kommet mere i harmoni med sig selv nu hvor hun ikke slås med de "indre dæmoner" i kraft af løbetid og falsk drægtighed.

• #7   22. nov 2012 Tak for alle svarene, kan da godt se at i alle sammen hælder mod operationen. Og dejligt at høre jeres hunde er glade smiley

• #8   22. nov 2012 Vores Cherie er også steriliseret, som 4.5 år gammel , det er nu snart et år siden og hun har aldrig været så glad og Kæk som nu smiley

Men er meget madglad og vi forsøger dagligt at holde vægten nede

• #9   22. nov 2012 Vil da lige lave et tillægs spørgsmål: hvordan har i fodret før jeres hunde blev steralliseret? Mine har bare mad hele tiden hvalpefoder da hund nr 2 kun er 1 år og det tager hun ikke på af? Tænker måske chancen for vægtøgelse er mindre hvis hunden er vandt til der er konstant mad i skålen?

• #10   22. nov 2012 Okay ja det jo stofskiftet der ændre sig. Men hun er ekstremt kræsen nu så ved jo ikke om det ændre på det?

• #11   22. nov 2012 Min forandrede sig heller ikke det mindste :o)

• #12   22. nov 2012 I hvor slem en grad bliver hun falsk drægtig..??
    Det vil være min første overvejning.

Min egen bliver det også, ved forrige løb, begyndte hun så småt at producere mælk i kirtlerne, men kom pænt hen over det, og helt uden nogen behandling, kun en enkelt tur forbi dr.dyr for at være sikker på hvad der skete (det havde ikke før været så slemt, og et forløb på den måde). Her efter sidste løb, har der så ikke været noget. Jeg var godt nok på forkant, og forebyggede, men har alligevel ikke set skyggen af det.
    Jeg overvejede selv kort om hun skulle neutraliseres, hvis det fortsatte (vil ikke neutralisere en hund med mindre det er yderst nødvendigt p.ga. sundhed eller adfærd).

Hos en stor del af tæver går det i sig selv igen, efter nogle år. Men det er meget individuelt fra tæve til tæve. Lige som det er med hvordan de reagerer på en neutralisering.

• #13   23. nov 2012 Jeg har i tidens løb fået neutraliseret 4 hunhunde - og 1 hanhund.
    Ingen af dem er blevet dovne, tværtimod, og ingen har haft hverken vægt- eller pelsproblemer.
    Synes også, de er blevet mentalt mere ligevægtige, men de påvirkes jo heller ikke af hormonændringer.

Ingen foderændring og som altid fri adgang til deres foder.

• #14   23. nov 2012 Ingen ændring i sind her.
    Vi fodrer med wolfsblut cold river med kun 9% fedt.

• #15   23. nov 2012 ingen af vores har ændret sig, været tykke eller noget. de har været sig selv.. eller Nova er blevet lidt mere large med det at være sammen med andre hunde, men træningsmæssigt og sindsmæssigt ingen forandringer ellers.

• #17   23. nov 2012 Hun giver meget mælk og homornelt ændre hun adfærd hun kan godt finde på at bygge rede men det er kun nogle gange og hun bliver indbildsk gravid efter hver endt løbetid. Synes ikke hun virker plaget af den falske drægtighed lidt humørsyg, men det er værst i selve løbetiden.

• #18   23. nov 2012 Luna får mad 2 gange om dagen. Og skal naturligvis have lidt mindre, men det finder man hurtigt ud af.

Jeg er ikke fan af at maden står fremme hele tiden.Og Luna ville desuden også æde det hele på en gang

Kommentér på:
sterilisering

Annonce