{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Anbefaling af hund til mig og min kæreste.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil gerne høre om der er nogen der kan anbefale en hund, der vil passe ind i vores familie..

Jeg har tidligere haft to mopse, som i kan se herinde. Men de var meget syge begge to, så de er desværre ikke iblandt os mere.

Men jeg savner dig rigtig meget og vi er derfor begyndt at snakke om at få en ny hund.
Dog er jeg ret nervøs for at købe mops igen, da det har været en forfærdelig omgang at skulle sige farvel to sine to piger, på halvandet år.

Jeg elsker mopsen og alt omkring dens personlighed, men efterlyser lidt en hund der har en ligesom dejlig personlighed og som er nem at have med rundt omkring?

Krav:

Lille/mellem str.
Kræver max 3 timers aktivering om dagen
Familie venlig

Er der noget jeg har glemt at uddybe så spørg endelig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefaling af hund til mig og min kæreste..
  • #1   20. nov 2012 * = jeg savner DEM rigtig meget

• #2   20. nov 2012 Hvordan har din hverdag været med hund? Hvad plejede du at lave med hunden i løbet af dagen sov?

Og hvad med pelspleje?

• #4   20. nov 2012 Ang. pelspleje har jeg ikke nogen krav. Det må gerne være en der skal børstes og klippes.

Min hverdag har bestået af rigtig meget tid med mine hunde, da vi begge to er familie mennesker som er meget hjemme i vores fritid. Derudover har jeg haft dem med omkring til familie, sommerhus, dejlige ture i skov og strand.

Jeg kan godt lide at komme ud i naturen og nyder hundens selskab rigtig meget. Jeg aktiverede mest mine mopse med leg i form af bolde, bamser og klude. Havde forskellige aktiverings spil til dem, med de gad dem SLET ikke. smiley

• #5   20. nov 2012 Finkaninus - Fransk Bulldog har jeg umiddelbart den samme erfaring med. Så det tør jeg desværre heller ikke sådan som det ser ud lige nu .. Men rigtig godt bud smiley

• #6   20. nov 2012 Sanne:
    prøv lige at skrive en privat besked, for må ikke reklamere her, men kender en med hvalpe der kunne være noget. Vi kan lige skrive om det

• #8   20. nov 2012 Hvad med:

Pudel
    Cavailier kings charles spaniel (staves?!)
    En dansk svensk gårdhund
    Sheltie

• #9   20. nov 2012 Hvis du er til hunde, der elsker at være med overalt, så skal du da have en malteser:-)
    Malteseren er glad, når den kan være der hvor du er. Den er nem at have med, men den kræver selvfølgelig daglig pelspleje. Hvis du klipper den, er pelsplejen selvfølgelig mindre, men den skal stadig børstes flere gange om ugen, og i bad mindst én gang om måneden.
    Malteseren er ikke en terrier, den er ikke tilbøjelig til at gø (selvfølgelig kan den gø, men den står normalt ikke og galper), den løber ikke på væggene, hvis gåturen en dag ikke har været så lang, men den elsker at komme på tur.
    Hvis du er interesseret i racen,og gerne vil vide mere, er du velkommen til at kontakte mig.

• #10   20. nov 2012 Sanne N

Jeg forstår godt du er blevet skræmt, det ville enhver nok blive. Når det så er sagt, gør det forhåbenligt at du denne gang ligger en ordentlig portion arbejde i at finde den helt rigtige opdrætter.

Vi har en fransk bulldog, og mange advarede os også mod dem, pga sundheden. Men det ER muligt at få en sund fransk (eller mops) - det handler bare om at finde en opdrætter der tjekker i hovede og røv mildeste talt.

Men uanset hvilken race i ender med at vælge, så tag rundt til FLERE opdrætter og få en god snak med hver især. Evt tag ud på en udstilling el. for at skabe kontakt. Det gjorde vi, hvilket var en super oplevelse. En anden god ide er at inden i tager ud på kennel besøg, så lige skriv en liste ned med spørgsmål og ting i skal være opmærksom på. Man glemmer det så let når man sidder derude med søde mennesker og hunde :O)

Næsten alle racer har noget de døjer med, nogle (meget) mere end andre. Så det vigtigt at gøre sit forarbejde godt.

I den forbindelse vil jeg også anbefale en DKK hund - udelukkende fordi du kan gå ind på hundeweb og tjekke forældrene mm. Du må endelig skrive, så kan du låne mit login/jeg kan tjekke det for dig.

• #12   20. nov 2012 Tusind tak for alle jeres svar smiley

Det har givet mig lidt at tænke over OG undersøge smiley

Katrine S - synes jeg havde gjort alt dette forarbejde og undersøgt mine opdrættere meget grundigt, uden noget at sætte en finger på. Deruodver, stilte jeg en masse spørgsmål og tog rundt til flere opdrættere inden jeg valgte dem som så er mine hundes opdrættere.

Men alligevel fik jeg to piger, som endte med at få en masse problemer.
    Thilde, hende jeg mistede i maj i år døjede ikke med ret meget, hvorimod Taya døjede fra jeg fik hende til sin død.. Alle jeg kender der har haft eller har mopse, har en del problemer og det er uanset hvor de er købt. Så ja, jeg er desværre af den tro at jeg ikke kan få en mops, som har et fantastisk helbred. smiley

• #13   20. nov 2012 Har selv overvejet racer som:

Tibetansk spaniel
    Mops igen (fordi jeg elsker dem)
    Fransk bulldog (men er betænkelig ved det)
    Cavallier kings charles spaniel
    Og en boston terrier.

Jeg har især et kig på boston terriere, men kender ik nogen der har erfaring med dem og har ikke haft meget held ved mine undersøgelser på internettet.

• #14   20. nov 2012 Griffon Bruxellois eller måske Boston Terrieren.

Har ikke indtryk af af griffonerne eller boston har specielt mange racerelaterede udfordringer.

• #15   20. nov 2012 Jeg vil foreslå en Engelsk springer spaniel, det er en all round hund og god ved børn og andre dyr i hjemmet

• #16   20. nov 2012 jeg elsker

er en springer ikke en ret krævende hund? elelr tager jeg helt fejl?

• #18   20. nov 2012 Boston terriere er svære at finde opdrættere på så vidt jeg kan se når jeg søger på nettet. smiley

Og de tibetanske spaniel, har jeg hørt rigtig meget godt om. Men hvorvidt de er meget energiske skal jeg dog ikke kunne sige smiley

• #20   20. nov 2012 håber det er ok jeg lige spøger her men hvordan er sindet på en tibetansk spaniel

• #21   20. nov 2012 Michelle S - det er helt ok smiley
    Jeg har også brug for viden og læring smiley

God aften til alle!

• #24   20. nov 2012 Super ja viden kan man aldrig få for meget af
    har selv kigget lidt på tibbien men kunne ikke finde så meget om det og det jeg fant syntes jeg ikke passe så godt :o(
    lige nu har jeg meget kig på japanese chin det er godt nok en lækker hund ud fra det jeg har læst om den og set på youtube :o)

• #26   20. nov 2012 Tænkte også på petit brabancon..

• #27   20. nov 2012 Sanne

Øv, ja så er det svært at undgå. :o( Jeg håber du har mere held med jeres kommende hund! Jeg kan desværre ikke hjælpe så meget med race valg, da jeg ikke har såå meget erfaring inde få omårdet.

• #28   20. nov 2012 Kan klart anbefale en Cavalier King Charles smiley
    Super lærenem, blid i sind, super nysgerrig og enormt nem at have.

Kommentér på:
Anbefaling af hund til mig og min kæreste..

Annonce