Anbefaling af kurser {{forumTopicSubject}}
Sagen er den - kort fortalt - at jeg har opdaget en duo af to super dygtige svenske trænere og konkurrencehundeførere, som har fingrene i en masse brugshundearbejde og afholder både træning og kurser - og kommer gerne til Danmark og holder seminar. MEN du behøves ikke nødvendigvis have en brugshund (eller dyrke IGP, skydd etc) for at deltage på deres kursus, blot nogle ambitioner inden for en disciplin der indeholder lydighed.
Det tiltaler mig jo ret meget. Og man må sige, at alt andet lige, så KAN de her brugshundefolk jo noget med træning af hund, leg, mad og at udnytte hundens maksimale tænding
Men det er svinedyrt at få dem til Danmark: 2.200 kr pr. deltager og SÅ derudover omkostninger for deres rejse, mad, arrangere overnatning mv.
Derfor lurer jeg lidt på, om I kunne anbefale nogen her i Danmark?
Ikke, at der er noget galt med eksisterende tilbud - men det kunne være skide interessant og spændende at få anderledes/nye inputs fra dygtige folk, som gør sig i noget helt andet end diverse klikker-kurser o.l...
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.395
Men er det leg, drift og den slags du er efter kunne du jo prikke til Martine herindefra og høre hvad hun tager for et kursus - tror der er ret meget at hente der
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Hahaha, jeg tænkte faktisk på at tilføje i startindlægget, om vi skulle samle stemmer sammen for at høre hvad Martine tager for en omgang
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 371
Måske skulle du kigge på Simone Holdensgaard, NWO - Nonstop Workingdog Obedience - hun kan noget med belønning og udnyttelse af hundens drifter..
Der er sommetider brugsklubber der har kursus med Mia Skogster, det kunne være værd for dig at kigge efter.
jan 2008
Følger: 52 Følgere: 47 Hunde: 3 Emner: 743 Svar: 5.377
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 1.780
Det bedste kursus jeg har været på var med englænderen Neil Short, det var virkelig godt. Neil træner FCI lydighed ( LP lydighed) Han afholder ofte kurser i IEC hallen i Viborg.
dec 2018
Neil Short underviser ikke i agility. Det er lydighed.
Og kurset er på engelsk.
Aner ikke lige hvem den engelske agilitytræner du tænker på kan være…. Snakker han dansk?
dec 2018
Det er anderledes og man kommer ud af sin komfortzone. Og så er det bare sund og sjov træning for både hund og føre.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.679
Bella - det er, på instagram, @saneisboring og @imperiummonstra. De har fået virkelig meget ros for deres kurser og tilgang, og jeg synes det kunne være så interessant og spændende at få input fra en anden vinkel.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 202
Anbefaling af kurser