Professionel hundelufter {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen
Jeg søger et par gode råd.
Jeg har selv en hund, og hun er højt højt elsket. Jeg elsker hunde, elsker at være sammen med dem, lege med dem, træne dem, pelspleje osv.
Vi er lige flyttet ud i et område, hvor det er ideelt at være hund. Vi har strand og vand på den ene side af blokken og stor dejlig skov på den anden side. Der bor rigtig mange ældre mennesker her. Rigtig mange af dem har hund, som de er rigtig glade for, men de har svært ved at gå nogle gode traveture med dem.
Jeg har gået og leget lidt med tanken om, at starte en lille forretning, hvor jeg ville udbyde forskellige services for hundeejere. Så som lufteture, pasning, pelspleje etc.
Nu til sagen:
hvis i af en eller anden grund ikke kunne give jeres hund den pleje og aktivitet den har behov for, f.eks p.g.a sygdom eller travlhed, hvad ville i betale for:
Gåture: pr. halve eller hele time
Leg/træning: pr. halve eller hele time
Pelspleje: rede, bade, negleklip: fast pris, pris efter pelsen tilstand eller timepris
Jeg vil blive meget glad, hvis i vil bruge et par min., og besvare mine spørgsmål, og hvis i har nogle yderligere kommentarer eller gode råd, så lytter jeg gerne.
På forhånd tusind tak.
Mange hilsner fra den hundeglade
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Men ville bare lige give mit indspark til pelspleje -jeg ville bestemt tage en pris efter hundens pelstype og hvad der skal gøres ved den.
Der er jo en del forskel på lige at give en labbe et bad og evt børste løse hår af, og på at skulle børste og bade f.eks. en lhasa e.l.
Så en pris for langhåret og en for korthåret ville jeg synes var passende, så du trods alt for lidt ekstra for det ekstra arbejde
Jeg ved ikke hvad jeg ville finde rimeligt prismæssigt. Har kun haft trimmehund jeg betale for at få ordnet og det gav jeg så vidt jeg husker 450kr for hos uddannet hundefrisør. Det var inkl negleklip og ørerens efter behov.
Det er så omkring 5 år siden, så hvor meget priserne har ændret sig ved jeg jo ikke.
Ang leg/træning, så ville jeg ikke betale for den slags medmindre du har særlige kvalifikationer, udover at være glad for hunde men det kan jo være andre vil.
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 919
Hvis jeg var dig ville jeg google lidt på nettet, hvad tager andre for det, hvad tilbyder de, hvad har de af bagrund. Når du så har gjort det - kan du jo lave et spørge skema, spørg dine fremtidige kunder, hvad de forventer når du siger træning, pelspleje osv - der kan jo være stor forskel til forventningen!
Derudover synes jeg du på forhånd skal lave nogle priser, som du jo kan tage med og spørge om det ville være priser, de ville være villige til at betale, på den måde finder du bedst ud af om der er et marked for dig.
For en ting er at der er en masse gamle mennesker der gerne vil deres hund det bedste, men ikke længere kan yde det og derfor gerne vil have noget hjælp - noget helt andet er om de overhovedet har råd til det/vil betale for det.
aug 2007
Følger: 38 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 888
du skal fortælle om din baggrund og viden omkring hunde
ang bad og så videre har du erfaring med det så du ved hvordan de forskellige racer skal plejes.. der er stor forskel fra race til race og det er vigtigt du har styr på hvordan de plejes inden du begiver dig ud i det..
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 71 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.049
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 52
Gåture: 25 kr. pr. ½ time - 35 kr. pr hele time (så bliver det attraktivt at vælge en hel time i stedet for en ½)
Leg/træning: Træning: 100 kr. pr. time. Leg: 20kr (Leg kunne evt. laves som en fast dag hvor du samler hundene sammen og laver hundeleg)
Pelspleje: Fast pris: 150 kr.
Derudover kunne du lave tilbud, til dem der måske gerne vil være fast kunde hos dig, så det den vej også kan betale sig og lokker..
nov 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Pænt dyrt hvis det er en whippet.
overdrevent billigt hvis det er en collie..
jun 2006
jeg ville ikke forvente en hulens masse kurser, men jeg ville forvente at få oplistet hvilke kvalifikationer / erfaring lufteren har og det skulle gerne hænge sammen med prisen
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
synes det lyder som en god ide,med de forskellige hundeting,du ville kunne tilbyde.
MEN,hvad nu,hvis de ting du tilbyder ,bliver en fin succes,og du lige pludselig,står med en hund der skal klippes,hundenegle der skal klippes,lidt aktivering,og lidt luftning,lidt hundeaktivering,og du er alene om det.Og,du skal vel også have et pænt lokale til rådighed.
Vil du kunne klare div.hundeting selv,og fordele de timer til div.aktiviter,og så samtidig,betale leje for et "hundelokale" ;;;
Det er ikke for at,være "hundeslukker",jeg skriver det,men kun fordi jeg er en gammel garvet "hunderealist".
Men prøv det,og jeg ønsker dig alt mulig held og lykke.
Dine priser og hvad du vil tage,for div.hundeting,er der andre der ved langt bedre end mig.
held og lykke
hilsen vibeke
nov 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mange hundehilsner herfra
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jun 2006
Professionel hundelufter