1.380 visninger
|
Oprettet:
Professionel hundelufter? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Ville I kunne overveje at få en til at lufte jeres hunde, mens I er på arbejde?
Eller har I prøvet det, måske gør I det nu?
Ønsker at høre hvad der menes om denne service
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.959
Men det er alfa omega at man finder en man har tillid til, og det ka måske være svært... Det er trods alt ens baby det handler om
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
for det første har jeg ikke brug for det, for det andet ville jeg ikke overlade min hund til fremmede mennesker, eller have fremmede mennesker til at gå ind i mit hjem
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
At man er hundelufter er jo desværre ikke = at man ved hvad man laver. Så jeg foretrækker at få noget familie/en veninde e.l. til at lufte min hund, hvis jeg af en eller anden grund skal være længe væk, og ikke kan have ham med.
apr 2008
Men er i tvivl
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 1.170
apr 2006
Men kan samtidig sagtens se, at man ka komme i en situation, hvor det ka blive nødvendigt... Hvis altså ik man vil af med sin hund...
sep 2007
jan 2007
Og jeg tænker umiddelbart at der hos en hundelufter, nødvendigvis vil være en vis udskiftning af hundene, så der jævnligt er nye hunde med osv, hvis de gåes med "i flok". Så på den måde vil der ofte være nye hunde (som jeg ikke selv har mødt og det er en vigtig del af det for mig), som min hund så skal gå/lege med.
Og så tænker jeg osse: hvem går med hunden, og hvordan og hvorfor er hun kvalificeret til at tage sig af fremmede hunde. Og er det overhovedet forsvarligt at gå tur med f.eks. 5 hunde på en gang, som man jo som hundelufter ikke nødvendigvis kender ret godt osv.
Jeg synes ideen er super -men jeg selv ville næppe benytte mig af det
apr 2006
Tænk på de kendte, de har da personlige assistenter til at rende i deres hjem... ved godt det ik helt kan sammenlignes...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
2 - jeg overlader ikke ansvaret for min hund til andre, ingen andre end jeg går med min hund (heller ikke når han bliver passet)
3 - INGEN skal præsentere legekammerater for min hund når jeg ikke er til stede.
4 - min hund, mit ansvar, mine regler - stoler ikke på andre med min hund, ikke engang min familie..
sep 2007
helt enig, jeg ville heller ikke have at min hund var sammen med fremmede hunde, uden jeg var til stede
jan 2007
Jeg har intet imod at folk skal komme i mit hjem, hvis det er nogen jeg har tillid til (og det betyder ikke nødvendigvis årelangt venskab) -måske fordi jeg ikke har det store at stjæle udover hunden *GG*
Men at overlade hunden til en eller anden at gå tur med -jamen tænk hvis nu han render væk. Eller hvad hvis 2 hunde pludselig ikke kan enes -hvis man som hundelufter står med f.eks. 4 hunde, og 2 kommer op at slås, er det dælme svært at gribe ind osv
-ja ja, kald mig bare hysterisk, men den slags tænker jeg altså hehe
apr 2008
Nu bliver der selvfølgelig sommer og man kan nå hjem inden det bliver mørkt, men i vinters kunne min hund ikke nå en tur uden snor efter arb.
sep 2007
du siger da vel forhåbentlig ikke at du vil tage snoren af andre menneskers hunde.
apr 2006
Godt mine forældre bor lige ved siden af, og får lov at passe hende
maj 2006
jan 2007
Men derudover -jeg har set flere eksempler på at nogen herinde (og med garanti osse andre steder) har forsøgt sig som hundelufter.
Det er ganske ofte folk på min alder, der ikke har haft hund længere end jeg, og heller ike har nogen relevante uddannelser.
De er bare glade for hunde (og der er jo sådan set fint nok), og har lyst til at prøve at leve af det.
Det er intet ondt mod disse mennesker, for jeg er sikker på de behandler hundene pænt osv.
Men jeg er ikke tryg ved at overlade min hund til sådan en. Og slet ikke hvir den så samtidig luftes i flok, som jo af og til vil have nye medlemmer osv.
sep 2007
hvad er det der gør forskellen?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Min hund går uden snor alle steder... Ja selv på motorvejen hvis han fik kommando til at gå ved min side...
Men et fremmed menneske skal da ved gud ikke tage linen af en hund denne ikke kender fuldt ud..
jan 2007
-tror osse det er svært at leve af, hvis kun man lufter en af gangen, og ellers skal det da være små ture, og temmeligt dyrt.
Stine -prof betyder jo bare at man lever af det. Det betyder ikke at man er uddannet (der findes jo ingen uddannelse til hundelufter, og hvem som helst kan kalde sig adf. behandler og hundetræner, det er ikke beskyttede titler)
apr 2008
Men en 3. part, ved jeg jo ikke! Men det var også bare en tanke...
maj 2006
Godt man ikke har en hund, man tør overlade til andre. og man skal være med i alt hvad den skal, når den skal møde andre og sådan. som nogen skriver.
sep 2007
selvfølgelig har man mødt personen.
det ændrer ikke på at jeg ikke ville overlade min hund til en fremmed (og det er folk altså for mig også selv om jeg har hilst på dem) og at jeg ikke vil have fremmede mennesker har adgang til mit hjem
maj 2006
apr 2008
Men fedt at høre hvad I andre mener om emnet
jan 2007
Så det er ikek fordi min hund fejler et eller andet...
Men jeg synes ikke den der hundelufter ide lyder særlig tiltalende. Hunden bliver luftet med diverse hunde jeg aldrig har mødt (og jeg vil altså kunne soge god for de hunde min hund mødes med), og af en person der ikke rigtig kender min hund.
-det er da faktisk at lægge op til problemer
sep 2007
og ferier ville jeg altid få nogle kendte mennesker jeg stoler på til at hjælpe med og ellers blive hjemme eller tage hunden med
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Man møder jo vedkommende først til et introduktionsbesøg hvor man bliver enig om spillereglerne og hun prøver at gå med ens hund og ma bestemmer selv om det skal foregå ene hund eller med andre.
maj 2006
Man kunne jo have en uge hvor man ikke var hjemme til normal tid og mente hunden havde godt af lige at komme af med noget. og til ferier, man kan jo ikke have hund med alle steder. og familier og venner kan være forhindret.
Vi tager nu hunden med på camping. og lufter den selv efter arbejde. den har ingen fast vane, så den bliver umuglig til den har været ude at gå.
jan 2007
maj 2006
hehe
jan 2007
maj 2006
jan 2007
Og jeg synes det er synd at lade hunden være alene så længe, særligt når der jo højst sandsynligt er tale om en hund der er vandt til at være sammen med sin familie en stor del af tiden (det er de fleste hunde jo da)
maj 2006
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 47 Svar: 60
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.627
jeg er dyrlæge studerende og "hundelufter" dvs da jeg bor i kbh og ikke selv må have hund hvor jeg bor, begyndte jeg at savne hunde meget da min gamle hund i jylland måtte aflives, så jeg søgte hunde der gerne ville luftes lidt ekstra.
det startede så med en hund jeg måtte lufte når jeg ville (han trængte bare til ekstra opmærksomhed) jeg mødtes med ejeren to gange hvor jeg d. 2. gang gik en lille tur og fik nøgle så jeg fremover kunne lufte ham efter at have sendt en sms til ejeren om at jeg kom i dag.
herefter mødte jeg en golden hvis ejer meget gerne ville have lidt hjælp da hun ikke havde familie omkring der kunne aflaste. og det er så blevet til et fast "studiejob" ikke fordi det giver så mange penge men det er et godt afbræk i hverdagen jeg lufter ham fast to dage ugentligt og så i weekenden hvis jeg har lyst.
hende snakkede jeg også med, og vi gik tur sammen hvor jeg havde snoren, samt legede i haven inden jeg fik lov selv at gå.
jeg kender ham efterhånden meget godt og har forhørt mig grundigt om hvor "meget jeg må med ham" så i dag går vi ofte i søndermarken hvor han hilser på legende hunde i snor og jeg siger hej til ejerne inden han får lov at løbe fri og lege med dem. (forud for det er gået noget træning uden snor med ejer også hvor jeg har kaldt ham til mig og set at han vidste det var mig han skulle komme til)
jeg ville godt kunne have en eller to aftaler mere af samme art, dvs. jeg lufter ikke en hund med andre, vi går og leger lidt på vej til søndermarken, træner lidt i at gå pænt osv og løber lidt.
jeg nyder det fuldt ud ligeså meget som ham, og skule han komme i problemer i parken er jeg ikke bange for at træde til, har i flere tilfælde stoppet en agressiv hund i at tage fat i min gamle hund, og da jeg først hilser på ejerne føler jeg mig så tryg som det er muligt i at lade ham lege løs.
dette var lige et indput til debatten, kan jo ser der er lidt holdninger imod, så tænkte det kunne være spændende
vh louise
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
apr 2008
Professionel hundelufter?