{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.110 visninger | Oprettet:

Ingen hund i julen {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have min første jul med min hund, og jeg havede glædet mig til at hygge med ham.
Men, men, men.
Jeg skal holde jul ved min mor, som har to katte. De er panisk bange for ham og er ved at dø af stress når de ser ham. Så der kan vi ikke overnatte. Så havede jeg regnet med at jeg kunne sove ved min far. Men hans nye kæreste vil ikke have min hund der. Hun har selv en hund og de kan fint sammen. Men vi må ikke være der, så nu skal han enten passe eller på pension. Jeg er så ked af at jeg ikke kan holde jul med min hund.
Har lige brug for lidt medynk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen hund i julen
  • #1   19. nov 2012 Hvor gammel er hunden? For hvis den er helt lille, ville jeg nok bare undvære julen, og være hos den lille den aften.

  • #2   19. nov 2012 Sabrina - Jeg har det samme problem...

    Min bror og hans kæreste har meddelt at de gerne vil holde jul sammen.. Det skal holdes hjemme hos mine forældre og der skal vi være 8 voksne mennesker + hans kæreste.. Altså 9.. Min bror og hans kæreste har en voksen Dobermann, som min ALTID hyrder og så har de en hvalp som er for overgearet til min hund... Så min mor har sagt INGEN hunde til jul smiley

    Det er også min første jul med hunden...


  • #3   19. nov 2012 Mines første jul var faktisk hos min faster og onkel, som har kat som slet ikke gider hunde. Men de tog masser af hensyn, og jeg var ude og gå godt med dem inden, og i pauserne mellem mad osv, blev de luftet jævnligt, så de fik en god aften, og fulgte endda med rundt om træet. Men hvis det ikke havde været muligt, var jeg gerne blevet hjemme eller fundet et andet sted...

  • #4   19. nov 2012 Her er hundene også problemet. Mine 2 ældste bor på sjælland og de har begge hund. Den ene kan ikke lade katte være og min kat er en rigtig diva. Den anden går ikke sammen med min, som faktisk ikke kan li' andre hunde, så.. Det tegner til at vi ikke skal holde jul sammen i år smiley

  • #5   19. nov 2012 Kathrine:
    forstår dig fuldt ud. Man skal tage hensyn til sin hund

    Sådan en julemiddag osv, kan også hurtig blive en lang aften, hvis den skal være alene.. Jeg vil til enhver tid holde jul med mine...


  • #6   19. nov 2012 Har det helt på samme måde med Kathrine. Det er min familie heldigvis forstående over for, og de vil heller ikke undvære ham smiley

  • #7   19. nov 2012 jeg er så heldig at hele familien deler interessen omkring de små smiley såe de kommer nok til at underhold hele aftenen da mine forældre også tager deres to med smiley

  • #9   19. nov 2012 Min mor holder for første gang i flere år, jul derhjemme og for første gang skal vi alle samles... Hun har frabedt sig at der kommer hund med, for de må ikke have hund i lejligheden..

    Det er jeg træt af, men accepterer det selvfølgelig... Har så også meddelt min mor at jeg kommer og er der et par timer og så tager jeg altså hjem igen, for mine hunde skal ikke være alene juleaften..

    Det kan hun heldigvis godt forstå, hun er bare glad for jeg kommer de par timer og spiser samt hygger med dem smiley

    Så hygger jeg lidt ekstra om hundene både inden jeg tager afsted og når jeg kommer hjem igen smiley


  • #10   19. nov 2012 Det meste af min familie, er ikke så hundetossede som mig, dog er min mor den der har mest interesse i dem. Men heldigvis så forstår de at de betyder meget for mig. Dog er de ikke med til alle familiesammenkomster, da vi hurtigt bliver rigtig mange mennesker og børn, og det kan vist hurtigt blive en stor mundfuld for de fleste hunde smiley


  • #11   19. nov 2012 jeg ville også gerne hav min hund der (8 måneder er han). Jeg måtte også gerne have ham hos min mor, hvis ikke det var for kattene(de skal jo også trives) Jeg er bare så skuffet over min far at jeg ikke vil komme hos ham i julen. Hunden kommer på pension og så holder jeg jul med min mor. Men det er trist ikke at have ham der.

  • #12   19. nov 2012 Mine forældre ringede og sagde '' Gider i godt tage Samson med? Vi har nemlig købt gaver til ham og Zenta '' øh.. Jo da.
    Zenta skal med min kæreste hjem og holde jul. smiley


  • #13   19. nov 2012 Vi holder julen hjemme hos os i år - og så må gæsterne indfinde sig med, at Lady er her.. Der er ikke andre hunde i familien, så det bliver heldigvis ikke et problem.. Men vi regner da med, at hun skal med os til jul for fremtiden, selvom vi skal være hjemme hos andre... Ellers må de undvære os smiley
    Håber, at I finder en løsning, I bliver glade for smiley


  • #15   19. nov 2012 Jeg kan bare ikke være der et par timer. Min mor bor i jylland og jeg bor i nordsjælland. Jeg er for stort et familie menneske til ikke at være hos min mor. Men næste år kan det være jeg selv skulle holde jul.

  • #16   19. nov 2012 Kaoz bliver hjemme, men vi kommer hjem og sover; skal holde jul kun lidt uden for byen vi bor i =)

    Han er egentlig velkommen, men jeg synes ikke der er plads til at han kan ligge uforstyrret og sove, så han bliver hjemme i sofaen smiley

    Vi kører fra ham kl 17.30 hvor han har fået både morgen og eftermiddagstur, pakket sine gaver op og leget med dem/spist dem..
    - Så får han lov at sove og være selv mens vi laver ting hvor han alligevel bare skal ligge og sove =)

    Nogle år er vi kørt hjem efter risalamanden, og har luftet ham og er så kørt igen for at pakke gaver op med familien =)

    Han lider ingen nød, han ved slet ikke at det er meningen man skal være sammen med sine kære den dag, han sover bare som vanligt når han er alene =)


  • #17   19. nov 2012 Nina

    Så enig smiley
    Hunden er nok ligeglad.


  • #18   19. nov 2012 Jeg står i samme situation.
    Skal ud til min far og hans kæreste som selv har fået en hund og de mener det vil være for voldsomt med to hunde - de synes så også min er for voldsom. Hun er ikke voldsom OVERHOVEDET men de har fået sig en lille terrierblanding (som både hopper op, bider og det ene og det andet) men nej nej det er min der er voldsom fordi hun er 3 gange større. Blev sgu lidt gal, men omvendt tror jeg også Gia vil have bedre af at være herhjemme end ude ved dem og vi bliver også en del mennesker i en lille lejlighed men jeg har så også sagt at jeg kommer ikke ud og hjælper med maden osv. Jeg kommer først TIL maden så jeg kan bruge hele dagen på min hund, og så tager jeg hjem igen nogle timer efter så oprydning bliver der for min side af heller ikke særlig meget hjælp til men sådan er det når de har valgt min hund ikke må komme med - lige så vel som jeg må respektere hun ikke må komme med hvis vi skal holde jul sammen må de også respektere jeg ikke hjælper særlig meget til. Så sådan er det smiley


  • #19   19. nov 2012 Der havde jeg så sagt, så bliver jeg sgu hjemme! Hundene er min familie, og dem vil jeg sgu fejre jul med ;o)

  • #20   19. nov 2012 Øv, Sabrina, jeg kan nok ikke helt følge din mor og far (din fars kæreste). Kattene kan vel lukkes ind, mens I er der? For mig som mor, ville det allervigtigste være at se min datter. Og jeg kan godt se, at du jo ikke bare lige kan smutte hjem efter et par timer. For ellers er jeg enig med Nina, en hund aner ikke, det er juleaften.

    Her er min datters hund altid velkommen, hun har så også købt hund, som vi vidste temperamentsmæssigt passede til min, så vi også kan passe for hinanden ved behov smiley


  • #21   19. nov 2012 Det er overhoved ikke min der er problemet hjemme ved mine forældre.. De elsker hende og ville rigtig gerne have hende der..

    Men hvis jeg skal havde hund med, kan min mor ikke li' at sige nej til de andre.. Og det forstår jeg godt.. Min hund trives bedst med at være alene og når de andre 2 er der (som også er rolige og fredelige hunde), så bliver min en KÆLLING og der er balladen.. Hun gider ikke hvalpen, knurre af den, men går ikke selv væk fra den.. Den store hund hyrder hun som en gal..

    Kunne forestille mig at det ville blive en trættende jul smiley


  • #23   19. nov 2012 Det var de sidst vi var der. Og de ligger bare under sengen og ryster. Og de spiser ikke de de dage vi er der.

  • #24   19. nov 2012 Jeg kan udemærket se at det er supertræls, men måske i skulle have trænet mere med kattene inden?

    Jeg kan godt forstå din mor ikke kan lide at kattene er så angst og ikke spiser i flere dage, men det har i jo vidst siden i var der sidst? Så jeg ville have trænet det et par gange og evt. vennet hunden til bur nu den skal være i kattenes hjem.

    Skal ærligt indrømme at mine dyr i mit hjem heller ikke skal lide under andres dyr de tager med...


  • #25   19. nov 2012 Her er Santos velkommen i familien, vi skal op til min mormor og bedstefar.
    Hvis han ikke havde været velkommen, jamen så blev han da bare hjemme og så tog jeg bare lidt tidligere hjem. Hunden er ligeglad og som andre skriver, så aner den jo intet om at det er jul. Tror mere det er en følelsessag for ejeren ;O)


  • #26   19. nov 2012 æv bæv smiley jeg selv har samme problem, mine forældre har kat, og de vil ikke lade hunden komme ind i deres hus. Så jeg holder jul uden min familie i år smiley

  • #27   19. nov 2012 vi skal for tredje gang til svigermor/mor på plejehjemmet, da er hundene alene 4.-5 timer det er gået fint de andre åe, så det gør det i år også.

  • #28   19. nov 2012 synes nu det er totalt op til folk selv hvordan de vil holde jul, også uden at der er noget galt med dem ligegyldigt hvad de vælger - så længe de gør hvad der føltes bedst inden i smiley

  • #29   19. nov 2012 Enig med Natasja. Kia bliver hjemme som hun har været de sidste 5 år.

    Hun er mere end tilfreds med at putte hjemme og er bare glad når jeg kommer hjem med juleguf (julemad) til hende :o)

    Den eneste grund til at jeg er betænkelig ved at lade hende være hjemme er den øgede risiko for indbrud ...


  • #30   19. nov 2012 kan ikke forstå at man ikke kan sætte sig i andres sted og acceptere at vi alle holder jul forskelligt.

    jo jeg ville lade hunden være alene hjemme hvis det var at hun ikke måtte være med hos mine forældre, meeen - havde jeg ikke haft sådan et fantastisk forhold til mine forældre, men det modsatte - så er jeg ikke sikker på jeg havde valgt sådan - Så kan det godt ske jeg hellere vil være sammen med min glade hund.

    Det er SÅ personligt, og det kan ikke sættes op i "rigtigt / forkert" .....


  • #31   19. nov 2012 Jeg holder ikke jul uden mine hunde. Jeg holder heller ikke jul uden mit barn. Hvis ikke vi er velkomne som flok, så holder vi jul alene. No problems there.

  • #32   19. nov 2012 smiley smiley

  • #33   19. nov 2012 Hvis ikke jeg havde så supersøde svigerforældre ville jeg da også glimrende have kunne bruge hunden som undskyldning for at blive hjemme, uanset om den snildt kunne have overlevet en aften der var lidt længere end normalt.
    *GG*


  • #34   19. nov 2012 Julen for mig at se, er en familietradition..

    Min hund er altså en del af mig og min familie (altså mig og hende smiley ), så jeg ville da af hele mit hjerte ønske jeg kunne tage hende med til jul..

    Men lige i min situation kan jeg godt forstå min mor har sagt pænt nej tak til hunde den aften... Det er ærgerligt og jeg ønsker inderligt at hun kunne komme med.. Men man kan ikke sige ja til nogen og nej til andre...

    Så Cindy bliver hjemme og jeg bruger ikke hele dagen sammen med familien, som jeg plejer.. Jeg kommer ved spisetid og tager hjem igen når aftenen er færdig smiley


  • #36   19. nov 2012 jul med og uden hund.

    Nu,får jeg nok på "puklen."

    Men,mon ikke vores hunde er totalt ligeglade med,at det er jul,og de skal være alene hjemme ??

    Jeg,tror(og jeg skriver udelukkende jeg) at man projicere juleaften og "højtiden"over i vores hunde.De er vel totalt ligeglade med om det er juleaften,eller 2.juledag,eller andre "højtidsdage" ;;
    Og,nu får jeg vel endnu mere på "puklen".At,give hunden en eller 2 julegaver,juleaften,hvor der i forvejen,er så meget uro,gaveoplukning,div.børn,med div julegaver der skal pakkes op,mad i lange bane ect..DET synes jeg er både synd og stressende for hunden.
    Kan "koge",det ned til,at min mops har "juleaften",hver dag,i fred og ro.

    Noget helt andet,er Nytårsaften.DEN har jeg altid holdt hjemme. Med div.venner og deres hunde.At venner og hunde kommer hos os,er helt fint.Og,at de så går hjem ud på de små timer MED deres hunde,er deres sag.Jeg har aldrig gået fra mine hunde nytårsaften.Og,iøvrigt har jeg altid kun invisteret i stjernekastere.HADER,og er småbange for nytårs "knald".Så,de store brag har mine hunde aldrig været udsat for.

    MEN selvfølgelig skal mopsen i år med juleaften,og kun med 3 voksne,og 2 styks hunde.
    Jeg har altid kunne have mine hunde med juleaften.

    Da mopsen var et 1/2,år,og bedårende,var der en juleaften med 10 mennesker,hvoraf,der var 4 børn,der hele tog fat i ham, kælede med ham ,stak ham godbidder,så han til sidst,var helt kulleret,måtte jeg lukke ham inde i et værelse i fred og ro.Så,da tænkte jeg,hellere være i fred og ro juleaften,med lys og lidt blid musik.
    Nå-der er jo nogle år siden.Men jeg har IKKE skiftet mening omkring hunde og juleaften.

    Så,giv mig bare på "puklen".Kan ikke finde ud af de her smileys,så i stedet siger jeg hæ-hæ-hæ.
    hilsen
    vibeke





  • #37   19. nov 2012 Hmm... hvert andet år holder vi jul hos svigerforældrene, hvor min hund ikke er velkommen. Det var jeg faktisk lidt tøsefornærmet over i starten; særligt fordi min mands hund og alle ændre hunde i familien er velkomne smiley
    Men som min kloge gamle mor sagde, så får vi rigeligt af problemer at slås med i vores liv, så lad os springe op og falder ned på de små af dem....
    Begge vores hunde bliver hjemme, når vi besøger svigerforældrene, og det betyder jo så bare, at der er grænser for, hvor langt besøget er. Om det er jul eller ej er hundene såmænd ligeglade med.
    Hvert andet år holder vi jul hjemme og der er alt velkomment; hunde, katte, børn, kaniner - what ever, vi får det til at fungere....

    Jeg har det som Natasja, at julen for mig handler om familien og jeg kunne aldrig drømme om at vælge dem fra pga hunden. Mit liv har lært mig, at man skal bide rigtig mange sure æbler i sig for at få familieforholdene til at fungere. Men det er det værd.


  • #38   19. nov 2012 det kommer altså an på hvordan ens familie-relationer er
    for mig handler julen også om familie MEN - som skrevet før, havde jeg ikke haft en godt og skøn forhold til min familie kunne den hurtigt komme til at handle om noget andet for mig.
    Der er ikke én opskrift på en god jul, det er personligt - og synes helt bestemt ikke man kan dømme andre på hvordan de vælger at holde jul.


  • #39   19. nov 2012 Jeg dømmer bestemt heller ikke andre, og kender mange som fuldt forståeligt vælger familien fra i julen. Men så handler det jo som regel også om andet og mere end hunde...

  • #40   19. nov 2012 Verner - jeg er helt med på at hensyn til hunden også kan betyde at det er bedre at den får lov til at være alene hjemme istedet for at skulle tæskes rundt i mangegen af alt for mange forstyrrede børn og voksne.

    For mig er valget ganske enkelt, for i min familie har der altid været hunde med til jul - alle hundene vel at mærke! Så for mig er det at hunden er med faktisk en del af min helt personlige fornemmelse af julen, så her er det ikke af hensyn til den stakkels hund der skal være alene, men fordi det ikke er rigtig jul uden at hunden er med.


  • #43   19. nov 2012 Nå ja smiley

    Hos os er pølsen helt klart en del af julen, ikke så meget for hendes skyld - hun elsker selvskabet,maden og opmærksomheden - men hun ved jo ikke hvad hun går glip af hvis hun bliver hjemme smiley
    MEN - tror ærlig talt jeg var blevet smidt hjem for at hente hunden hvis jeg kom uden *G* - så den går ikke her, Ingen jul uden Zoe så længe hun lever , det er min mors regel smiley


  • #46   19. nov 2012 Er molly ikke velkommen, hvor vi kommer, jamen så kommer vi ikke.. Dog skal vi holde jul hjemme i år og mine forældre har Wagger med også smiley De to nyder hinanden i stor stil smiley

  • #47   19. nov 2012 Gud hvor er jeg dog glad for at jeg mine forældre aldrig kunne finde på at sige at mine hunde ikke var velkomne! smiley Men jeg holder nu kun jul med mine hunde hvert andet år, for mine forældre og min moster og onkel skiftes til at holde jul, og jeg tager ikke mine hunde med ud til min moster og onkel. Jeg kunne sikkert godt få lov at tage dem med, men det tror jeg virkelig vil være alt for stressende for alle parter. Og mine hunde hygger sig fint alene. De ved jo ikke det er jul. smiley Men skulle de føle sig under-julet så får den fuld skrald 2.juledag hvor vi holder julefrokost. smiley

  • #48   19. nov 2012 En fuldvoksen Dobermann, en "strid" corgi, en dobermann hvalp og 9 fuldvoksne mennesker.. Kan nu egentlig godt forstå min mor har sagt nej til hunde smiley

    Men underligt og trist er det bestemt at jeg ikke skal holde jul med min hund.. Hun betyder SÅ meget for mig, men ville også synes det var underligt ikke at være sammen med min familie og kun sidde mig og hunden smiley


  • #52   19. nov 2012 barleys bedste ven

    Nu skal altså verner med.Og han har altid været med juleaften,MEN kun fordi,børne/børnebørn(jeg har en del),direkte har sagt,"nu tager du ham vel med ".
    Men er der en jul hvor der er direkte hunde ignoranter,så,lader jeg hellere kræet blive hjemme.Så,undgår jeg også irritation,over nogen virkelig ikke lide min "vidunderlige" mops.

    batdog
    Nu-er jeg så "gammel"og har holdt så mange juleaftner,at julen for mig,ikke er så fantastisk mere.Jeg er stået lidt af "ræset".Så,derfor har jeg ikke rigtig,haft mopsen,inde i mit "julesind".
    Så skal jeg holde juleaften uden mopsen eller med mopsen,er for mig "hip som hap".Bare han har det godt og uden for meget stress lige netop den aften.
    Og,som jeg tidligere skrev,så har han juleaften hver dag.

    mange hilsner
    vibeke

    Og,som jeg skrev tidligere,


  • #53   19. nov 2012 Lille Solstråle
    1. Jeg tror der er en verden til forskel på at have Snifferne med til jule og så at have Baktus med.
    2. Du afleverer bare bassen her d. 22 dec. ...og så må vi se om du får ham tilbage en gang... *GG*


  • #55   19. nov 2012 trine p kennel

    tak for dit indlæg.
    tja-om det 24 eller d.2 eller andre datoer,er bedøvende ligegyldigt.
    Så-bare vores vovser har et godt dagligliv,er vel det vigtigste.

    Og,for ikke at virke "hårdkogt",vedr.juleproblemer/hunde.Så,er jeg ked af,at sådan en måned,kan virke "uoverskuelig" for mange.
    Men set i "bakspejlet",så gør det mig endnu mere ondt,at mennesker,det være sig hjemløse,narkomaner,dem som af og til ligger i telt nede i parken om vinteren(og som bliver emsigt fjernet af politiet),og så VIRKELIG dem som,må hente julekurve,fra div.organisationer,enlige forsøgere,.Det er fo rmig meget meget sørgeligt.
    Jeg har haft en datter/svigersøn/børnebørn,som har boet ude på holmen,Torpedohallerne,som min svigersøn(arkitekt)jhar været "medskaber" af .Og,for at komme derud,skal man skifte på chr.torv.OG,der står i "hopetal"forfrosne grønlændere,narkomaner,alkoholikere,ect..i julen,uden,en krone på lommen.
    Det gør mig ked af det.
    Men så er der juleaften på Christiania,og engang,vil jeg gerne holde jul der,eller hjælpe til.
    Så,alle,i der har problemer med jeres jul contra hunde.,så nu kan i godt "hegle" mig igennem.
    Lad dog vovsen blive hjemme,brug nogle timer,juleaften.
    Det tager vovsen sgu`ingen skade af.

    "glædelig jul"
    vibeke


  • #57   19. nov 2012 "der skal" - neeej, i min familie hedder det "hvad har i lyst til og hvad gider vi" smiley

  • #62   19. nov 2012 DET gør vi smiley
    Alle er velkomne til vores jul ! - det er SÅ hyggeligt og vi har det så dejligt og stille og roligt smiley

    Og Miriam, Du er altid velkommen !


  • #64   19. nov 2012 hvis hunden er = familie på et eller andet plan - så kan jeg godt sætte mig ind i at det er vigtigt at have sin hund med sig ( for sin egen skyld ) juleaften smiley

  • #67   19. nov 2012 Karin - Kan godt se hvad du mener , men jeg tænker hvis ens "rigtige" familie nu ikke er så hyggelig at være sammen med - såååå... smiley

    Palle - Nemmerlig smiley


  • #70   19. nov 2012 jamen hvad nu hvis det ikke ER en undskyldning Karin ? - Hvad nu hvis man bare hellere vil nyde sin hund end sin stressede / sure / whatever familie ? smiley
    hvad nu hvis man har så lidt enighed/ kærlighed / whatever i sin familie at jule-stemning er ødelagt på forhånd og man faktisk har det bedre derhjemme - også endda med en glad vovse smiley


  • #72   19. nov 2012 Hvor er jeg dog glad for at være vokset op med at julen bare er hygge og glæde, og ikke et spørgsmål om hvor meget man bager, hvad man spiser og hvor hurtigt gaverne kan åbnes... Synes det er SÅ trist, og jeg forstår såmænd godt, at folk melder fra på det.

  • #73   19. nov 2012 Jeg laver præcis det, jeg har lyst til op til jul, ingen forventer, at der er hjemmebag og lignende, men som regel mangler der ikke noget af hverken det ene eller det andet, men det er fordi jeg har lyst til at lave det. December (og ja, jeg skrev december, for det starter ikke før) skal være hyggelig og ikke bare stress, det gider jeg ikke. Jeg når det hele hvert år alligevel smiley

    BATDOG: Kom du her, så kan Luna hyrde Piraten lidt, og Piraten kan tage stand for Luna. Her skal der hygges smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.277
    #74   19. nov 2012 Mange skriver at hunden ikke er klar over at det er jul men det gør jeg.Jeg ønsker at være sammen med min hund og sådan er det.I år er det ikke muligt at have hende med, så vi bliver hjemme.Passer mig fint at være fri for det bavl.

  • #75   19. nov 2012 Her skal vovserne også med til svigermekanikken smiley

    Christina - Er der ikke billeder af Delly´s lillebror? Tillykke med den snarlige familieforøgelse smiley


  • #76   19. nov 2012 Christina: Hvor er han bare for nuser smiley

  • #77   19. nov 2012 Nåh hvor er han lækker smiley Navnet skal nok komme når i lærer ham at kende smiley

  • #79   19. nov 2012 christina/navn

    Prøv med navnet Viggo.
    Har af og til tænkt på,hvorfor jeg ikke kaldte mopsen,for Viggo.
    Så,en gang imellem,når jeg kalder på Verner,kalder jeg ham
    Viggo Verner.

    han er bedårende,den lille fine mops.

    hilsen
    vibeke Verners "oppasser"


  • #80   19. nov 2012 ØV hvor en situation at stå i. Jeg kan slet ikke undvære mine hunde i julen!

    Jeg skal også være alene med begge hunde nytårsaften, de er jo mine bedste venner og hvorfor ikke være sammen med dem på en hyggelig (støjende) aften? ;o)
    Min mor kommer dog forbi til aftensmad men tager så videre til et vennepar. Min kæreste syntes det var vildt flot at jeg kan være så selvstændig men for mig handler det slet ikke om det. Det handler bare om at de er mine børn og bedste venner, og med dem er jeg aldrig ensom :o)<3 hihi



  • #84   19. nov 2012 jamen , , det siger jeg jo heller ikke at man skal ? ....

  • #86   19. nov 2012 forstår ærlig talt ikke hvor det kommer fra
    Tager man hunden ud at ligningen, og siger "min familie stinker i juletiden" - jamen så er den ikke meget længere, Men så snart man putter en hund ind i billede så er det pludselig forkert.
    jeg siger ikke at man skal bruge hunden SOM undskyldning, jeg siger at hunden kan være loddet på vægtstangen der gør at man SELV får en hyggelig jul som man ønsker sig smiley

    håber det var mere tydeligt - men jeg tvivler , im soooo træt !


  • #87   19. nov 2012 Jeg har altid svoret at jeg ikke kom til juleaften som altid holdes hos mine forældre, hvis ikke min hund var velkommen.

    Zenta er knap 6 år gammel og hun har altid været med.
    NU er det så bare sket det at jeg har mere end 1 hund og pludselig fylder det utrolig meget at have mine hunde med. Oveni det har mine forældre fået hund igen efter deres gamle blev aflivet for 2-3 år siden. Ikke bare en, men to hunde har mine forældre fået.
    Så med det i baghovedet bliver mine hunde hjemme nu juleaften. Grunden til at Zenta altid var med er selvfølgelig er at det er en dejlig dag og jeg ønsker at have hende med, men os på grund af faren for indbrud mens man ikke er hjemme.

    Nu har de hinanden herhjemme og jeg har det fint med det. Jeg går 1-2 gode ture med dem og der bliver hygget om dem med noget lækkert og så tager jeg til juleaften alene med god samvittighed.

    Dog ændre jeg ikke indstilling med hensyn til nytårsaften, der er mine hunde ikke alene hjemme og det kommer de heller aldrig til. Det betyder så os at jeg har siddet alene med hundene de sidste 2 år og muligvis skal igen i år. Mine forældre har vist fået ondt af mig og har sagt at de gerne kommer ud til mig og holder nytår, men har sagt at de ikke behøves. Jeg kan sagtens sidde alene med hundene, det går nok.
    Men jeg siger nej tak til de steder jeg bliver inviteret.



  • #88   19. nov 2012 Øv hvor må det være træls..

    Jeg har heldigvis ikke det problem..

    Holder jul hos mine forældre som selv har hund + min mormor og morfar kommer med deres 2 hunde..
    Så vi bliver 7 mennesker og 5 hunde i mine forældres hus i år..
    Kæresten holder jul med sin familie

    Mht. nytår så har jeg det også sådan at mine hunde ikke skal være alene..
    Vi (kæresten og jeg) spiser sammen med min familie og hygger med alle 5 vapser.. Og vi tager så til noget fest bagefter..
    Min mormor og morfar har sagt at de hellere end gerne vil tage begge hunde (de havde Kato sidste år), så det får de selvfølgelig lov til når de gerne vil..

    Og ja må indrømme, at lige så meget som jeg elsker mine hunde, lige så meget nyder jeg når jeg lige har en dag uden dem.. Kan sagtens undvære dem i en dags tid, men når tiden for at hente dem så nærmer sig, ja så kan det ikke gå hurtigt nok..


  • #89   19. nov 2012 Min familie ønsker ikke at se vores hunde. Ikke fordi de ikke kan li hunde men de har selv en hund og det ville gå op i hat og briller hvis vi skulle være der.

    Min bedre halvdels far og mor skal være hos hans morfar(som lige er blevet enkemand) og hans søn er i afrika.

    Så vi tager op til min familie og drikker kaffen og så tager vi hjem og holder hygge med de 4 vappere herhjemme.



  • #90   19. nov 2012 Jeg er enig, Rikke, jeg ville også uden blinke tage i byen juleaften uden hunden. Faktisk tager jeg kun min hund med på besøg hos min mor, ellers er hun altid herhjemme. Jeg prioriterer også at være sammen med familien - hunden ser jeg hver eneste dag, og hun er som tidligere nævnt her i tråden fløjtende ligeglad med, at det er jul. Som oftest holder vi dog jul herhjemme, og så er vi jo sammen med hende.

    Men så kan der opstå logistiske problemer som hos TS, og her ville jeg gøre alt for at løse det, så hunden kunne komme med. No way, at min datter skulle skaffe pension af den grund. Men det er selvfølgelig synd, at kattene bliver så stressede smiley


  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #91   19. nov 2012 Donse bliver hjemme de få timer vi holder jul hos kærestens morfar, Det er ikke alle der kan li hunde og de må man respektere, Vi plejer kun vara væk i nohen timmes tid men skulle de varit 10 timar er det heller ingen problemer, hun sover sødt og passer på hjemmet.

  • My
    My Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
    #92   20. nov 2012 Og ja nytår fejrer vi me hunden her hjemme.. sidste nytår låg vi og sov kl 12 ha ha

  • #93   20. nov 2012 Præcis, Rikke smiley

  • #94   20. nov 2012 Så blev der fundet en løsning jeg er glad for. Min veninde vil passe Aiko. Og hun vil gøre det hjemme ved mig. Hun tager ham med til sin søster der bor på landet juleaften, og hun bor hos mig alle dagene. Så kan hun også passe på huset.

    Jeg er 100% tryg ved at hun skal passe min hund, og jeg sætter virkelig pris på hende hjælp.


  • #97   20. nov 2012 ja jeg sætter også pris på det. Hun for et køleskab fuld af mad så hun ikke skal tænke på det. Og så en kæmpe julegave.

  • #98   20. nov 2012 Dejlig løsning! smiley

  • #101   24. nov 2012 Åh ha, med fare for at lyde som min far, tænk lige over hvad i skriver på nettet smiley Tænker mere, dem der skriver de ikke er hjemme juleaften smiley UNDSKYLD for at være en lyseslukker smiley

  • #102   24. nov 2012 Det lyder som en god løsning!

    Min helt egen løsning består i, at jeg har taget døgnvagt juleaften! Så mand og hund bliver hjemme (de kunne nu godt tage et eller andet sted hen, hvis de ville) og jeg er på arbejde eller muligvis hjemme på tilkald, hvis der er ro. Så slipper jeg for juleræset, gør nogle kolleger glade og får ovenikøbet penge for det! smiley


  • #103   25. nov 2012 Jeg har simpelthen måtte aflyse juleaften hos min mor, kan bare mærke at jeg får det skidt ved tanken om at skulle sidde der og anstrenge mig for at "have det godt" for vi har ikk det bedste forhold, samtidig med at mine vovser er derhjemme, det er en alt for stor stressfaktor for mig..

    Så nu har jeg snakket med min veninde og hendes familie og der er både mig og hundene mere end velkomne, så der holder vi jul smiley


  • #107   25. nov 2012 Præcis Palle, nu kan jeg slappe af og nyde den dejlige mad og hygge med mine venner smiley

    Plus det er lige hvor jeg bor, så frygten for indbrud er lig nul, for det kan tjekkes hele tiden smiley


Kommentér på:
Ingen hund i julen

Annonce