3.156 visninger
|
Oprettet:
Ingen hund i julen {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have min første jul med min hund, og jeg havede glædet mig til at hygge med ham.
Men, men, men.
Jeg skal holde jul ved min mor, som har to katte. De er panisk bange for ham og er ved at dø af stress når de ser ham. Så der kan vi ikke overnatte. Så havede jeg regnet med at jeg kunne sove ved min far. Men hans nye kæreste vil ikke have min hund der. Hun har selv en hund og de kan fint sammen. Men vi må ikke være der, så nu skal han enten passe eller på pension. Jeg er så ked af at jeg ikke kan holde jul med min hund.
Har lige brug for lidt medynk.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.558
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Min bror og hans kæreste har meddelt at de gerne vil holde jul sammen.. Det skal holdes hjemme hos mine forældre og der skal vi være 8 voksne mennesker + hans kæreste.. Altså 9.. Min bror og hans kæreste har en voksen Dobermann, som min ALTID hyrder og så har de en hvalp som er for overgearet til min hund... Så min mor har sagt INGEN hunde til jul
Det er også min første jul med hunden...
dec 2008
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
dec 2008
forstår dig fuldt ud. Man skal tage hensyn til sin hund
Sådan en julemiddag osv, kan også hurtig blive en lang aften, hvis den skal være alene.. Jeg vil til enhver tid holde jul med mine...
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 741
jun 2008
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 7 Emner: 17 Svar: 132
feb 2009
Følger: 76 Følgere: 69 Hunde: 6 Emner: 147 Svar: 1.315
Det er jeg træt af, men accepterer det selvfølgelig... Har så også meddelt min mor at jeg kommer og er der et par timer og så tager jeg altså hjem igen, for mine hunde skal ikke være alene juleaften..
Det kan hun heldigvis godt forstå, hun er bare glad for jeg kommer de par timer og spiser samt hygger med dem
Så hygger jeg lidt ekstra om hundene både inden jeg tager afsted og når jeg kommer hjem igen
dec 2008
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 31 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 1.632
Zenta skal med min kæreste hjem og holde jul.
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 7 Emner: 60 Svar: 681
Håber, at I finder en løsning, I bliver glade for
dec 2011
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Han er egentlig velkommen, men jeg synes ikke der er plads til at han kan ligge uforstyrret og sove, så han bliver hjemme i sofaen
Vi kører fra ham kl 17.30 hvor han har fået både morgen og eftermiddagstur, pakket sine gaver op og leget med dem/spist dem..
- Så får han lov at sove og være selv mens vi laver ting hvor han alligevel bare skal ligge og sove =)
Nogle år er vi kørt hjem efter risalamanden, og har luftet ham og er så kørt igen for at pakke gaver op med familien =)
Han lider ingen nød, han ved slet ikke at det er meningen man skal være sammen med sine kære den dag, han sover bare som vanligt når han er alene =)
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Så enig
Hunden er nok ligeglad.
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Skal ud til min far og hans kæreste som selv har fået en hund og de mener det vil være for voldsomt med to hunde - de synes så også min er for voldsom. Hun er ikke voldsom OVERHOVEDET men de har fået sig en lille terrierblanding (som både hopper op, bider og det ene og det andet) men nej nej det er min der er voldsom fordi hun er 3 gange større. Blev sgu lidt gal, men omvendt tror jeg også Gia vil have bedre af at være herhjemme end ude ved dem og vi bliver også en del mennesker i en lille lejlighed men jeg har så også sagt at jeg kommer ikke ud og hjælper med maden osv. Jeg kommer først TIL maden så jeg kan bruge hele dagen på min hund, og så tager jeg hjem igen nogle timer efter så oprydning bliver der for min side af heller ikke særlig meget hjælp til men sådan er det når de har valgt min hund ikke må komme med - lige så vel som jeg må respektere hun ikke må komme med hvis vi skal holde jul sammen må de også respektere jeg ikke hjælper særlig meget til. Så sådan er det
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Her er min datters hund altid velkommen, hun har så også købt hund, som vi vidste temperamentsmæssigt passede til min, så vi også kan passe for hinanden ved behov
jun 2012
Men hvis jeg skal havde hund med, kan min mor ikke li' at sige nej til de andre.. Og det forstår jeg godt.. Min hund trives bedst med at være alene og når de andre 2 er der (som også er rolige og fredelige hunde), så bliver min en KÆLLING og der er balladen.. Hun gider ikke hvalpen, knurre af den, men går ikke selv væk fra den.. Den store hund hyrder hun som en gal..
Kunne forestille mig at det ville blive en trættende jul
dec 2011
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Jeg kan godt forstå din mor ikke kan lide at kattene er så angst og ikke spiser i flere dage, men det har i jo vidst siden i var der sidst? Så jeg ville have trænet det et par gange og evt. vennet hunden til bur nu den skal være i kattenes hjem.
Skal ærligt indrømme at mine dyr i mit hjem heller ikke skal lide under andres dyr de tager med...
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.672
Hvis han ikke havde været velkommen, jamen så blev han da bare hjemme og så tog jeg bare lidt tidligere hjem. Hunden er ligeglad og som andre skriver, så aner den jo intet om at det er jul. Tror mere det er en følelsessag for ejeren ;O)
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.008
jun 2009
Følger: 230 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.005
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 194 Svar: 16.740
Hun er mere end tilfreds med at putte hjemme og er bare glad når jeg kommer hjem med juleguf (julemad) til hende :o)
Den eneste grund til at jeg er betænkelig ved at lade hende være hjemme er den øgede risiko for indbrud ...
jul 2008
jo jeg ville lade hunden være alene hjemme hvis det var at hun ikke måtte være med hos mine forældre, meeen - havde jeg ikke haft sådan et fantastisk forhold til mine forældre, men det modsatte - så er jeg ikke sikker på jeg havde valgt sådan - Så kan det godt ske jeg hellere vil være sammen med min glade hund.
Det er SÅ personligt, og det kan ikke sættes op i "rigtigt / forkert" .....
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.758
jul 2008
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
*GG*
jun 2012
Min hund er altså en del af mig og min familie (altså mig og hende ), så jeg ville da af hele mit hjerte ønske jeg kunne tage hende med til jul..
Men lige i min situation kan jeg godt forstå min mor har sagt pænt nej tak til hunde den aften... Det er ærgerligt og jeg ønsker inderligt at hun kunne komme med.. Men man kan ikke sige ja til nogen og nej til andre...
Så Cindy bliver hjemme og jeg bruger ikke hele dagen sammen med familien, som jeg plejer.. Jeg kommer ved spisetid og tager hjem igen når aftenen er færdig
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
Nu,får jeg nok på "puklen."
Men,mon ikke vores hunde er totalt ligeglade med,at det er jul,og de skal være alene hjemme ??
Jeg,tror(og jeg skriver udelukkende jeg) at man projicere juleaften og "højtiden"over i vores hunde.De er vel totalt ligeglade med om det er juleaften,eller 2.juledag,eller andre "højtidsdage" ;;
Og,nu får jeg vel endnu mere på "puklen".At,give hunden en eller 2 julegaver,juleaften,hvor der i forvejen,er så meget uro,gaveoplukning,div.børn,med div julegaver der skal pakkes op,mad i lange bane ect..DET synes jeg er både synd og stressende for hunden.
Kan "koge",det ned til,at min mops har "juleaften",hver dag,i fred og ro.
Noget helt andet,er Nytårsaften.DEN har jeg altid holdt hjemme. Med div.venner og deres hunde.At venner og hunde kommer hos os,er helt fint.Og,at de så går hjem ud på de små timer MED deres hunde,er deres sag.Jeg har aldrig gået fra mine hunde nytårsaften.Og,iøvrigt har jeg altid kun invisteret i stjernekastere.HADER,og er småbange for nytårs "knald".Så,de store brag har mine hunde aldrig været udsat for.
MEN selvfølgelig skal mopsen i år med juleaften,og kun med 3 voksne,og 2 styks hunde.
Jeg har altid kunne have mine hunde med juleaften.
Da mopsen var et 1/2,år,og bedårende,var der en juleaften med 10 mennesker,hvoraf,der var 4 børn,der hele tog fat i ham, kælede med ham ,stak ham godbidder,så han til sidst,var helt kulleret,måtte jeg lukke ham inde i et værelse i fred og ro.Så,da tænkte jeg,hellere være i fred og ro juleaften,med lys og lidt blid musik.
Nå-der er jo nogle år siden.Men jeg har IKKE skiftet mening omkring hunde og juleaften.
Så,giv mig bare på "puklen".Kan ikke finde ud af de her smileys,så i stedet siger jeg hæ-hæ-hæ.
hilsen
vibeke
aug 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 300
Men som min kloge gamle mor sagde, så får vi rigeligt af problemer at slås med i vores liv, så lad os springe op og falder ned på de små af dem....
Begge vores hunde bliver hjemme, når vi besøger svigerforældrene, og det betyder jo så bare, at der er grænser for, hvor langt besøget er. Om det er jul eller ej er hundene såmænd ligeglade med.
Hvert andet år holder vi jul hjemme og der er alt velkomment; hunde, katte, børn, kaniner - what ever, vi får det til at fungere....
Jeg har det som Natasja, at julen for mig handler om familien og jeg kunne aldrig drømme om at vælge dem fra pga hunden. Mit liv har lært mig, at man skal bide rigtig mange sure æbler i sig for at få familieforholdene til at fungere. Men det er det værd.
jul 2008
for mig handler julen også om familie MEN - som skrevet før, havde jeg ikke haft en godt og skøn forhold til min familie kunne den hurtigt komme til at handle om noget andet for mig.
Der er ikke én opskrift på en god jul, det er personligt - og synes helt bestemt ikke man kan dømme andre på hvordan de vælger at holde jul.
aug 2011
jun 2010
For mig er valget ganske enkelt, for i min familie har der altid været hunde med til jul - alle hundene vel at mærke! Så for mig er det at hunden er med faktisk en del af min helt personlige fornemmelse af julen, så her er det ikke af hensyn til den stakkels hund der skal være alene, men fordi det ikke er rigtig jul uden at hunden er med.
jul 2008
Hos os er pølsen helt klart en del af julen, ikke så meget for hendes skyld - hun elsker selvskabet,maden og opmærksomheden - men hun ved jo ikke hvad hun går glip af hvis hun bliver hjemme
MEN - tror ærlig talt jeg var blevet smidt hjem for at hente hunden hvis jeg kom uden *G* - så den går ikke her, Ingen jul uden Zoe så længe hun lever , det er min mors regel
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.114
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.982
jun 2012
Men underligt og trist er det bestemt at jeg ikke skal holde jul med min hund.. Hun betyder SÅ meget for mig, men ville også synes det var underligt ikke at være sammen med min familie og kun sidde mig og hunden
jan 2008
Nu skal altså verner med.Og han har altid været med juleaften,MEN kun fordi,børne/børnebørn(jeg har en del),direkte har sagt,"nu tager du ham vel med ".
Men er der en jul hvor der er direkte hunde ignoranter,så,lader jeg hellere kræet blive hjemme.Så,undgår jeg også irritation,over nogen virkelig ikke lide min "vidunderlige" mops.
batdog
Nu-er jeg så "gammel"og har holdt så mange juleaftner,at julen for mig,ikke er så fantastisk mere.Jeg er stået lidt af "ræset".Så,derfor har jeg ikke rigtig,haft mopsen,inde i mit "julesind".
Så skal jeg holde juleaften uden mopsen eller med mopsen,er for mig "hip som hap".Bare han har det godt og uden for meget stress lige netop den aften.
Og,som jeg tidligere skrev,så har han juleaften hver dag.
mange hilsner
vibeke
Og,som jeg skrev tidligere,
jun 2010
1. Jeg tror der er en verden til forskel på at have Snifferne med til jule og så at have Baktus med.
2. Du afleverer bare bassen her d. 22 dec. ...og så må vi se om du får ham tilbage en gang... *GG*
jan 2008
tak for dit indlæg.
tja-om det 24 eller d.2 eller andre datoer,er bedøvende ligegyldigt.
Så-bare vores vovser har et godt dagligliv,er vel det vigtigste.
Og,for ikke at virke "hårdkogt",vedr.juleproblemer/hunde.Så,er jeg ked af,at sådan en måned,kan virke "uoverskuelig" for mange.
Men set i "bakspejlet",så gør det mig endnu mere ondt,at mennesker,det være sig hjemløse,narkomaner,dem som af og til ligger i telt nede i parken om vinteren(og som bliver emsigt fjernet af politiet),og så VIRKELIG dem som,må hente julekurve,fra div.organisationer,enlige forsøgere,.Det er fo rmig meget meget sørgeligt.
Jeg har haft en datter/svigersøn/børnebørn,som har boet ude på holmen,Torpedohallerne,som min svigersøn(arkitekt)jhar været "medskaber" af .Og,for at komme derud,skal man skifte på chr.torv.OG,der står i "hopetal"forfrosne grønlændere,narkomaner,alkoholikere,ect..i julen,uden,en krone på lommen.
Det gør mig ked af det.
Men så er der juleaften på Christiania,og engang,vil jeg gerne holde jul der,eller hjælpe til.
Så,alle,i der har problemer med jeres jul contra hunde.,så nu kan i godt "hegle" mig igennem.
Lad dog vovsen blive hjemme,brug nogle timer,juleaften.
Det tager vovsen sgu`ingen skade af.
"glædelig jul"
vibeke
jul 2008
jul 2008
Alle er velkomne til vores jul ! - det er SÅ hyggeligt og vi har det så dejligt og stille og roligt
Og Miriam, Du er altid velkommen !
jul 2008
jul 2008
Palle - Nemmerlig
jul 2008
hvad nu hvis man har så lidt enighed/ kærlighed / whatever i sin familie at jule-stemning er ødelagt på forhånd og man faktisk har det bedre derhjemme - også endda med en glad vovse
aug 2011
aug 2008
BATDOG: Kom du her, så kan Luna hyrde Piraten lidt, og Piraten kan tage stand for Luna. Her skal der hygges
dec 2008
Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.273
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
Christina - Er der ikke billeder af Delly´s lillebror? Tillykke med den snarlige familieforøgelse
aug 2011
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
jan 2008
Prøv med navnet Viggo.
Har af og til tænkt på,hvorfor jeg ikke kaldte mopsen,for Viggo.
Så,en gang imellem,når jeg kalder på Verner,kalder jeg ham
Viggo Verner.
han er bedårende,den lille fine mops.
hilsen
vibeke Verners "oppasser"
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 356
Jeg skal også være alene med begge hunde nytårsaften, de er jo mine bedste venner og hvorfor ikke være sammen med dem på en hyggelig (støjende) aften? ;o)
Min mor kommer dog forbi til aftensmad men tager så videre til et vennepar. Min kæreste syntes det var vildt flot at jeg kan være så selvstændig men for mig handler det slet ikke om det. Det handler bare om at de er mine børn og bedste venner, og med dem er jeg aldrig ensom :o)<3 hihi
jul 2008
jul 2008
Tager man hunden ud at ligningen, og siger "min familie stinker i juletiden" - jamen så er den ikke meget længere, Men så snart man putter en hund ind i billede så er det pludselig forkert.
jeg siger ikke at man skal bruge hunden SOM undskyldning, jeg siger at hunden kan være loddet på vægtstangen der gør at man SELV får en hyggelig jul som man ønsker sig
håber det var mere tydeligt - men jeg tvivler , im soooo træt !
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.420
Zenta er knap 6 år gammel og hun har altid været med.
NU er det så bare sket det at jeg har mere end 1 hund og pludselig fylder det utrolig meget at have mine hunde med. Oveni det har mine forældre fået hund igen efter deres gamle blev aflivet for 2-3 år siden. Ikke bare en, men to hunde har mine forældre fået.
Så med det i baghovedet bliver mine hunde hjemme nu juleaften. Grunden til at Zenta altid var med er selvfølgelig er at det er en dejlig dag og jeg ønsker at have hende med, men os på grund af faren for indbrud mens man ikke er hjemme.
Nu har de hinanden herhjemme og jeg har det fint med det. Jeg går 1-2 gode ture med dem og der bliver hygget om dem med noget lækkert og så tager jeg til juleaften alene med god samvittighed.
Dog ændre jeg ikke indstilling med hensyn til nytårsaften, der er mine hunde ikke alene hjemme og det kommer de heller aldrig til. Det betyder så os at jeg har siddet alene med hundene de sidste 2 år og muligvis skal igen i år. Mine forældre har vist fået ondt af mig og har sagt at de gerne kommer ud til mig og holder nytår, men har sagt at de ikke behøves. Jeg kan sagtens sidde alene med hundene, det går nok.
Men jeg siger nej tak til de steder jeg bliver inviteret.
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 573 Svar: 10.537
Jeg har heldigvis ikke det problem..
Holder jul hos mine forældre som selv har hund + min mormor og morfar kommer med deres 2 hunde..
Så vi bliver 7 mennesker og 5 hunde i mine forældres hus i år..
Kæresten holder jul med sin familie
Mht. nytår så har jeg det også sådan at mine hunde ikke skal være alene..
Vi (kæresten og jeg) spiser sammen med min familie og hygger med alle 5 vapser.. Og vi tager så til noget fest bagefter..
Min mormor og morfar har sagt at de hellere end gerne vil tage begge hunde (de havde Kato sidste år), så det får de selvfølgelig lov til når de gerne vil..
Og ja må indrømme, at lige så meget som jeg elsker mine hunde, lige så meget nyder jeg når jeg lige har en dag uden dem.. Kan sagtens undvære dem i en dags tid, men når tiden for at hente dem så nærmer sig, ja så kan det ikke gå hurtigt nok..
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 966 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.475
Min bedre halvdels far og mor skal være hos hans morfar(som lige er blevet enkemand) og hans søn er i afrika.
Så vi tager op til min familie og drikker kaffen og så tager vi hjem og holder hygge med de 4 vappere herhjemme.
aug 2008
Men så kan der opstå logistiske problemer som hos TS, og her ville jeg gøre alt for at løse det, så hunden kunne komme med. No way, at min datter skulle skaffe pension af den grund. Men det er selvfølgelig synd, at kattene bliver så stressede
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
jul 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 556
aug 2008
dec 2011
Jeg er 100% tryg ved at hun skal passe min hund, og jeg sætter virkelig pris på hende hjælp.
dec 2011
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.420
apr 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Hunde: 1 Emner: 601 Svar: 8.322
jul 2011
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 793
Min helt egen løsning består i, at jeg har taget døgnvagt juleaften! Så mand og hund bliver hjemme (de kunne nu godt tage et eller andet sted hen, hvis de ville) og jeg er på arbejde eller muligvis hjemme på tilkald, hvis der er ro. Så slipper jeg for juleræset, gør nogle kolleger glade og får ovenikøbet penge for det!
feb 2009
Så nu har jeg snakket med min veninde og hendes familie og der er både mig og hundene mere end velkomne, så der holder vi jul
feb 2009
Plus det er lige hvor jeg bor, så frygten for indbrud er lig nul, for det kan tjekkes hele tiden
Ingen hund i julen