{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

ingen hund i julegave {{forumTopicSubject}}

FUck hvor bliver man harm når man sidder og læser i annoncerne at en hund skal have nyt hjem nu fordi de havde købt den i gave til en anden og hun ville ikke have den.

FOR HELVEDE KØB IKKE HUND I GAVE!!!
at købe hund er en stor vigtig beslutning - det er en ven mange år frem og det tager tid det tager energi og man skal føle at man connecter med hunden - det er ikke noget man kan få i gave basta


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen hund i julegave
  • #1   18. dec 2008 Kunne man få en PB med link?

  • #2   18. dec 2008 *GG* jeg har netop fået akoya i julegave -- men han var meget ønsket -- *GG*

    men du har fuldstændig ret -- det er fuldstændig grotekst at give folk sådan en gave --


  • #3   18. dec 2008 tak, og nej det lyderogså grotesk. Men måske er man uvidende, nu når man kigger på personens alder.

    Bare synd for sådan en hund. Som måske har været flyttet en del rundt i dens unge alder.


  • #4   18. dec 2008 Tjaa hvis lars giver mig et gavekort i julegave på den malamute tæve som vi har snakket om i to år vi skal anskaffe os så er det også okay!
    men i langt de fleste tilfælde gør man det bare fordi man syntes det er en gave også er det til at brække sig over


  • #5   18. dec 2008 hvis vi herhjemme havde snakket om en hund og lasse kom med en til mig ville jeg nok sige er noget andet. (som en overraskelse) eller vi evt kørte ud og kiggede og jeg ikke vidste noget og jeg måtte vælge.
    men ikke at man bare giver en hund


  • #6   18. dec 2008 Vores Boerboel er også en slags fælles julegave, men ja kan sagtens følge jer.

    Kæledyr til venner/bekendte i julegave er no go.


  • #7   18. dec 2008 Hvad regner folk med når de gør det? Tænker de slet ikke over at de sætter modtager i udgifter mange år frem, for ikke at tale om den tid det tager.

  • #8   18. dec 2008 vores dejlige kira har fået hvalpe, der var nogen der ville købe en hvalp, fint nok, men så sagde de at det var børnenes julegave. hmm.
    Heldigvis fik vi lige snakket med dem, og det var også en julegave til dem selv.
    Kiras hvalpe er ikke julegaver men en investering i en hyggelig og energi fyldt hverdag.


  • #9   18. dec 2008 DET ER UANSVARLIGT - at give en hund i gave hvis personen der modtager er uvidende derom og ikke selv har valgt hunden!
    Det bør man ALDRIG gøre

    nu står denne hund så og evt. skal på hundeinternat fordi personen ikke har tænkt sig om..

    Ja undskyld men det skulle forbydes at gøre sådanne ting!


  • #10   18. dec 2008 Skulle min mand have fundet på at give mig en muttehvalp i julegave, skulle han absolut ikke høre et ondt ord om det... Men nej ellers hører levende dyr ikke til under juletræet, eller som gave uden det er aftalt på forhånd...........

  • #11   18. dec 2008 Det pudsige er at de ikke vil have hunden ud til hvem som helst.......
    Og så sidst i annonce kommer der med store bogstaver en a " advarsel " om at hunden vil blive afleveret til et internat ( hvor de sikkert har fået den fra ) mandag, hvis den ikke bliver solgt forinden. Mon ikke de skulle have haft taget en snak med personen de købte hunden til, inden de troppede op med den
    ( så, nu bliver jeg sikkert frosset )


  • #12   18. dec 2008 jeg synes at det er i orden at give en hund/dyr i jule´gave, så længe at modtageren har givet udtryk for, at det er det, vedkommende ønsker sig. Så det kan godt være i orden at overraske, men man skal bare være sikker på, at modtageren virkelig gerne vil have hund. Jeg har da også været ude for, at manden vill eoverraske konen, det er der ikke blevet problemer ud af, men hun havde også ønsket sig den. men ellers er det noget svineri, netop fordi man stiller hunden i en meget uheldig situation, så er det bedre at spørge først, selvom overraskelses momentet ryger.....

  • #13   18. dec 2008 Og så er drengen i øvrigt 16 og har en amstaff blandings hvalp. Ja hvad skal der ikke blive af den

  • #14   18. dec 2008 altså hvis nu man har snaket meget om det indbyrdes i familien så er det jo okey, meen det er jo ikke bare noget man lige sådan gør uden vidre... jeg har givet min svigerfar en hund i fødselsdagsgave, meen han havde så også ønsket sig en hund... og min svigermor viste godt at det var det han fik af os... og de havde selv været ude og se på hvalp og sådan... meen jeg er helt enig, det er ikke lige den bedste ting at give i julegave... det er jo altså trods alt et levende væsen....

    kan jeg evt. få et link???


  • #15   18. dec 2008 Michelle p. Det tænkte jeg også.
    Men det godt nok en smuk hund som han havde købt rigtig synd at han ikke tænkte sig om for den hun ser rigtig dejlig ud havde jeg haft tid til en hund mer så havde jeg givet den et godt hjem


  • #16   18. dec 2008 Jeg ville blive rigtig godt og grundigt fornærmet, hvis nogen forærede mig en hund (eller et andet dyr for den sags skyld) i julegave. For det første vil jeg SELV udvælge mig den hvalp eller killing etc. som jeg vil have, og for det andet kan det godt være jeg har givet udtryk for at jeg gerne vil have flere dyr, men det skal være når det passer MIG.

    Synes det er forkasteligt at give dyr i julegave, med mindre det er noget der er aftalt på forhånd.

    Jeg har dog givet min søn en kanin i fødselsdagsgave, men velvidende om, at det hovedsageligt er mig der skal passe den.


  • #17   18. dec 2008 MieMiv:
    Enig


  • #18   18. dec 2008 hunden hedder kenzo (tror det er den )

  • #19   19. dec 2008 Nu er det mig der sidder og bliver snakket om herinde, den hedder Kenzo ja du har ret Rikke A . Havde jeg ikke boet i et 'Ingen Husdyr' Boligkompleks havde jeg selv taget ham, ved godt det var dårligt osv osv osv (kritik til side) søger ikke kritik, søger en som kan hjælpe mig, ellers ender den sku med at blive smidt på et internat, hvis i ikke kan få fingeren ud af bagdelen og spørge om nogen vil ha en hund som mangler omsorg fatter jeg ikke engang i diskutere det, selfølgelig var det ansvarsløst osv, men det var gjort i en god mening, og man kan aldrig gadere sig 100% om folk fortryder eller ej! og synes i alle sammen skal SVINE mig noget så groft til på PB og her på Forummet, for det får han også et nyt hjem og et bedre liv af!

    Retards.


  • #20   20. dec 2008 Er der nogen her der er RETARD er det da dig... Du bor i "ingen husdyr" boligkompleks - men har du ik selv en hund?
    Med sådan en annonce er du SIKKER på at blive svinet herinde, det kan du da sige dig selv.
    Skal VI få fingeren ud af bagdelen?
    Ja tak - du skulle ha tænkt dig bedre om - nu går det ud over en hund som da i hvert fald ik kan gøre for det...


  • #21   20. dec 2008 Mark S: Vi skal få fingeren ud for at hjælpe dig med Kenzo før han ryger på internat prøver du at true os med hundens velbefindende til at vi skal gøre noget?! Det dig der har købt hunden og derfor dit ansvar. Vi har ikke noget ansvar for hunden og det sku ikke en pligt at hjælpe!!

  • #22   20. dec 2008 Hvis du ønsker hjælp til at finde et godt hjem til hunden så skal du sku nok lære at tale pænt først din attitude går ud over hunden og det sku ikke fair

Kommentér på:
ingen hund i julegave

Annonce