{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svært at sælge
  • #1   7. nov 2012 Sådan går det desværre, når udbuddet er større end efterspørgslen...

    Håber du får dem solgt smiley


  • #2   7. nov 2012 Der kan jo være mange grunde til de endnu ikke er solgt.

    Prisen, blandinger, størrelser osv.

    Men håber da du får dem solgt smiley


  • #3   7. nov 2012 Undskyld, jeg siger det, men der er en "million" hvalpe til salg, alle mulige vegne. Mange af dem er over de 8 uger og de bliver rask væk sat ned i pris, sågar også når det gælder hvalpe med stamtavler.

    Så markedet er oversvømmet med hvalpe, og der er ikke købere nok.....

    Hvorfor gør man sig ikke de tanker, FØR man avler?


  • #4   7. nov 2012 Jeg har nærmest afsat mine hvalpe, inden de er født, jeg har endda afvist flere hvalpekøbere og sendt dem videre, da jeg helst ikke, vil have for mange på listen, jeg skal skuffe.
    Det er vigtigt, at når man bestemmer sig for at lave et kuld, at man ihvertfald har nogle interesserede skrevet op.


  • #6   7. nov 2012 Nej, du er bestemt ikke den eneste der ikke kan få solgt dine hvalpe. Markedet er mættet og det er ikke for at genere folk at der gentagne gange herinde advares mod at lave kuld, for der ER ikke salg nok i øjeblikket.

    På den anden side så være du glad for at du ikke står med 10+ labradorhvalpe på 7 uger som du ikke har fået solgt.


  • #7   7. nov 2012 jeg ved ikke om jeg kan bruge det som undskyldning men avlede mine chi hvalpe da jeg boede på sjælland og at jeg skulle flytte til jylland da de kun var 14 dage kom bagpå mig jeg kender ingen herover og tror godt jeg kunne have fået dem solgt på sjælland men kan jo self ikke vide det smiley jeg oprettede ikke dette forum for at få kritik men for at høre om der var andre der havde det ligeså svært ved at komme af med deres hvalpe for hvis det kun var mig måtte der jo være noget helt galt smiley jeg har lige sat dem ned og må se om det hjælper smiley

  • #8   7. nov 2012 Hmm jeg havde da skrevet her i tråden, men det er blevet slettet...

    Jeg har ingen problemmer med at få Jackie's solgt, det er dsg med DKK stamtavle. De bliver endda først 6 uger på fredag, det var et kuld på 4 tæver. Kunne endda have solgt en mere, jeg beholder selv en den der gang.


  • #9   7. nov 2012 hehe ja det havde nok ikke været så sjovt at stå med så mange hvalpe smiley men syntes i jeg har sat dem for dyre eller? hvad kan jeg gøre anderledes? tager gerne imod råd smiley

  • #10   7. nov 2012 havde du sat dem billigt eller? og det er da fedt for dig du ikke står tilbage med nogen hvalpe :-))

  • #11   7. nov 2012 ja det kan godt være du har ret men 3500 med tavle er da et sjælden syn for en chihuahua er det ikke?

  • #13   7. nov 2012 Prøv at gøre annoncen mere overskuelig ved at dele den lidt op i afsnit. Og skriv evt. lidt personligt om hver hvalp smiley

    Jeg har aldrig solgt hvalpe, men som marketingmedarbejder har jeg vel lidt styr på opsætning af salgstekst smiley


  • #15   7. nov 2012 hvor er i søde jeg tager imod alt hvad i har skrevet og tjekker op på det senere.. men er stadig i tvivl om prisen nogen syntes det er dyrt og andre det er billigt

  • #16   7. nov 2012 Jeg har lige kigget rundt på dba og gul... måske du skulle sætte prisen ned til 4000kr uanset køn på hvalpene smiley

  • #17   7. nov 2012 Nej jeg har ikke sat dem tilsalg billigt, hvis det var mig du hentydede til. Havde heller ikke problemmer sidst hun havde hvalpe, der havde jeg faktisk købere til 5 tæver. Men der kom 4 hanner, men de blev også solgt. Endda inden de var 8 uger.

  • #18   7. nov 2012 Der er store problemer med at afsætte hvalpe når der er finanskrise. Du har valgt at avle uden stambog på en race der voldavles på. Der er simpelthen for stort udbud i forhold til efterspørgslen. Derfor bør man lade opdrætterne om at avle, da de har venteliste før de parres.

  • #19   7. nov 2012 Vi har lige parret i sidste uge og har måske 1!!! interesseret. Det er mere normalen end det modsatte. Det er selvfølgelig noget møg i nogles øjne men med så sjælden en racen, er det oftest tidligere ejere/og eller opdrættere vi sælger til. De vil gerne se hvalpene først og som udgangspunkt skal man i racen ikke forvente at have solgt sine hvalpe før de er ½ år. Samtidig er vi nødt til regelmæssigt at have hvalpe, dvs 1 kuld om året eller hvert 2. år hvis vi vil være med hvor det sker. I sidste kuld for 1½ år siden var der 3 hvalpe hvoraf 2 var hanner. Meget atypisk var de solgt inden de var 8 uger og det uden forudgående reservationer. Tæven endte vi med at beholde selv trods hun kunne være solgt mangen en gang. Ro på og som de andre siger, masser af billeder og en overskuelig annonce.

  • #20   7. nov 2012 hvis det var mig der skulle købe en chi hvalp hvor forældrene ikke er chekket ville jeg aller aller højst give 3000 få en
    hvis forældrene er chekket så skriv det i anoncen for det er helt klart det de fleste køber går efter hvis de bare har sat sig lidt ind i tingene :o)

    jeg vil sige som kommende hvalpe køber ville jeg heller give de par 1000 mere og så få en hvalp med tavle har set chi hvalpe med tavle helt ned til 6500

    håber det lykke dig at finde gode hjem til de 3 små


  • #23   7. nov 2012 hvalpe uden tavler er kun kost prisen vær det vil sige max 2500 kr med alle de hvalpe der er til salg uden parpir skulle man tænke sig om en gang merre,inden man parret og fik hvalpe ,selv os der har tavle og har været med i mange år kan havde problemer med at få hvores hvalpe solgt,

  • #24   7. nov 2012 Din annonce er meget uoverskuelig Enter er din ven.
    Flere gode billeder og helst med navn så evt købere kan se hvem som er hvem. Billeder af forældre.
    Beskrivelse af forældre og af den enkelts hvalp.
    Sundheds status på forældre. (PL?)
    Hvor annoncere du?
    Prisen er for høj i min verden for en Chi uden tavle.

    Og så skulle du jo nok have tænkt tanken inden parring. "kan jeg beholde hele kuldet selv hvis ingen bliver solgt?" Hvis svaret var nej skulle du ikke have gjort det.


  • #25   7. nov 2012 Mangler 1 og der kommer nogle og kigger på Lørdag ellers er der 2 par der står klar til at springe til, hvis Kemien ikke er der. smiley så jeg er glad ! men tror det er svært for tiden at sælge hvalpe. der er mange hvalpe og for få købere.

    profilbillede
  • #26   7. nov 2012 jeg har ikke sagt at jeg ikke kan beholde dem allesammen men det er jo ligesom ikke det der er formålet vel! og syntes det er lidt nedladene at skrive at det skulle jeg nok have tænkt på først, jeg har solgt hvalpe før og har ikke haft problemer men også selv avlere skriver de har problemer skal de så også have en over snuden?? jeg vil da aldrig gå med til at sælge dem til 2500 stykket.
    Til alle jer som har givet mig nogle gode og brug bare idéer tusind tak og vil tage dem i brug smiley


  • #28   7. nov 2012 jeg ved ikke hvad jeg præsis tænker men syntes 2500 for en chihuahua er lidt for billigt også selvom de ikke har tavler smiley nej men jeg må bare vente og se hvad der sker hvor langt jeg skal gå ned før der sker noget smiley

  • #29   7. nov 2012 ja men syntes det er svært med de priser da jeg er flyttet til nordjylland skal jeg tage det med i min overvejelser ang pris jeg kender jo kun priserne fra sjælland har kun boet her 1 mån smiley

  • #30   7. nov 2012 det startede med jeg fastsatte prisen efter hvad jeg havde fået afvide fra andre avlere jeg kender smiley men nej er godt klar over de ikke er så pop mere men syntes bare 2500 eller 3000 er for lidt og det handler ikke om at jeg skal tjene self ligger man en del penge ud til dyrlæge chip vacc osv hvis jeg sad og kiggede ville jeg ikke vælge den billigeste chi da jeg ville tænke der er noget lumsk ved den er så billig, men der er vi nok bare så forskellige smiley

  • #31   7. nov 2012 Personligt syndes jeg godt du kan ligge en smule over internat priser da dine hunde jo stadig er hvalpe, kun har haft et hjem og må man formode ikke oplevet svigt.
    En pris på 4000kr for både hanner og tæve ville jeg nok betragte som fair.

    Dog vil jeg sige at jeg ikke er en mulig køber, da jeg personligt ALDRIG ville tage chancen og købe Chi hvalpe af forældre som ikke er tjekket for PL, og da slet ikke uden tavle. Den sikkerhed tavlen giver for at det er en Chi og ikke et Chi mix ville jeg ikke undvære. Jeg har set lidt for mange gange hvalpe solgt som værende ægte et eller andet vise sig være blandinger noget helt andet.

    Men hvis du sænker prisen (dog ville jeg altså ikke gå under 4000 for at undgå impuls køb) gør din annonce mere overskuelig, tilføjer flere billeder, tjekker forældrene for PL så håber og tro jeg du nok skal få dem solgt på et tidspunkt.
    Husk at lave en kontrakt


  • #32   7. nov 2012 jeg har fuld forståelse for det du skriver kathrine men som jeg har skrevet længere oppe flyttede jeg meget spontant til jylland og havde folk på sjælland der kunne hjælpe mig med at sælge nu bor jeg i nordjylland

  • #33   7. nov 2012
    Det her det kommer til at lyde brutalt, men hvis du stadigvæk har usolgte hvalpe på trods af prisnedsættelse osv, så afliv dem...

    Hellere det end en skæbne hos folk der ikke aner hvad de har med at gøre- eller som potentielt laver endnu flere blandingshvalpe, som så igen ender med at få sørgelige tilværelser...

    Din hund, dit valg, dine hvalpe- DIT ansvar...


  • #34   7. nov 2012 Der er vel ikke forskel på, om dine venner bor på Sjælland eller Nordjylland?
    De kan da stadig, hjælpe dig med et salg?


  • #35   7. nov 2012 som sådan ja men det er en lidt længere historie smiley

  • #36   7. nov 2012 den var nok ment på da jeg skrev at de kun var 2500 kr vær ,for det er de når der ikke er tavle på dem,er du klar over at os der har tavler på hvores hunde skal give 2år reklamations ret ,så hvis de får noget avlig inden for den tid ,skal vi betale penge tilbage til købern plus der bliver betalt skat ,og moms hvis man når op på et bestemt beløb,

  • #37   7. nov 2012 Laika alle som køber hund har 2 år ifølge købeloven også tavle løse hvalpe købere.

  • #38   7. nov 2012 Vi havde ingen problemer med at få solgt hvalpene i min mors kuld i sommers..

    3 hanner og 1 tæve i kuldet.. Tæven var afsat fra det tidspunkt hun blev født (jeg har hende) og hannerne blev sat til salg da de var 4 uger gamle og solgt inden de blev 6 uger..

    Og vi kunne sagtens have solgt 3 mere..


  • #39   7. nov 2012 nathja j

    jeg vil være hudløs ærlig og du skal ikke tage det personligt,

    Hvis jeg var på udkig efter hvalp, ville jeg ikke ligge mærke til din annonce, der står alt for lidt, skriv noget mere, er de checket for div. arvelige sygdomme, hvordan er hvalpende osv. du skal selvfølgelig ikke skrive en hel roman, men man kan også skrive hyggelige hverdags ting disse banditter laver som man nu engang kan grine af. Tænk lidt hvorfor er den at køber skal køber dine hvalpe frem for en anden, også må jeg nok indrømme at prisen er lige i overkanten af hvad jeg ville give for en tavleløs u checket hvalp, så ville jeg hellere give 3000kr mere for en der er med tavle og de fordele der er ved det..

    Held og lykke med salget.


  • #40   8. nov 2012 Jeg ville ikke give 5500 for hunde uden tavle, det er simpelthen for dyrt.



  • #41   8. nov 2012 Jeg havde nok formuleret det sådan her:
    Fødselsår: 2012
    har 3 dejlige hvalpe tilbage.
    2 tæver og 1 han begge forældre kan ses.

    Faren har tavle (i hvilken klub) vejer 2,8 kg og er korthåret. Testet for følgende sygdomme med resultat.....
    Moren er uden tavle. Hun vejer 1,8 kg og er langhåret. Hun er tjekket for følgende sygdomme: ...... med resultat...

    Tæverne bliver korthåret mens hannen bliver langhåret.

    Tæve nr.1 er en lille krudtugle bla bla...(Personlig beskrivelse af hver enkelt.)
    Tæve nr.2 er ....bla bla
    Hannen er bla bla...
    De er nu 6 uger gamle og er gamle nok d 14 november til at rejse hjemmefra.

    Med hvalpene følger en CD med billeder fra hvalpetiden, en snor og halsbånd, sundhedsbog, vaccine og chip samt foderprøver på det de har fået her.

    De kan reseveres nu men kræver dog et dep på 1000 kr.

    Pris: 3000,-


    Og så 2-3 billeder af hver med køn og navn på.


Kommentér på:
svært at sælge

Annonce