{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.244 visninger | Oprettet:

L. M
L. M
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39

Nogen med kendskab til Pomeranian hunderacen ?? {{forumTopicSubject}}

Egner de sig til børnefamilie hund ??

Gør de meget ??

Hvad skal man være særligt opmærksom på, ved køb af denne race ??

Sidder og kigger på nettet, og er stødt på nogen 14 ugers hvalpe af denne race, lang hvid pels - de er godt nok flotte, kunne godt finde på at tage ud og kigge på dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen med kendskab til Pomeranian hunderacen ??
  • #1   2. nov 2012 Ja, de gøer meget. Racen er meget lille, så man skal have nogle børn, der forstår at give hunden plads. Så lille en hund brækker ryggen, hvis et barn pludselig smider sig ned oven på hunden fx.
    Personligt turde jeg ikke have så lille en hund sammen med mindre børn.

• #4   2. nov 2012 Det er en skøn race. Som en anden skriver længere oppe. Skal man være meget opmærksom, hvis man har små børn. Det er en intelligent lille hund, som egner sig godt til lydighed. Ja den gør en del.

• #5   2. nov 2012 Maj-Britt hvid pomser er jeg heller ikke stødt på smiley

• #6   2. nov 2012 søg på google under hvid Pomeranian.
    jeg har set nogle stykker i hvid før smiley

• #9   2. nov 2012 pomeranian er da alrig korthåret ????

• #10   2. nov 2012 ja det ved jeg godt. men hvad kaldes det så ```??? pjusket ?

• #12   2. nov 2012 når okay. så må emnets ejer lige rette det til fluffy smiley

• #13   2. nov 2012 Der kan man bare se. Jeg anede ikke man kunne få dem i helt hvid. Er det en anerkendt farve hos DKK??
    Min mor havde opdræt af pomser, da jeg var barn/ung, og jeg er aldrig stødt på en hvid. smiley

• #16   2. nov 2012 Hmmm i bekræfter hermed min mistanke om at det ikke er en Pomeranian hvalp smiley

Syntes sgu heller ikke at den ligner - Men smuk er den nu stadig smiley

• #18   2. nov 2012 Kender to, puhaa de gør, inde, ude, når der kommer nogen, vil spille boldt, det gad jeg godt nok ikke smiley

• #20   2. nov 2012 Jeg vil nu sige, at det med at gø kan trænes en god del af vejen. Altså de er alarmhunde, og de vil gø af 'fare' (det er jo så en individuel ting, hvad det betyder...) men min gør kun, når der kommer nogen eller ved uventede lyde som fx skud. Og han tier, når han får besked på det

• #21   2. nov 2012 Jeg søger en lille familie/hyggehund.

Hvis jeg ikke skal bruge nettet til at få viden og info om de forskellige racer og udbudet af hunde - Hvordan skal jeg så finde en hund ?? Kommer der nogen og banker på min dør med lige præcis den hund der vil passe ind i vores lille familie ??

Jeg har besluttet mig for at søge lidt ud over Cavalier, da jeg nok er blevet "en smule" skræmt efter tiden med Mille, og derfor er jeg ved at finde ud af hvad jeg så skal kigge på, og det kræver vel at man sætter sig ind i hvad de andre hunderacer.

• #22   2. nov 2012 Uanset hvilken hund du ender med at vælge så gør dig selv den tjeneste denne gang at købe med tavle. En ordentlig tavle vel at bemærke ikke en ukendt en fra ulabula land eller Danmark for den sags skyld.

PS: Hvis du lige er faldet for hvalpen på billedet så tag og kig på Volpinoen evt. Den er også en Spidshund og den er også lille, hvid og sød.

• #24   2. nov 2012 retter lige da det kan misforstås
    "En ordentlig tavle vel at bemærke ikke en ukendt en fra ulabula land eller Danmark for den sags skyld."
    Rettelse:
    "eller ukendt fra Danmark" skulle der stå

• #25   2. nov 2012 Sjovt at alle skriver at det er en gøende race. Min veninde har en pomse og den gør så godt som aldrig. Kun hvis der er en reel grund. Men ud fra min venindes hund, så er mit indtryk også at det er en meget kløgtig hund. Hendes er også vældig glad for børn og især store store hunde.

• #28   2. nov 2012 T M fik i ikke pengene tilbage fra opdrætter?
    Hvis ikke forsøgte i så at få hjælp fra DKK og hvis i gjorde fik i så jeres penge retur?

Syndes din historie er sørgelig og ja der er brodne kar alle vegne men jeg syndes din historie mangler et efterspil. Fik du hjælp. Hvis ikke forsøgte du så at få hjælp? Hvad skete der efterfølgende med opdrætter? Blev de nød til at betale? Gjorde de det frivilligt? Hvis de nægtede fik det så konsekvenser for deres opdræt under DKK?
    En af fordelene ved DKK er jo netop at hvis man er uheldig har man en organisation i baghånd som kan og (mig bekendt) VIL hjælpe

• #29   2. nov 2012 Vil altså lige tilføje at der findes helt hvid poms i dk...og jo den er racetypsik og med FCI tavle ,,samt fra en af verdens størtse og bedste opdrætter!!

Pomsen er en udmærket børnehund,,mine elsker børn,,men man skal være sikker på børnene ikke smider eller er hårde ved dem

• #31   2. nov 2012 Hvad blev der nu af den anden tråd?

• #32   2. nov 2012 Maj britt nååå og en fci er ikke dkk??
    Troede du både var til dkk og fci....
    Nu kan han jo snildt overføres til dkk:-))

• #33   2. nov 2012 Hmm. Hvorfor henter man hund i udlandet uden at overføre en FCI tavle til DKK?

• #34   2. nov 2012 Jeg har en pomeranian med DRU stamtavle. Han er sund og rask, super intelligent og en rigtig god hund, han er sød og kærlig.
    Jeg vil bare sige at man ikke behøver at have DKK stamtavle og vente 5 år med at få en hund.

• #35   2. nov 2012 Calle´s: Den slettede jeg, da jeg havde fået svar på mit spørgsmål, ville egentlig også slette denne, men det kunne jeg ikke smiley

• #37   2. nov 2012 Du skal lade trådene stå. Kun sådan kan man jo søge dem frem i forum, og kun sådan kan informationerne for evigt bringes ud til andre, der søger svar.

• #38   2. nov 2012 ej altså. undskyld mig men jeg hader når tråde bliver slettet.
    Gider ikke spilde tid på at forsøge at hjælpe bare for tråden slettes så andre ikke kan få gavn af den.

• #39   2. nov 2012 Calle´s Mor:

Jeg beklager, jeg er ny herinde, og mente at et spørgsmål om hvilken race folk mente der var på billedet måske ikke var til ret stor gavn for andre end mig.
    Men måske tager jeg fejl.

Jeg vil dog sige at jeg syntes at de fleste tråde ender ud i en diskution om stamtavler og om de er fra Dkk, dru eller en helt tredje, og drejer sig helt væk for trådens oprindelse, det syntes jeg egentlig er lidt træls, da det tit "ødelægger" tråden oprindelse, derfor tænkte jeg at det var smart at man kunne slette tråden inden det endte i mudderkastning om tavler..

Men sorry, er som sagt rimelig ny herinde og det skal da ikke ske igen smiley

• #40   2. nov 2012 Calle´s Mor: Mht. forløbet med Mille, så var Mille en blandings hund, og der var ingen stamtavle på hende. Og ja det har jeg lært af. Ikke en privat "amatør" avler mere.
    Jeg ved ikke hvordan det ender derfor har du ikke hørt noget om efterspillet endnu.
    Avler har brugt pengene og jeg afventer at hun finder en løsning for at give mig pengene tilbage, hun er inde på at det sikkert bliver i mindre afdrag over længere tid.
    Kunne ellers være rart at få det afsluttet, men jeg kan jo ikke "pille håret af en skaldet" smiley

• #42   2. nov 2012 L.M Det var nu til T M det med efterspillet.

• #43   2. nov 2012 Jeg vil anbefale dig at købe en cavalier med tavle fra en erfaren opdrætter smiley

• #44   2. nov 2012 Madam Mim:

Nu er det ikke fordi at stamtavlerne for mig er ligegyldig - men jeg bliver bare ikke klog af at læse en alen lang diskution om man skal vælge den ene eller den anden, og mudderkastning frem og tilbage om de forskellige.

Nogen har godt og ondt at sige om alle stamtavler, og jeg bliver snot forvirret, derfor har jeg besluttet at jeg må læse om kravene osv på de forskellige "klubbers" side og på den måde træffe en beslutning om hvad jeg syntes er bedst.

Det er muligt at navnet på stamtavlen er alt afgørende for lige præcis racen pomeranian, men jeg har allerede for mange timer siden konkluderet at det ikke er en race for os, vores naboer, og det boligkvarter vi bor i, og derfor er racen droppet som en mulighed.

Men det med stamtavlen var nu heller ikke direkte myndet på lige denne tråd, men mere generalt i dette forum. At tit er det ikke det som folk spørger om og ønsker svar på som kommer frem, men stamtavler der bliver diskuteret smiley

• #45   2. nov 2012 Calles Mor: Sorry, troede det var en skrivefejl og at det var svar til mig smiley

• #47   4. nov 2012 ok lyder skidt men kan ikke se hvorfor du klandre DKK. hvis alt du mistede var noget kørsel ialt 2000kr. Havde du købt i en klub som ikke hjalp havde du jo mistet alt.
    Desuden blev konsekvensen for avler jo at de blev smidt ud af DKK.

Altså kan jeg kun se du var bedre stillet med at være uheldig i DKK end uheldig i en anden klub eller tavleløs. Og da avler jo blev smidt ud har den slags altså en konsekvens som alt andet lige må betyde chancen for at andre blive snydt i DKK er lille. Avler er der jo ikke længre vel?

Kommentér på:
Nogen med kendskab til Pomeranian hunderacen ??

Annonce