"Graver" ting ned og husker {{forumTopicSubject}}
Jeg må imponeres over hundes måde at huske på.
Coffey ynder at "grave" noget at sit guf ned - store tyggestænger og lignende. Det gør han enten helt bogstaveligt ude i haven, i potter, inde i skoven, hvor som helst - eller han gør det indendøre, hvor han så bare gemmer det. Gemmer det som i lægger på strategiske steder.
Et af disse steder var så i går vores lænestol - og da jeg så i går aftes ville benytte den, flyttede jeg så hans gemte sager.
Et øjeblik efter kommer han glad hen imod mig - men stopper en meter fra mig og stirrer. Han kan godt se, at noget ikke passer i det billede.
I stedet for at kravle op og blive nusset som han plejer, giver han sig til at snuse - Hvor er mit guf???
Og det måtte jeg jo så vise ham... Nyt projekt - gem guf et ANDET sted!
Det andet sted endte så med at blive i vores seng - og da min mand gik i seng i går aftes, smed han tyggestangen på gulvet.... Og så gentog hele baduljen sig.
Jeg mistænker min hund for at vide lige præcis hvor han har lagt hvad.
Således ligger der for tiden et kødben i sofaen... Med jord og det hele. Han har flyttet rundt på det en måneds tid - ind og ud, nye steder indendøre, nye steder udendøre...
Men flytte på det DET skal man så IKKE! Så får man blikket!!
Hvad med Jeres hunde - har de også hukommelse som en elefant, når det angår de gemte sager?
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Alba derimod, hun graver et hul i gulvet (tror hun), skubber imaginær jord henover, og bliver hver gang dybt overrasket over, at Luna kan tage det. For det var jo væk, ikke??
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
Coffey dækker også sine sager til.. fint næsearbejde - med ingenting *GG*
Det ser sgu sødt ud.
Udendørs, når han graver det ned, stikker der ofte et hjørne op af jorden... Ved ikke om han synes han har brug for hjælpemidler *GG*
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1463 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.449
Tit når hun får noget, feks. et griseøre, så ber hun os at komme ud i haven og grave det ned. SÅ går der 5 min, så ber hun om at komme ud igen, graver det op og spiser det så med jord på
Nogle af hendes bedste gemmesteder herinde er bla. brændekurven (Hvilket resulterede i en politistang der lige var inde og vende i brændeovnen) og godt skubbet ned i lænestolene. Tossede hund
feb 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 20
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.987
aug 2008
aug 2008
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.131
KÆFT det så sjovt ud - han hentede alle som en og lagde dem på terrassen, hvor sneen ikke kunne nå dem.
Hvordan han regnede den ud, det aner jeg ikke. Så kløgtig en hund har vi ikke haft siden
aug 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Lulu gemmer intet. Alt hvad der kan spises ryger indenbors. Store knogler, som hun ikke kan spise, smider hun bare rundt omkring.
Noget siger mig at hun... Ikke er så klog...
"Graver" ting ned og husker