{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

bare li et enkelt spørgsmål... ang. vand {{forumTopicSubject}}

Cito er jo i behandling og har det meget bedre... Men har MAX drukket 300 ml det sidste døgn nu... og det er MEGET mindre end han plejer... jeg ved godt han ikk får tørkost og derved ikke har det samme behov, men mener deter for lidt... hmm... men er det det..? og i så fald...

Har i nogen ideer til hvordan jeg får ham til at drikke noget mere?
Han får skånekost...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bare li et enkelt spørgsmål... ang. vand
  • #1   25. okt 2012 Jeg blandede vand og olie i skånekosten og tog først vandet fra da hun var 100% tilbage på tørkost igen..

På den måde havde jeg styr på hvor meget hun drak og så havde hun vand ved siden af hvis hun ville have mere.. smiley

• #2   25. okt 2012 Cito må ikke få olie.. DE poser risene er i lader jeg os alt vandet værre i.. altså jeg presser ikke på dem for at fjerne vandet.. hmm.. håber det til at forstå..

• #3   25. okt 2012 Det er fordi min skulle have olie.. Men du kan sagtens blande vand i skånekosten..

• #4   25. okt 2012 Men husk at kold kogt vand er bedst hvis han har problemer med maven smiley

• #5   25. okt 2012 Gør jeg... men synes bare det mærkeligt at han ikk vil drikke noget.... men han får bare det vand i skånekosten:)

• #6   25. okt 2012 Nemlig.. får han os... prøvede og for at se om det var fordi han synes at kogt vand smager mærkeligt (det synes jeg nemlig) men det var ikke bedre...

• #7   25. okt 2012 Hunde drikker betydeligt mindre hvis de får råt eller hjemmelavet mad, såsom ris m. kylling/rogn m.m...
    Hvad fordrer du ham med?

• #8   25. okt 2012 Ja, Det er rigtigt de drikker mindre, men hvis du stadig synes han drikker ALT for lidt i forhold til normalt så ville jeg blande vand i foderet.. Ikke så meget som du synes han skal have på hele dagen, men bare en smule så du er sikker på at han får noget smiley

• #9   25. okt 2012 udkogt ris og kylling.. efter dyrlægens ordre.. og så self. alle hans piller og den pasta vi fik fra dyrlægen... hmm.. kolin tror jeg det hedder..

• #10   25. okt 2012 Min fik også kylling og ris.. Men begyndte at fryse på gåture (corgi med ordenlig underuld) og derfor var der tale om væskemangel.. Det var derfor jeg skulle komme vand i maden..

Men det skader ham ikke i maven at du kommer vand i det..

• #11   25. okt 2012 Gør jeg i morgen..! Synes det svært at finde ud a hvor meget ris han skal ha... li i øjeblikket får han omkring 1 pose ris om dagen.. hmm.... er det for lidt..?

• #12   25. okt 2012 Hvor mange gram tørkost får han normalt?

Min får 86 gram 2 gange dagligt og da hun skulle have skånekost skulle hun have ca. 2-2½ spsk. blandet skånekost 4 gange dagligt.. Så ca. 200 gram..

• #13   25. okt 2012 Blandet i at ris og kylling i alt var 2-2½ spsk smiley

• #14   25. okt 2012 ca 200 g tørkost om dagen...

• #15   25. okt 2012 Så ville jeg max. give 250 gram blandet skånekost om dagen.. Er det fordi han har kastet op eller hvordan? Det var det med min, så hun måtte ikke få for meget ned af gangen.. Efterhånden som dagene gik skulle hun have lidt mere..

• #16   25. okt 2012 Han må ikk få andet end skånekost indtil hans mave er fuldstændig okay igen...
    Han har været rigtig syg af en virus mente lægen. så han er på binyrebakhormon, antibiotika, samt noget pasta fra lægen...

• #17   25. okt 2012 Ja, men med blandet skånekost mener jeg ris og kylling blandet sammen smiley Nogle har det hver for sig og jeg havde det blandet sammen i en skål i køleskabet smiley Derfor blandet smiley

Er med på at han kun får ris og kylling.. Men jeg tror jeg kun ville give ham 250 gram og dagen ca..

• #18   25. okt 2012 Gaia får lidt mere tørkost end din, og får ca 2dl ris 4 gange om dagen -vil så prøve at sætte en gang mere på i morgen, men indtil videre er det den max mængde hun har kunnet spise uden at det straks sætter gang i det hele igen. Hun har stadig meget tynd mave, men skal trods alt ikke ud helt så tit som før.

• #19   25. okt 2012 Hov, og ang vand, så ville jeg ose bare smide lidt vand oveni foderet. Det er jo ret vigtigt at han får væske nok.

• #20   25. okt 2012 har li prøvet..... han spiser risene, men der ligger vand i bunden som han bare lader være og går... hmm... tosset hund.. meget nemmere hvis de havde det godt hele tiden..

• #21   25. okt 2012 Han får jo allerede en del væske bare ved de udkogte ris.

Min dyrlæge sagde at jeg gerne måtte hælde en smule bullion ved risene -det kan være sådan lidt tynd bullion-vand ville glide bedre ned end bare vand?

Og ja, det ville dælme være dejligt hvis de bare kunne have det godt. Gaia er ret harcore og tager det hele med oprejst pande, lige bortset fra temperatur-tagningen, DET er hun altså ikke glad for.
    Men ellers er hun fortsat fuldstændigt som hun plejer -jeg er tilgengæld ved at være helt færdig. Har nu 3 søvnløse nætter bag mig... eller, har da i nat fået hele 3 timers søvn, fordelt over 2gange, men jeg håber godt nok at med en sen sen aftentur og så en meget tidlig morgentur, så kan vi få lidt søvn i nat...

Men bortset fra at hun ikke skal ud hver max 1½ time (til tider har det endda været hver ½), er der ikke rigtig tegn på bedring -og hun var til den slanke side i forvejen, men ligner nu en der kunne være forsidebillede på en dyreværnskampagnne, så jeg håber godt nok snart at hun får det bedre, så hun kan få noget mere mad -hun går i hvert fald lidt forkælelses-tid i møde madmæssigt når hun får det godt igen:)

Har i øvrigt snakket med flere hundefolk der er rendt i mave-besvær (altså hos hundene ;)) så jeg tror der er noget i omløb. Min mors har osse haft en tur,i sidste uge, men det var dog bare en dags tid med slem slem tynd mave, og så var den frisk igen.

• #22   25. okt 2012 Underligt.. Så har han måske ikke behov for så meget vand..

Har du overvejet at ringe til dyrlægen og høre hvor meget vand og mad de mener han skal have med den virus og det medicin han får?

• #23   25. okt 2012 Har også hørt at lidt bullion kunne hjælpe på vandindtaget smiley

• #24   25. okt 2012 ¨Min dyrlæge sagde faktisk da jeg snakkede med ham i dag at inden for de sidste 3 døgn havde de havde 12 hunde inde med de samme symptomer.. så ja er helt sikker på at der er noget..

• #25   25. okt 2012 Hold da op.. Det var mange... smiley

• #26   25. okt 2012 gjorde jeg i morges.. og dyrlægen sagde at han sku ha det mad han ku spise, men nu er cito bare en der kan spise hele tiden..!
    Men han prøver at få lidt mere at spise i morgen..

Tror jeg prøver at tilsætte en anelse leverpostej i vandet.. det han helt tosset med..

• #27   25. okt 2012 nemlig.. og kørte op til ihunde træning lige for at høre om der var andre hunde der havde været syge.. der vidste de at der var 3 hunde der os var syge... det fandme mærkeligt..

• #28   25. okt 2012 Underligt.. Det er lige som at i Albertslund hvor jeg bor er der jo rigtig mange hunde med små symptomer på skab.. Og 4 konstaterede på kort tid..

• #29   25. okt 2012 Det er vel ikke så anderledes end ved mennesker -der er jo osse af og til noget i omløb. Men det er dælme ikke rart når det er hunden det går ud over. Den kan jo ikke engang fortælle hvor skidt den har det smiley

• #30   25. okt 2012 nej nemlig.. hvis bare den ku si.. åh moar jeg har sku ondt i maven og hvis jeg ikke kommer ud nu ja så skider jeg ud over det hele:) så ville det hele være meget nemmere..

• #31   25. okt 2012 ja for dælen. Og så er jeg yderligere udstyret med en hund der ikke "siger til" men bare begynder at "vandre" når hun skal ud. Det er jo i dagligdagen ikke et problem, for de kommer jo på gåture flere gange dagligt, så de når jo aldrig til det der punkt hvor de bare skal ud NU.
    Men lige nu, ville jeg altså ønske hun gjorde et eller andet når hun skal ud, for jeg kan jo ikke lægge mig til at sove, og så regne med at vågne hvis hun skal ud.

Når jeg er oppe er eneste signal at hun stiller sig midt på gulvet og stirrer på mig. Iiiih så "sig" dog noget vovse.

Havde det været Reiki er der ingen tvivl -om nødvendigt kradser han en i ansigtet til man vågner smiley

Kommentér på:
bare li et enkelt spørgsmål... ang. vand

Annonce