Obie skal nu i retten. Langt {{forumTopicSubject}}
Fik lige denne på min FB.
Det er så trist at så snart nogle mennesker lugter penge og berøm så glemmer de alt om etik og moral.
Håber virkelig ikke at Obie kommer hjem til sin gamle ejer igen, hun har overhovedet ikke taget sig godt af ham og har helt misforstået det at have hund, selvom hun måske har gjort det i en god mening.
Biggest Loser, Doxie Edition
Dear Obie supporters,
As you have all been following this story and supporting Obie's journey as he in turn inspires you, I must tell you of the awful news I just received.
When Drew Martin Lee initially reached out for help to get Obie out of his dire situation, Jenell Rangan recognized that she didn't have the resources to properly care for him and she publicly shared the letter. I stepped up and said that I would foster him if someone would bring him to me. I had absolutely no idea what to expect but I knew that I could help him. Patricia Malone (Bosello) volunteered to pick him up and bring him to me. I took it upon myself to take him to the vet the next day to get an exam and blood work. Linda Klein graciously stepped up and offered to pay for his first vet visit as well as start a FB page to help with the subsequent care required to rehabilitate him. I am committed to his full rehabilitation even though it will be much longer than I anticipated.
The FB page exploded with supportive people from over 20 countries and many people have donated money for his care. He became very popular and national networks contacted me and asked to share his story. I realized what an inspiration he was to people and that his story was helping so many in their own journeys to get healthy and bring awareness to the effects of obesity on people as well as their pets. The attention was overwhelming at first but I was always thinking of the mission that Obie could share and I was very careful of what people wanted to write about him. I made it clear that this was a positive thing and that it wasn't about bashing the previous owners or exploiting a fat dog. I turned down several media requests because I didn't like where they wanted to go with the story. Obie has a story and a mission to share and help other people. I am working on starting a non-profit to continue to help and inspire others in their mission to lose weight.
Jenell Rangan, owner of ODR is now demanding that I give Obie to her and actually deliver him to her lawyer's office. I must appear in court Monday morning (Washington County at 9am). She is claiming that Obie belongs to her, that I am misusing funds, and not providing proper veterinary care.
It is very upsetting that Jenell is using doxie-saving money to take him away from me especially since she has received donations and support thanks to Obie and me sharing his story. She has admitted to not being able to handle him and that he is doing well with me. He has bonded to me and Hunter & Noggin. She clearly doesn't have his best interest in mind and is only interested in him now that he is famous. I am going to fight for him and I need your continued support. I am not in a position to spend money on a lawyer but it is just not right to make Obie adjust to a new home now. I am asking for your continued support to help Obie stay with me.
Thank you, Nora
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.617
De er forfærdeligt, selvfølgelig skal han ikke tilbage til en ejer som ikke ved hvad det vil sige at have hund..
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 96
Er der nogen der kan give kort resume måske??
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
Kære Obie tilhængere,
Som De alle har fulgt denne historie og støtte Obie rejse som han til gengæld inspirerer dig, skal jeg fortælle dig om den forfærdelige nyhed Jeg har lige modtaget.
Hvornår Drew Martin Lee oprindeligt rakte ud efter hjælp til at få Obie ud af sin alvorlige situation, anerkendte Jenell Rangan, at hun ikke har ressourcer til korrekt pleje for ham, og hun offentligt delte brevet. Jeg trådte op og sagde, at jeg ville skabe ham, hvis nogen ville bringe ham til mig. Jeg havde absolut ingen idé om, hvad de skal forvente, men jeg vidste, at jeg kunne hjælpe ham. Patricia Malone (Bosello) meldte sig frivilligt til at samle ham op og bring ham til mig. Jeg påtog mig at tage ham til dyrlægen næste dag for at få en eksamen og blod arbejde. Linda Klein elskværdig intensiveres og tilbød at betale for hans første dyrlæge besøg samt starte en FB side for at hjælpe med den efterfølgende omhu, der kræves for at rehabilitere ham. Jeg forpligter mig til hans fulde rehabilitering, selv om det vil være meget længere end jeg forventede.
FB side eksploderede med støttende mennesker fra over 20 lande, og mange mennesker har doneret penge til hans varetægt. Han blev meget populær og nationale netværk kontaktede mig og bedt om at dele sin historie. Jeg indså, hvad en inspiration, han var til mennesker, og at hans historie var at hjælpe så mange i deres egne rejser at få sunde og bringe bevidsthed til virkningerne af fedme på mennesker samt deres kæledyr. Opmærksomhed var overvældende i starten, men jeg var altid tænker på den mission, Obie kunne dele, og jeg var meget forsigtig med, hvad folk ønskede at skrive om ham. Jeg gjorde det klart, at dette var en positiv ting, og at det var ikke om bashing de tidligere ejere eller udnytte en fed hund. Jeg slået ned flere medier anmodninger, fordi jeg ikke kunne lide, hvor de ønskede at gå med historien. Obie har en historie og en mission for at dele og hjælpe andre mennesker. Jeg arbejder på at starte en non-profit at fortsætte med at hjælpe og inspirere andre i deres mission at tabe sig.
Jenell Rangan, ejer af ODR kræver nu, at jeg giver Obie til hende og faktisk levere ham til hendes advokat kontor. Jeg må møde i retten mandag morgen (Washington County kl 09:00). Hun hævder, at Obie tilhører hende, at jeg misbruger midler, og ikke giver ordentlig dyrlægebehandling.
Det er meget bittert at Jenell bruger doxie-besparende penge til at tage ham væk fra mig især fordi hun har modtaget donationer og support takket være Obie og mig deler sin historie. Hun har optaget til ikke at kunne håndtere ham, og at han klarer sig godt med mig. Han har bundet til mig og Hunter & Noggin. Hun har åbenbart ikke hans bedste interesse i tankerne, og er kun interesseret i ham, nu hvor han er berømt. Jeg vil kæmpe for ham, og jeg har brug for din fortsatte støtte. Jeg er ikke i stand til at bruge penge på en advokat, men det er bare ikke ret til at foretage Obie tilpasse sig et nyt hjem nu. Jeg beder om jeres fortsatte støtte til at hjælpe Obie bo hos mig.
Tak, Nora
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
Obie skal nu i retten. Langt