{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

øv hvor kan folks ømme r*v gøre ens aften muggen {{forumTopicSubject}}

ihhh nu bliver jeg nødt til at komme lidt ud med noget vrede, for jeg synes godt nok at der især er en person i min omgangskreds der har gjort et stort nummer ud af at sprede galde omkring mig og imod mig.
Alting startede da min veninde kontaktede mig, om hun kunne få sin hest opstaldet i den stald jeg har lejet, der sagde jeg til hende, at jeg ville ikke tilbyde hende at hun kunne stå der i lang tid, men hvis hun manglede et sted hun kunne stille sin hest imens hun fandt et nyt sted til den kunne vi godt finde ud af det, men jeg ville ikke noget fast, da hendes hest er for stor til min stald iforhold til de regler der omkring hestestald og så synes jeg hendes hest var for stor og hidsig til mine små (mine ponyer er 120 cm i stang som det højeste og jeg har bl.a føl fra i år som jeg gerne vil passe ekstra på) egentligt gør størrelsen ikke noget, men denne hest er meget voldsom når den skal markere heraki og jeg har flere gange oplevet at den hverken tager hensyn til mennesker eller modstanderens str når den tromler ind for at fortælle at den nu bestemmer. så hvis den skulle have været hos mig skulle den ikke gå sammen med mine og så skulle den gå alene, som jeg synes var synd. Så jeg sagde nej.
En time efter jeg havde sagt nej, kunne jeg se på facebook at hun lavede en opdatering med "ja så er der åbenbart ingen i Roskilde, der vil have kludder (hesten) opstaldet så nu må vi jo drage til en anden by, tak for ingen ting jer der har stalde" egentligt følte jeg mig ikke ramt, men jeg synes det var lidt underligt at skrive og barnligt, jeg kunne senere se at nogle af hendes veninder som jeg ikke kender spurgte indtil om hvorfor jeg ikke ville have hendes hest stående, hvorefter hun svarer at jeg pakker mine ponyer ind i vat og ikke vil lade dem være samme med andres heste som en naturlig flok, egentligt grinte jeg lidt inde i mig selv, men ikke noget jeg tog seriøst eller personligt.
I sidste uger spørger selv samme veninde om jeg kan passe hendes hund i en uge fordi hende og kæresten har fundet en afbudsrejse og så ville hun komme forbi med den samme aften for de skulle afsted dagen efter. Her måtte jeg igen takke nej, selvfølgelig ville jeg da gerne have hjulpet hende, hvis jeg havde haft mulighed for det, men jeg bor til leje hos min eks kæreste hvis far er stærk allergisk overfor hunde, og han kommer jo ligesom på besøg hos sin søn jævnligt, og igen ved jeg var voldsom og dårligt opdraget hendes hund er, hvilket jeg ikke vil udsætte min 3 årige søn for, hun finder heldigvis en hundepasser til hunden g kan tage på ferie, selvom jeg sidder lidt tilbage med en tanke om at sådan kan man da ikke gøre når man har dyr, så kan man da ikke ligepludselig springe afsted huhej vildedyr fra den ene dag til den anden.
Jeg har så i min tid herinde og gode snak med mange af jer dejlige hundemennesker fundet ud af at jeg er rigtig glad for berner senne hunden og fundet ud af at den passer rigtig godt til mig og mit brug og liv, så jeg har søgt lidt på racen og blevet mere og mere forelsket i den og fandt en avler som ville snakke med mig og visse sine skønne avlshunde og hjemmeavlet unghunde frem, og ja jeg var solgt intet mindre og vi fik en rigtig god snak og selvom jeg ligesom har sagt at der kommer ikke nogen hund ind i mit liv før 2014 hvilket jeg også har været meget ærlig om, og avleren synes det var en rigtig god ide at jeg var så tidligt ude, så jeg kunne nå at lærer det jeg skulle inden jeg overtog en hund.
Der hjemme skriver jeg på facebook "tusind tak ............ for fremvisningen af dine dejlige hunde, jeg er ihvertfald ikke blevet mindre forelsket i dem og jeg er da helt sikker på hvad min næste hund skal være"
Dette var åbenbart tegnet for min veninde til at gå helt skråt på min facebook, jeg var verdens værste veninde og et helt igennem forfærdeligt menneske uden penge som snød folk med løgne og jeg havde ikke råd til at have hendes hest stående, men råd til at købe en hund med stamtavle, og jeg gad ikke at passe hendes hund og løg for hende omkring allergien, og selvom jeg og flere prøvet at skrive til at hende at jeg ikke skulle bo hos min eks kæreste forevigt og jeg vidst ikke havde været så forfærdelig ved hende som hun udlagde.
Kort tid efter skrev hun så på sin facebook med mit navn tagget i "ja ......... har så valgt igennem længere tid at lyve for mig og snyde mig og nægte at hjælpe når jeg har haft brug for det, ja sikke en veninde not" jeg blev faktisk utrolig harm, men nægtede at skrive noget til hendes opdatering.
Men selvom jeg nægter at bruge tid på det, synes jeg faktisk at jeg bliver utrolig uretfædigt behandlet, og hun tog faktisk rigtig meget af min glæde ved f.eks have fundet en hund der passede mig så godt.

Ja egentligt undskyld for mit menningsløse indlæg, men jeg har bare brug for at kommet lidt af med det, så det ikke bygger sig op som galder, for har egentligt lyst til at skrive til hvad fanden hund bilder sig ind og om vi andre virkelig skal stå på hoved økonomisk og stille vores helbred og vores kæres helbred for at være en god veninde i hendes øjne, men det gør jeg altså ikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv hvor kan folks ømme r*v gøre ens aften muggen
  • #1   9. okt 2012 Tror hvis godt man kan si at du har lært på den hårde måde hvem din veninde IKKE er..! når det så er sagt HADER jeg facebook når den blir brugt til sådan noget lige gyldigt pis... hvis man har et problem med en person skal man fandme være voksen nok til IKKE at gøre det offentligt...

    trøste kram til dig.. tror du har behov for det..!


  • #2   9. okt 2012 Syndes du skal fjerne hende fra din venneliste både på FB og udenfor. Syndes hun lyder som en rigtig dårlig og egoistisk veninde

    Tillykke med du har fundet hunden for dig.


  • #3   9. okt 2012 Jeg ville ha gjort præcis lige som dig.. Se det sådan her, hvis hun ikke forstår det er du nok bedre tjent uden hende.

  • #4   9. okt 2012 Enig med de andre
    Og trøstekram herfra


  • #5   9. okt 2012 hun er også røget af facebooken for jeg gider ikke sådan noget skal pryde min side.
    Men det er bare så øv når voksne damer virkelig kan føle sig så dårligt behandlet, når man egentligt har gjort alt hvad man kunne


  • #6   9. okt 2012 Hvad får du ud af jeres venskab? Jeg kan helt ærligt sige at der er ingen af mine venner, som kunne finde på at opføre sig sådan, men det er fordi jeg lynhurtigt fravælger den typer personer. Mit liv er simpelthen for kort til den slags unødvendig drama.

  • #7   9. okt 2012 Sådan er det bare. Hun kan ikke se fejlene ved sine dyr og hun vil heller ikke. Hun er da så inderligt ligeglad med dine dyr og børn. Når bare hun får det som HUN vil have det.
    Glem hende hun er det ikke værd


  • #8   9. okt 2012 i har ganske ret.
    det der nok sårer mig lidt er jo at vi for 2 år siden nærmest var slående enige i alt og snakkede rigtig godt sammen, samt var glade for hinandens sejre og hjalp hinanden i nederlag, vi var nærmest uadskildelige, til nu hvor vi ja så åbenbart slet ikke er enige i noget som helst


  • #9   9. okt 2012 Læg hende på is for evigt. Hun er vist ikke værd at samle på.

  • #10   9. okt 2012 Hvad skal man med fjender når man har "venner" af den slags?

    Cut forbindelsen 100%!!


  • #11   10. okt 2012 Jeg syntes at det er helt okay at du sagde nej. Du er jo ikke en dårlig veninde, bare fordi din "veninde" skal have passet hund og du lige præcis på det tidspunkt ikke har tid smiley eller fordi du mener at hendes hest ikke vil passe ind i din stald. Det er jo bare at være ærlig.

    Om du skal tage kontakt til hende er op til dig selv. Det afhænger jo af om du orker at skulle konfronterer hende. Nu kender jeg hende jo ikke og ved ikke hvordan hun reagerer ansigt til ansigt, men ud fra hvad du skriver lyder hun lidt som en der godt bare kunne gå hen og blive tøsefornærmet, nærmest ligegyldig hvor pæn en tone du holdt samtalen i.

    Det var bestemt heller ikke en som jeg ville betegne som en veninde smiley


  • #12   10. okt 2012 Hvis nogen skrev sådan noget vrøvl på min "hvalpemors" væg ville jeg blive noget så hidsig (!)

    Jeg ville lægge hende på is indtil hun blev klogere.


  • #14   10. okt 2012 hun lyder bestemt ikke spor velfungerende. Jeg tror du skal tænke at hun har nogle problemer der gør, at hun ikke lige kan rationelt og se det store billede - og at du ikke har grund til at føle dig stødt. Ej heller skal du bruge krudt på hendes brok. Hvis du orker og har lyst til at beholde hende som veninde (" ) ville jeg nok tage en lang snak med hende over en kop kaffe, høre hvordan hun egentlig har det. Jeg kunne forestille mig at du kunne komme ind bag vreden, når du er face to face med hende. Men om det er en veninde du gider bruge mere krudt på, kan kun du svare på.

Kommentér på:
øv hvor kan folks ømme r*v gøre ens aften muggen

Annonce