{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

agility hund/familie hund {{forumTopicSubject}}

heej derude.

jeg har nu synes at det kunne være rigtig sjovt at gå til agility.
men mine gravbasser er jo ikke de bedste agility hunde.
så jeg ville høre om der er nogen der kender til den "perfekte" agility hund men som samtidtig er en god familie hund som kan med børn osv.
det er slet ikke fordi vi står og skal have en hund nu og her.
men vil bare gerne finde ud af hvilken hund jeg evt skal have næste gang. og sætte mig godt og grundigt ind i den race.
og så kunne det vare spændene og høre hvilken en hund der kunne passe på mine krav.
og shæfer er ikke interesse! jeg har trænet 2 shæfere i mit liv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  agility hund/familie hund
  • #1   25. sep 2012 sheltie´en ville da være et godt bud..

• #2   25. sep 2012 Welsh springer, den bliver brugt meget i Sverige til agility, de er hurtige, adrætte, kloge og er lavet til at arbejde tæt på føreren.

• #3   25. sep 2012 Aussien super lækker hund, som er rigtigt glad for børn

• #5   25. sep 2012 En jagtgolden er en meget glad, hurtig og samarbejdsvenlig hund. De elsker at lave noget, men er samtidig gode til at koble fra.

• #6   25. sep 2012 Pudlen er en fremragende agility hund og en dejlig familiehund. Den er nem at træne, men den er aktiv og skal stimuleres både fysisk og mentalt.
    Den fåes jo i 4 størrelser, så der er til enhver smag, men hvis der er tale om små børn vil jeg kigge på dværg og opefter, da toy-pudlen er meget lille.

• #7   25. sep 2012 pudler er så ikke lige mig. det kunne jeg aldrig finde på at få mig.
    elsker alle hunde. men det er ikk en af mine faoritter.
    jeg har tit tænkt på cocker eller en islandsk fårhund ?

• #9   25. sep 2012 tænker også staffordshire bull terrier.
    da det er en hund vi har ville have længe. og har læst den skulle være god til agility ?

• #11   25. sep 2012 ville nok gøre det til en sport for mig og hunden!
    jeg går aldrig halvt ind i noget.

• #12   25. sep 2012 En ting er aldrig at gå halvt ind i noget. En anden ting er at ville stå øverst på sejrsskamlen.

En islandsk får problemer med at følge med tempoet på de små sheltier - og selvsagt staffen lige så.

• #14   25. sep 2012 jeg har været til forskellige agility konkurencer. men det skal selvfølgelig også være en hund der passer godt til mig og familien. det er også derfor jeg starter tidlig med at finde ud af hvilken hund der er bedst for os og det jeg vil bruge hunden til.

• #16   25. sep 2012 Jack russell terrier min han elsker det og tror faktisk han ville kunne følge godt med men vi træner det kun på hyggeplan.

• #17   25. sep 2012 Dansk/svensk gårdhund ville være mit bud. Gode familiehunde, lynhurtige og lærenemme.
    Men det kommer jo også an på hvilken type hund i vil have.
    Hvis du vil til tops inde for sporten ville jeg foreslå en af de lettere hyrdehunde, som border collie, sheltie eller Australsk Kelpie.

• #18   25. sep 2012 ja altså tænker da også vi starter på hyggeplan men alt efter hvor god hunden bliver. nu må vi se smiley
    indtil videre må mine gravbasser få alt min opmærksomhed. så håber jeg at jeg finder den perfekte hund.

• #19   25. sep 2012 Hvis jeg ville gå til agility på lidt mere end hyggeplan og samtidig ha en god familiehund, så anskaffede jeg mig en bordercollie smiley

• #20   25. sep 2012 Cocker smiley der var en med til Cruft her i år, den var hurtig, og så er cockeren jo bare en dejlig familie vovse også. De cockere jeg har kendt var glade for børn. Sheltien er nok endnu hurtigere, men lidt finere bygget, og tåler derfor ikke for voldsomme børn, men eftersom du allerede har gravhund så er I jo vant til hvordan man skal behandle en mindre hund allerede smiley

• #21   25. sep 2012 en papillion smiley det er en yderst aktiv hund men de er ligeså meget en hygge hund/familie hund og er rigtig gode til børn smiley

• #22   25. sep 2012 Jeg har set en der løb med to staffer, tror hun var tysker eller noget i den stil, de var super dygtige smiley

• #23   25. sep 2012 Har i tidernes morgen deltaget med amstaff hun var møg hurtigt og let til bens trods de er tungere en den alm konkurrence hund .. Hun havde ingen problemrr mod hyrdehundene og de er kraftigere en staffen man skal nok bare have heldet med sig ved valg af hvalp smiley

• #24   25. sep 2012 Hvis du ikke er nervøs for at dine gravbasser skal få problemer med ryggen, så vil jeg foreslå, at du finder et agilityhold og starter med de hunde du har. Så får du lært alle de grundlæggende ting i et tempo hvor du kan følge med smiley og så får du set en masse andre agilityhunde "in action".
    Det er ikke helt umuligt at løbe agility med en Islandsk Fårehund, der er nogle stykker derude, men de kan være svære at få op i et tempo, hvor de ikke får tidsfejl til konkurrencerne.
    Vi løber selv med vores to Norske Buhunde. Anti løber i klasse 2 og Tesla er klar til at starte konkurrencer til næste år. De bliver aldrig så hurtige som de hurtigste sheltier, men de holder sig normalt indenfor banetiden og så skal sheltierne jo bare lave fejl smiley

• #25   25. sep 2012 Min første indskydelse er også sheltie. En race mine forældre altid har haft. De har været gode familiehunde også. - også da vi var børn. smiley

• #26   25. sep 2012 Hmm er svært ud fra så lidt. Kommer jo også an på om man forventer en golden-type som familiehund som finder sig i at blive kravlet på, hevet i halen osv. smiley
    Og kommer an på hvor meget man ellers vil lave med hunden smiley

Har du kigget på tolleren?

• #27   26. sep 2012 altså ja mine gravhunde er ekstremt tollerente og finder sig i alt. både fra børn og voksne. men jeg vil dog ikk starte til agility med dem. desuden så tror jeg slet ikke de gider det hahahaha. de har jo også lidt deres egen mening. og sys måske king han er en smule for gammel til at starte på agility. jeg er passer meget på deres ryg. jeg vil for alt i verden ikke have ødelagt deres ryg.

Kommentér på:
agility hund/familie hund

Annonce