{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Familie hund {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er en familie på 4 (mor, far og to piger på 2 og 5), vi har længe snakket om at få hund og er nu begyndt at søge vidt og bredt på hunde der kunne passe ind i vores lille familie og er nu faldet over Chodsky Pes, bohemian shephard.

Vi vil gerne have hund næste sommer - så vi har god tid til at finde den rigtige hund.

Lidt om os.
Vi er primært hjemmefra i hverdagene fra 9/10 - 15.00, så det skal gerne være en race der kan trænes til at være alene hjemme - dog er planen at vi vil have en til at lufte midt på dagen. Og vi er selvfølgelig klar over at en hvalp ikke skal være alene fra starten af, men gradvis trænes op til det.

Vi er interesserede i at hunden skal gå til hundetræning og gerne agility - så det må gerne være en race der er til at træne:)
Tiden er dog ikke til 2 timers træning hverdag, så det skal ikke være en hund der kræver dette.
Tænker 1-2 gange om ugen og så 2 lange gåture hver dag og så har vi en have til anden aktivering:)

Jeg er opvokset på landet med schæfter, riesenschnauzer, doberman og islandskfårehund. Og har været vant til at disse blev trænet i DCH - så jeg har erfaring med hundeopdragelse.

VIGTIGST AF ALT DET SKAL VÆRE EN BØRNEVENLIG RACE

Lyder det til at være en fornuftig race for os?

Vi vil også gerne høre om andre racer der kunne lyde som noget for os ??

Sikke en roman - håber I orkede at læse det hele.

God aften ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familie hund
  • #2   5. jul 2018 Med børnevenlig mener jeg ikke at mine børn skal kunne gøre alt ved hunden - for det er jeg MEGET imod. Hunden skal behandles med respekt.
    MEN med små børne vil der nok altid snige sig et enkelt uforudset kram ind bagfra, løb i haven osv og i disse situationer vil jeg gerne være “sikker” på at hunden ikke har “tendens” til at bide fra sig.

    Jeg er imod at små børn skal være alene med dyr, så vi er indstillet på at de skal være under opsyn smiley


  • #3   5. jul 2018 …….. om hunden er børnevenlig afhænger jo i allerhøjeste grad af, om hvalpen er/bliver præget på børn.


  • #4   5. jul 2018 Helt enig og det er vi indstillet på at den skal blive:)

    Men tænker stadig der er racer som er lettere at præge og som man måske kan føle sig mere sikre på ud fra min tidligere nævnte forholdsregler smiley

    Vi er ikke interesseret i en hunderace der fra naturens side er meget reserveret over for fremmede, da børnene jo på et senere tidspunkt nok vil få venner med hjem osv.


  • #6   5. jul 2018 Det er en skøn race! Jeg ved utrolig lidt, for der er ikke mange i DK, men jeg kan sandelig godt forstå I er faldet for den. Mit indtryk er baseret på få, men jeg fornemmer en hund, der kræver mere end det, du skriver her....

  • #7   5. jul 2018 Der er flere grupper på FB, hvor man kan følge opdrættere og ejere af racen. Jeg er sikker på, at de kan svare på dine spørgsmål + du allerede nu kan se forskellige opdrættere an smiley
    Man har lige kunnet følge et kuld hvalpe. De er såå søde.
    Jeg følger denne gruppe, da jeg på et tidspunkt selv overvejede racen: https://www.facebook.com/FurAndPawsChodskyPes


  • #8   5. jul 2018 Www.khkg.dk
    Umiddelbart lyder i som aktive hundemennesker, så en aktiv race som du nævner vil sikkert elske at være i sådan et hjem.
    Jeg synes i skal kontakte nogle opdrættere eller racens repræsentant inden for DKK. Der er næppe mange involveret i racen, da det er en antalsmæssig lille race. Derfor kan der også være noget ventetid på hvalpe i racen. Så det er godt i er ude i god tid smiley


  • #9   5. jul 2018 Nina har da også et kuld nu??

  • #10   6. jul 2018 Det sidste jeg hørte (fra CP træf for et par uger siden) er at der er omkring halvandet års ventetid på hvalpe hentet i DK, Norge og Sverige. Der er knap så lang ventetid hvis man henter i Tjekkiet.

    Der er masser af CP’er der lever et liv som du beskriver, TS, og som trives fint med det. Om agility er det rigtige, tør jeg ikke sige. Det er jo en forholdsvis driftig race, og de plejer at være glade for lidt mere selvstændigt arbejde - altså arbejde hvor de selv skal tænke og løse opgaven.

    Men spørg i CP-grupperne om det. Jeg ville hoppe ind i den der hedder Chodsky Pes i Norden. Der er en masse engagerede ejere derinde smiley


  • #11   6. jul 2018 A, det er altså ikke ret mange dage siden, at jeg har set en annonce med hvalpe til salg, og det vat her fra Danmark.

  • #12   6. jul 2018 Anni:

    Det er måske Ninas? Ved Vejle?


  • #13   6. jul 2018 Mette det kan godt være, men jeg kan ikke tro, at der er halvandet års ventetid når der annonceres hvalpe lige nu, hellere ikke fordi der ikke findes så mange af dem her hjemme.
    Hvis man har venteliste, så er det jo ikke nødvendig at annoncere hvalpene.
    Men det skal jeg ikke gøre mig klog på, da racen ikke interesserer mig og jeg derfor ikke kender noget til dem.


  • #14   6. jul 2018 Det gør ikke så meget om der er lang ventetid på en hvalp - som jeg skriver har vi først tænkt at vi gerne vil have hvalp til næste år smiley
    Det er ikke så afgørende for os hvornår vi får hund, mere at det er den rigtige da det jo skal være en del af familien i mange år smiley

    Jeg har fundet diverse sider på facebook med CP’er og det har bestemt ikke gjort os mindre interesseret i racen smiley



  • #15   6. jul 2018 Jeg ved bare at hun fik 10 d. 14/6

  • #17   6. jul 2018 Hvordan er den danske opdrätter? Kan det anbefales?

    Har kun mødt hende kort en gang. Sød absolut smiley og sød hund hun havde med


Kommentér på:
Familie hund

Annonce