938 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Forskel på Pædagog Seminarier? Forskel på Pædagog Seminarier?

Hej med jer smiley

I forbindelse med en projektopgave, vil jeg høre jer ad der læser på de forskellige pædagog seminarier rundt om i landet.

Hvorfor har i valgt netop dette seminarium frem for en af de andre storbyer?

Tilbyder jeres uddannelses sted noget, de andre seminarier ikke gør?

Er der nogen synderlig forskel på undervisningen på de forskellige seminarier?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forskel på Pædagog Seminarier?
  • #3   13. sep 2012 Da jeg valgte det nu nedlagte Jægerspris Socialpædagogiske seminarium var det egentlig bare fordi, det var der, der var plads - der var to at vælge i mellem i det udvidede nærområde.

Men jeg fandt hurtigt ud af, at der i den grad var forskel på seminarierne ihvertfald på det tidspunkt.

Der var meget arv i undervisningen fra før uddannelsen blev en generalistuddannelse og derfor var der et socialpædagogisk fokus. Desuden var de ansatte i høj grad RUC-folk og undervisningen meget projektorienteret.

Sådan var det ikke nødvendigvis alle steder på det tidspunkt.

• #4   13. sep 2012 Emnet skal under off-topic smiley

• #5   13. sep 2012 jeg går på pædagoguddannelsen storkøbenhavn i Skovlunde.

jeg valgte dette da jeg boede tæt ved.

Jeg har hørt at dette seminarium er det bedste sted hvis man vil linjefaget udtryk,musik og drama, da de har de mest kompetente lærere til dette. (relevant da jeg har dette linjefag)

Undervisningen ved jeg ikke om kører på forskellig måder, der er så vidt jeg ved ikke meget undervisning på de forskellige seminarier, da der er mange nedskæringer.

Dog har jeg hørt at der er flere fælles fester og arrangementer på andre skoler end vores, så fællesskabet her er ikke det store. Hvis der overhovedet er et socialt fællesskab (vi har lige undersøgt det til et udviklingsprojekt).

Derudover bliver alle pædagogseminarier i hovedstadsområdet flyttet ind til Carlsberg om nogle år..

• #6   13. sep 2012 Jeg valgte esbjerg da det er kåret til den bedste pædagog uddannelse i danmark. vi har fx langt flere timer end de fleste andre smiley

• #7   13. sep 2012 Tjaaaaaaa, jeg er uddannet i 1985 fra Dansk Fritidshjemsseminarium i Rødovre. Dengang var uddannelserne nemlig delt op.

Ligesom alt andet jeg har været igennem i tidernes løb (folkeskole, Handelsskole, EFG servicefag, køreskole osv. osv), er det også lukket......*GG* Og det var vel svar nok?......*GGGGGG*

• #8   13. sep 2012 jeg er også en "gammel" pædagog.

jeg søgte på begge pædagog seminarier i Århus og kom ind på det der nu hedder Peter Sabro.
    dengang var det ihvertilfælde stor forskel på de to seminarier, Peter Sabroe var stadig meget socialpædagogisk

• #9   13. sep 2012 Jeg går i Grenaa, valgte det fordi jeg bor i byen, og ikke kan nå til århus eller randers, det ville kollidere med sønnens skole tider.
    De har 1 valgfag: VNT, så man kan ikke sige de tilbyder noget de andre ikke tilbyder.

• #10   13. sep 2012 Vi har kun undervisning 3 dage om ugen, medmindre det er projekt eller indkald, så undervisning er vi heller ikke overdynget af.

• #11   13. sep 2012 Hvorfor har i valgt netop dette seminarium frem for en af de andre storbyer?
    Jeg valgte Viborg fordi jeg bor i Viborg, så det var så nemt smiley

Tilbyder jeres uddannelses sted noget, de andre seminarier ikke gør?
    Ikke hvad jeg ved af...

Er der nogen synderlig forskel på undervisningen på de forskellige seminarier?
    Vi har hold undervisning og engang imellem forelæsning i auditoriumet...

Kommentér på:
Forskel på Pædagog Seminarier?

Annonce