Forskel på Pædagog Seminarier? Forskel på Pædagog Seminarier?
Hej med jer
I forbindelse med en projektopgave, vil jeg høre jer ad der læser på de forskellige pædagog seminarier rundt om i landet.
Hvorfor har i valgt netop dette seminarium frem for en af de andre storbyer?
Tilbyder jeres uddannelses sted noget, de andre seminarier ikke gør?
Er der nogen synderlig forskel på undervisningen på de forskellige seminarier?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Men jeg fandt hurtigt ud af, at der i den grad var forskel på seminarierne ihvertfald på det tidspunkt.
Der var meget arv i undervisningen fra før uddannelsen blev en generalistuddannelse og derfor var der et socialpædagogisk fokus. Desuden var de ansatte i høj grad RUC-folk og undervisningen meget projektorienteret.
Sådan var det ikke nødvendigvis alle steder på det tidspunkt.
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 740
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 259 Svar: 2.479
jeg valgte dette da jeg boede tæt ved.
Jeg har hørt at dette seminarium er det bedste sted hvis man vil linjefaget udtryk,musik og drama, da de har de mest kompetente lærere til dette. (relevant da jeg har dette linjefag)
Undervisningen ved jeg ikke om kører på forskellig måder, der er så vidt jeg ved ikke meget undervisning på de forskellige seminarier, da der er mange nedskæringer.
Dog har jeg hørt at der er flere fælles fester og arrangementer på andre skoler end vores, så fællesskabet her er ikke det store. Hvis der overhovedet er et socialt fællesskab (vi har lige undersøgt det til et udviklingsprojekt).
Derudover bliver alle pædagogseminarier i hovedstadsområdet flyttet ind til Carlsberg om nogle år..
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 41 Svar: 618
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Ligesom alt andet jeg har været igennem i tidernes løb (folkeskole, Handelsskole, EFG servicefag, køreskole osv. osv), er det også lukket......*GG* Og det var vel svar nok?......*GGGGGG*
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
jeg søgte på begge pædagog seminarier i Århus og kom ind på det der nu hedder Peter Sabro.
dengang var det ihvertilfælde stor forskel på de to seminarier, Peter Sabroe var stadig meget socialpædagogisk
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 820
De har 1 valgfag: VNT, så man kan ikke sige de tilbyder noget de andre ikke tilbyder.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 820
maj 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 1.750
Jeg valgte Viborg fordi jeg bor i Viborg, så det var så nemt
Tilbyder jeres uddannelses sted noget, de andre seminarier ikke gør?
Ikke hvad jeg ved af...
Er der nogen synderlig forskel på undervisningen på de forskellige seminarier?
Vi har hold undervisning og engang imellem forelæsning i auditoriumet...
Forskel på Pædagog Seminarier?