{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Foder OG fodring? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle! smiley

Jeg har en samojede dreng på 9 måneder.
Vi har siden vi fik ham hjem fodret ham med Arion puppy large breed hvilket han også spiste godt af i starten men pludselig begyndte han at spise mindre og mindre, og her indenfor den sidste måned har han næsten ikke rørt det og har derfor tabt sig cirka 400 gram smiley Vi prøvede så at købe noget kingsmoor foder (som vi ved han kan lide!) og blande lidt af det i, så begyndte han at spise lidt men stadigvæk langt fra de 440 gram foder som han jo skal have dagligt. Så prøvede jeg så at kaste hans foder ud på græsset fordi jeg tænkte at foderet måske kunne "leges" i ham. Det hjalp også og han spiste lidt mere -men stadigvæk ikke nok! Nu har vi så fået købt Select gold Junior (det til store hunde 1-15 måneder gamle) og har blandet halvt af det og halvt af arion sammen. Først fik han det ned i en skål -han spiste lidt men ikke ret meget. Så kastede jeg det ud på græsset og så spiste han som en der ikke havde fået mad i flere dage. Kan han ikke lide Arion's foder? og kan han ikke lide hans madskål? undre mig lidt over at det kan gøre så stor en forskel at smide med maden fremfor at lade det blive i skålen, men hvis det er det der skal til for at han vil spise så må det jo bare være dét, er bare glad for at han er begyndt at ville spise igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder OG fodring?
  • #2   6. sep 2012 Hvad vejer din hund? For synes 400 gram Arion lyder af meget til en samojede.
    Min har sit foder stående fremme til fri afbenyttelse men spiser gerne hvis jeg fylder det i hendes legeflaske eller i hendes pawz. Det betyder ikke at hun sulter, men at hun bare synes det er sjovere at "arbejde" for maden.
    Som Pia siger, tommelfinger regel, kig og mærk på hunden. De fleste hundeejere tenderer til at hunden skal være flommet og have noget at stå imod med, det synes jeg bestemt ikke er korrekt. Jeg mener at hunden har det bedst som slank . . . ikke mager, men slank.

• #4   6. sep 2012 Og nu har jeg lige været inde og læse på min egen sæk. Din hund kommer vel ikke engang til at veje 30 kilo, ca 24-27 er vel standarten for en samojede han...?
    Så ja 400 gram er meget.

• #5   6. sep 2012 Altså hverken vi, eller vores dyrlæge syntes at han er undervægtig. En samojede er jo en robust hund men samtidig også "slank" i det nogen steder. Han trives, leger og er en bisse som han hele tiden har været. Han vejer 23 kg lige ud smiley Og en samojede han skulle komme op på cirka 26-28 gram helst nogen kommer dog helt op på de 30 kg. Men dejligt at høre at jeg ikke skal være bekymret, troede bare det næsten var en katastrofe når en hvalp begyndte at tabe sig, men han er også blevet mere aktiv her på det sidste, det kan vel også være derfor.

Det med barf er vi ikke helt til, har hørt fra flere at det er så besværligt og også fra andre at det ikke er helt godt. Han får dog engang imellem nogen lækre okseben smiley

Kommentér på:
Foder OG fodring?

Annonce