1.152 visninger
|
Oprettet:
Den første løbetid {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Nu nærmer det sig den første løbetid for Candy der snart bliver 6 mdr. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål:
Er der nogen man skal være særligt opmærksom på ?
Hvordan kan man se om hun er på vej i løbetid ?
Og andre gode råd omkring løbetid ville være skønt
Håber i vil hjælpe mig på vej !
Hilsen Sophia
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 30
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Er der nogen man skal være særligt opmærksom på ?
Lad hende ikke ude af syne - heller ikke i haven (hvis i har sådan én) Det er ofte der det går galt, da hanhunde kan komme ind de mest mærkelige steder når en tæve lugter godt
Hvordan kan man se om hun er på vej i løbetid ?
De slikker sig ofte mere "bagi", og hæver for det meste op. Nogen bliver også mere kælne og kan finde på at ligge og pive "uden grund". Nogen går også fra maden/mister appetitten.
Og andre gode råd omkring løbetid ville være skønt.
Jeg vil fraråde at bruge løbetidsbukser... Ihvertfald de første 2 - 3 gange hun er i løbetid. Får hun "bukser" på, lærer hun ikke selv at holde sig ren... Hvis hun "sviner" meget efter 2-3 løbetider og ikke selv kan holde sig ren, kani begynde at overveje løbetidsbukser.
Men det bedste råd jeg kan give er: Sørg for at holde hende væk fra andre hanhunde, og hold øje med hende når hun er ude.
Og hold hende også væk fra hundeskove ca. 2 uger efter endt løbetid. (Bare et godt råd, da hun stadig vil lugte godt)
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
mine tæver fælder gerne 1-2 måneder før.
De 3 af dem tisser mere end de plejer
men alle 4 har hver deres måde at komme i løbetid på, så det er ikke nemt at sige noget generelt
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Hun bliver også noget "vildøv", hvilket vist også er meget normalt =ture uden snor er NO GO!
Nogle tæver kan blive falsk drægtige, hvilket kan vise sig ved, at de et par mdr efter løbetiden kan begynde at bygge rede, samle bamser, bliver ynkelige, får hævede patter m.m. Hvis det er meget slemt, bør dyrlægen kontaktes.
Jeg fraråder også løbetidsbukser de første gange.
feb 2012
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 113 Svar: 5.599
Ellers er hun glad, spiser rigtig godt, ja hun er faktisk som hun plejer..
Tager lige tippet om løbetidsbukserne til mig. Emmi kan endnu ikke finde ud af at gøre sig ren, og da hun bløder meget havde jeg faktisk overvejet at anskaffe et par bukser. Men jeg venter og håber det kommer - tak for info Tanja
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 186
Med hensyn til løbetidsbukserne så har jeg samme mening, hun skal lærer at gøre sig selv rent!
Hun fælder ikke da hun er en allergihund, men ellers tak for tippet
Hvordan hævet ? og hvor ? for hun har meget hår ved sin tissekone så den er ikke lige til at se
Og hvornår kommer sådan nogle hunde ca i løbetid ? Har fået af vide de små hunde kommer før i løbetid og hun er en bichon frisé så hun er en af de mindre hunde !
feb 2006
mine hunde er også vant til at jeg tjekker dem, ved at vende dem om på ryggen.
det er en helt naturlig ting for dem - at få kikket tissedyr
små hunde kommer i løbetid omkring 6 måneders alderen
feb 2012
Vores gamle tæve hæver næsten ikke..
Emmi er godt 9 mdr nu og kom i løb her d. 1.
jun 2012
Følger: 2 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 140
Løbetidsbukser kommer dog ikke på tale hos mig, så håber hun lærer at gøre rent selv
feb 2012
Vores gamle tæve bløder ikke så meget og er faktisk god til at gøre sig ren - eller slikke gulvet rent
Heldigvis har vi ingen gulvtæpper, men kan næsten ikke følge med til at tørre det op efter Emmi så meget bløder hun..
feb 2006
hvor gode de er til at holde sig rene synes jeg, er meget individuelt.
Jowina så vi aldrig en dråbe blod fra, Galia kan godt spille, hvis hun har sovet, men det bliver slikket op bagefter hvis hun kan.
Fanny, rosinen i pølseenden holder sig selv ren, men vil ikke tørre op på gulvet, hvorfor skulle hun også det, det har hun jo folk til, Galia og Bianca skal nok slikke det op.
hvis jeg ikke tjekkede omhyggeligt, kunne mine tæver godt snyde mig, bortset fra Galia hvis tissedyr er så hævet at det kan ses når man går tur, til trods for den store pels
feb 2012
Håber ikke hun bliver ved med at bløde så meget..
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 30
jan 2012
Nu er lidt bedre klædt på til når det sker.
Hvor lang tid før begynder hævelsen hos jeres hunde ?
Og hvornår kan adfærdsændringerne ses bare ca. ?
Syntes Candy putter lidt mere end hun har gjort før, men det er også det , så tvivler på det er begyndende løbetid, men man ved jo aldrig
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.264
Husk iøvrigt at det ofte er EFTER den kraftigste blødning, at tæven er mest modtagelig for parring (højløbsk), så hellere pas på 2 uger for meget end en uge for lidt
Kom lige i tanke om en meget rammende betegnelse, fra en bruger herinde: "Bavianr**" :-)
jan 2012
Men ja passer godt på hende så snart hun viser tegn (de må snart komme hun bliver 6 mdr. den 19. sept.)
feb 2012
Det er jeg dælme glad for at høre
Emmi bløder helt vildt, vi kan faktisk næsten ikke følge med til at tørre op efter hende. Har været lige ved at give op og købe bukser til hende, selvom jeg har læst tidligere i tråden at det ikke er en go ide første gang.
Håber virkelig der kommer mindre blod ved næste løbetid..
Den første løbetid