{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.067 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789

Bare slå hunden {{forumTopicSubject}}

Hundene og jeg er i denne weekend på camping og deler hytte med min fætter og hans kæreste. Lilly er meget gøende, specielt her fordi der er massere af mennesker der går forbi og det er hun ikke vant til.

Min fætter bliver hurtig irriteret på hende og er begyndt at råbe og skrige af hende, mens jeg self gør mit for at få hende stoppet.

Vi sidder så og taler og de mener at jeg ikke gør nok for at opdrage hende, men fortæller at jeg har prøvet en del efterhånden, uden held.

"Du skal bare slå hende hårdt over næsen. Det skulle du have gjort fra hun var hvalp - så gøede hun ikke i dag"
Hun havde ingen respekt for mig fordi jeg ikke slog hende.

Måtte hårdt og bestemt fortælle dem at de metoder går jeg ikke ind for. Og at de ikke skal slå mine hunde. Og så bliver de sure på mig og så er jeg bare en idiot.

Hvorfor eksistere disse opdragelsesmetoder stadig? Det fører da intet godt med sig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bare slå hunden
  • #3   1. sep 2012 smiley

Tess er også en hund der gør meget grundet utålmodighed og så er det også hendes måde at lege på og vise glæde. Aldrig nogensinde om hun skulle have et slag på grund af det!

Folk jeg møder i skoven tror at hun er aggressiv, men de opdager hurtigt at det er hendes måde at lege på, altså ved at gø og løbe rundt. Ikke alt det der bidderi og springen op og ned af hinanden. Selvom det er irriterende at høre på må man jo acceptere det eller gå sin vej, det er dog ikke nemt når man er på camping sammen.

• #5   1. sep 2012 Jamen de har set alle hundenes party tricks og synes det er sejt men mener stadig ikke det er nok fordi hundene, specielt Lilly gør meget. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med hende, men slå kommer jeg aldrig til.

Mener jo at man nærmere kan skabe en bange hund end en god hund ved at bruge vold, men den faldt ikke i god jord fordi deres hunde altid var blevet slået.

• #8   1. sep 2012 Idiotiske opdragelsesmetoder og folk, der forslår dem findes der desværre nok af......

Men noget helt andet er, at du bør IKKE tage en hund, der gør på den måde med på camping. Husk at væggene på telte og campingvogne ikke kan lukke lyden ude i samme grad som husmure kan.

Det er derfor vi andre arbejder som gale på, at få vænnet vores hunde af med denne uvane INDEN vi tager dem med på camping. Det har så absolut kostet blod, sved og tårer, specielt med vores seneste hund - men arbejdet er gjort før vi kommer på campingpladsen.

Det andet du gør er hensynsløst, beklager mit sure opstød, men vi har også ligget ved siden af et par tøser, undskyld mit udtryk, der havde taget deres to evigt gjæffende taskehunde med på camping for første og forhåbentlig sidste gang. De ødelagde en hel weekend for os andre campister rundt omkring dem. Vores tyske "campingfar" var flere gange nede og påtale det, til sidst (efter to dage) blev de faktisk bedt om at forlade pladsen, nu gjorde det det heller ikke bedre, at de lod hundene rende frit rundt uden opsyn - der er altså visse regler man må indordne sig under, hvis man vil campere.

For alles velbefindenes skyld!

• #9   1. sep 2012 Min Molly gør oss meget hvis de 2 drenge leger, så løber hun rundt og gør helt vildt. Der er heller ikke noget at gøre, for det gør Molly bare. Men hun er efterhånden ved at forstå når jeg knipser, og peger på hende. Ja så skal man altså stoppe, hvordan hun lige har opfanget det, ved jeg ikke.

• #10   1. sep 2012 Maj britt det gør jeg også. Har fået kørelejlighed hjem i aften. Orker det ikke Når de allerede er begyndt at skrige af hundene.

• #11   1. sep 2012 Puha, min hund ville krybe helt sammen hvis nogen råbte eller skreg af hende. smiley

• #12   1. sep 2012 Slår man hunden ender det jo bare med at den en dag bider fordi den ikke forstår hvad den har gjort,en hund taler jo ved at gø så den holder da ikke op med det fordi man slår den

• #13   1. sep 2012 Kirsten: Mine hunde står ikke bare og galper - hvis det er det du tror. Campingpladsen er reserveret til hele min familie pga familiefest, så det er min familie der går forbi og kommer uanmeldt ind i hytten, og så gør Lilly i et par minutter. Men det er nok til at irritere min fætter til at diskutionen kom.

Det er første gang jeg har dem med og de klarer det flot. Når de er alene gør de ikke. Føler bestemt ikke de genere andre end min fætter og hans kæreste og de fik at vide hundene var med før de sagde ja til at dele hytte.

• #14   1. sep 2012 Hvis nogen skreg af mine hunde, ville DE få smækket sig en... Hvad er det for en opførsel :S

• #15   1. sep 2012 --Og så bliver de sure på mig og så er jeg bare en idiot--

puuuh ha , det blir en lang weekend..

• #17   1. sep 2012 Da Chikka gøede, blev der sagt slut, stoppede hun så, fik hun en godbid, hvis ikke gik jeg ind foran hende og imod hende mens jeg sagde slut, og jeg syntes hun er blevet god, kan jeg høre noget jeg ved hun vil gø af, fanger jeg hendes opmærksomhed, ved at få hende til at lave noget for en godbid, det har virket her smiley

Hader når hunde gør af alt smiley

Held og lykke

• #19   1. sep 2012 Okay, Ginger - det fremgår jo ikke ligefrem af det første indlæg - lidt usædvanlig campingsituation.
    Men en idiot af en fætter må man nok sige....

• #20   1. sep 2012 giner min Giszmo begynde osse at gø, jeg blev rådet til, at lave en "høj" lyd klappe eller rasle med noget, efterfyldt af stille. han fik, så rose eller godbidder, når han blev stille.
    Der gik ikke lang tid, før jeg kunne nøjes med, at sige stille.
    jeg giver ham stadig godbidder, for at være helt sikker på, han ved, at han er dygtig og vi kun har trænet det i kort tid

• #21   1. sep 2012 Ginger, næ vold føre ikke noget godt med sig :o(
    Jeg kan heller ikke følge folk der f.eks. har en hund, for at den skal stå lænket i nærheden af et hundehus (som en alarm? i tilfælde af der kommer nogen?), eller hunde der bor i stalden og sådan set passer dem selv så ejer ikke engang opdager hvis den er løbet væk.... folk der er ligeglade med vacc. chip og sygdom osv.... forstår ikke sådan ting, at hunden li'som ikke betyder noget for dem, den er der bare :o(

Maj-Britt, sindssygt... og ja den tanke kan man hurtigt få sig :o(

• #22   1. sep 2012 Kirsten: Det er korrekt det ikke fremgik, da det ikke rigtig var det emnet handlede om. Jeg har en kæmpe familie og vi holder familiefest hver 2. år.

Jeg er bare forbløffet over at det er helt normalt for nogle at bruge vold som en del af opdragelsen. Jeg kunne aldrig i mit liv finde på at slå min hund for at gø. Sådan en som Silas ville da blive direkte angst for mig, hvis jeg begyndte på den slags.

Nu er vi heldigvis hjemme igen og væk fra min fætter og hans kæreste. Stemningen var blevet lidt trykket efter diskussionen.

Nu med: Det lyder som en metode jeg vil prøve. Herhjemme er hendes gøen ikke så slem mere, fordi hun har lært at et vov i haven betyder at man komme ind. Men det fungerede ikke rigtig på campingpladsen.

• #23   1. sep 2012 Hvis man kunne få vent det til når der kommer nogen, eller noget de normalt ville gø af, så kom de hen og fik en godbid i stedet, men det svært smiley for man skal nå at fange dem lige før de gør smiley

Den med høje lyde bruger jeg også smiley og så stopper alle 3 det de nu måtte lave smiley hehe.

• #24   1. sep 2012 Måske det var ham man skulle slå over næsen, og bare slå hårdere og hårdere indtil han ændrer holdning... Sorry kunne ikke lade være...
    Jeg har bare ingen respekt for folk der mener at vold er = opdragelse.

Selvfølgelig skal man ikke slå sin hund, for at skabe respekt, det giver ikke respekt men derimod bliver den nervøs og bange.

Nu med 3 prinsesser, kommer med et rigtig godt råd, det har også virket hos mig og kæresten, men det kræver selvfølgelig tålmodighed.

Hvis det kun er når der kommer nogen at din hund gør, så synes jeg det er helt i orden, det er fint hun reagerer på at der kommer nogen.

• #25   1. sep 2012 opdrag din fætter på samme måde, råb og skrig hver gang han åbner munden og giv ham et rap over næsen hvis han ikke forstår det efter 3. gang..... du kan også bare vente på at han får børn og så gøre det samme( uden rappet seføli`) ved dem smiley , det er noget der virker på voksne mennesker.

• #27   2. sep 2012 Sådan nogle idioter..

Når Silje gør, så gør jeg det, at jeg tager fingeren op foran munden og siger "shh", hun bliver overrasket over lyden, og holder mund mens hun kigger på mig. Når hun holder mund, roser jeg hende, og hun får en godbid. Starter hun igen bagefter, siger jeg "shh" igen, og hun får en godbid når hun holder mund. Det virker godt her. smiley

• #29   2. sep 2012 Maj-Britt, det kan godt være jeg bare er heldig, for Silje hun fanger den nemlig. smiley Men hun har heller aldrig været sådan rigtig storslem til at gø.

• #30   2. sep 2012 Lilly kender godt shyy - den virker kun hjemme og kun nogle gange.

Palle: hvor skriver jeg at jeg har planer om at bruge mere tid på camping? Tror faktisk jeg ret tydeligt har forklaret hvorfor vi var afsted og hvis det er første gang i mine 8 år som ejer af Lilly er på camping, så skal du ikke forvente at det er noget jeg gør mig meget i.

• #31   2. sep 2012 Folk er sgu mærkelige! Louie er så blød, at han ville simpelthen gemme sig, hvis der var nogen, som bare så meget som hævede stemmen af ham. Her hjemme irettesætter vi ikke med volume men med tone. Og hvis nogle råbte af ham- jamen så ville jeg nok blive en kende hysterisk!

• #33   4. sep 2012 Mette, mine tier også stille når jeg gør som dig, de får bare ingen godbidder, de er tilfredse med at jeg er stolte af dem og roser ind imellem for ikke at "kører dem op igen", det ses tydeligt på alle 3. smiley

• #34   4. sep 2012 Kan ingen forstå at de er pis.. ærgerligt at dele campingplads med en hund som gør konstant..
    Så altså hvis man har en hund som man ikke kan stoppe med at gø, så synes jeg at man skal lade være med at tage på camping og udelægge det for alle de andre.
    Lige en anden vinkel

• #35   4. sep 2012 Snow, det har ligesom allerede været oppe og vende - har du ikke læst indlæggene? TS tager normalt ikke sin hund med på camping, og har heller ikke tænkt sig at gøre det.

Kommentér på:
Bare slå hunden

Annonce