Bare slå hunden {{forumTopicSubject}}
Hundene og jeg er i denne weekend på camping og deler hytte med min fætter og hans kæreste. Lilly er meget gøende, specielt her fordi der er massere af mennesker der går forbi og det er hun ikke vant til.
Min fætter bliver hurtig irriteret på hende og er begyndt at råbe og skrige af hende, mens jeg self gør mit for at få hende stoppet.
Vi sidder så og taler og de mener at jeg ikke gør nok for at opdrage hende, men fortæller at jeg har prøvet en del efterhånden, uden held.
"Du skal bare slå hende hårdt over næsen. Det skulle du have gjort fra hun var hvalp - så gøede hun ikke i dag"
Hun havde ingen respekt for mig fordi jeg ikke slog hende.
Måtte hårdt og bestemt fortælle dem at de metoder går jeg ikke ind for. Og at de ikke skal slå mine hunde. Og så bliver de sure på mig og så er jeg bare en idiot.
Hvorfor eksistere disse opdragelsesmetoder stadig? Det fører da intet godt med sig?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
Tess er også en hund der gør meget grundet utålmodighed og så er det også hendes måde at lege på og vise glæde. Aldrig nogensinde om hun skulle have et slag på grund af det!
Folk jeg møder i skoven tror at hun er aggressiv, men de opdager hurtigt at det er hendes måde at lege på, altså ved at gø og løbe rundt. Ikke alt det der bidderi og springen op og ned af hinanden. Selvom det er irriterende at høre på må man jo acceptere det eller gå sin vej, det er dog ikke nemt når man er på camping sammen.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Mener jo at man nærmere kan skabe en bange hund end en god hund ved at bruge vold, men den faldt ikke i god jord fordi deres hunde altid var blevet slået.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Men noget helt andet er, at du bør IKKE tage en hund, der gør på den måde med på camping. Husk at væggene på telte og campingvogne ikke kan lukke lyden ude i samme grad som husmure kan.
Det er derfor vi andre arbejder som gale på, at få vænnet vores hunde af med denne uvane INDEN vi tager dem med på camping. Det har så absolut kostet blod, sved og tårer, specielt med vores seneste hund - men arbejdet er gjort før vi kommer på campingpladsen.
Det andet du gør er hensynsløst, beklager mit sure opstød, men vi har også ligget ved siden af et par tøser, undskyld mit udtryk, der havde taget deres to evigt gjæffende taskehunde med på camping for første og forhåbentlig sidste gang. De ødelagde en hel weekend for os andre campister rundt omkring dem. Vores tyske "campingfar" var flere gange nede og påtale det, til sidst (efter to dage) blev de faktisk bedt om at forlade pladsen, nu gjorde det det heller ikke bedre, at de lod hundene rende frit rundt uden opsyn - der er altså visse regler man må indordne sig under, hvis man vil campere.
For alles velbefindenes skyld!
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
apr 2005
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.390
okt 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 5 Emner: 36 Svar: 239
apr 2005
Det er første gang jeg har dem med og de klarer det flot. Når de er alene gør de ikke. Føler bestemt ikke de genere andre end min fætter og hans kæreste og de fik at vide hundene var med før de sagde ja til at dele hytte.
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
puuuh ha , det blir en lang weekend..
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Hader når hunde gør af alt
Held og lykke
mar 2008
Men en idiot af en fætter må man nok sige....
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 8
Der gik ikke lang tid, før jeg kunne nøjes med, at sige stille.
jeg giver ham stadig godbidder, for at være helt sikker på, han ved, at han er dygtig og vi kun har trænet det i kort tid
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Jeg kan heller ikke følge folk der f.eks. har en hund, for at den skal stå lænket i nærheden af et hundehus (som en alarm? i tilfælde af der kommer nogen?), eller hunde der bor i stalden og sådan set passer dem selv så ejer ikke engang opdager hvis den er løbet væk.... folk der er ligeglade med vacc. chip og sygdom osv.... forstår ikke sådan ting, at hunden li'som ikke betyder noget for dem, den er der bare :o(
Maj-Britt, sindssygt... og ja den tanke kan man hurtigt få sig :o(
apr 2005
Jeg er bare forbløffet over at det er helt normalt for nogle at bruge vold som en del af opdragelsen. Jeg kunne aldrig i mit liv finde på at slå min hund for at gø. Sådan en som Silas ville da blive direkte angst for mig, hvis jeg begyndte på den slags.
Nu er vi heldigvis hjemme igen og væk fra min fætter og hans kæreste. Stemningen var blevet lidt trykket efter diskussionen.
Nu med: Det lyder som en metode jeg vil prøve. Herhjemme er hendes gøen ikke så slem mere, fordi hun har lært at et vov i haven betyder at man komme ind. Men det fungerede ikke rigtig på campingpladsen.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Den med høje lyde bruger jeg også og så stopper alle 3 det de nu måtte lave hehe.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 17 Hunde: 9 Emner: 60 Svar: 821
Jeg har bare ingen respekt for folk der mener at vold er = opdragelse.
Selvfølgelig skal man ikke slå sin hund, for at skabe respekt, det giver ikke respekt men derimod bliver den nervøs og bange.
Nu med 3 prinsesser, kommer med et rigtig godt råd, det har også virket hos mig og kæresten, men det kræver selvfølgelig tålmodighed.
Hvis det kun er når der kommer nogen at din hund gør, så synes jeg det er helt i orden, det er fint hun reagerer på at der kommer nogen.
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 1.057
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
Når Silje gør, så gør jeg det, at jeg tager fingeren op foran munden og siger "shh", hun bliver overrasket over lyden, og holder mund mens hun kigger på mig. Når hun holder mund, roser jeg hende, og hun får en godbid. Starter hun igen bagefter, siger jeg "shh" igen, og hun får en godbid når hun holder mund. Det virker godt her.
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
apr 2005
Palle: hvor skriver jeg at jeg har planer om at bruge mere tid på camping? Tror faktisk jeg ret tydeligt har forklaret hvorfor vi var afsted og hvis det er første gang i mine 8 år som ejer af Lilly er på camping, så skal du ikke forvente at det er noget jeg gør mig meget i.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Så altså hvis man har en hund som man ikke kan stoppe med at gø, så synes jeg at man skal lade være med at tage på camping og udelægge det for alle de andre.
Lige en anden vinkel
mar 2008
Bare slå hunden