{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.586 visninger | Oprettet:

dominerende hanhund {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

står med et begyndende problem med min vuf... cash er 1½ nu og er begyndt at gø rigtigt meget i haven han er også blevet lidt meget dominerende overfor andre hanhunde som enten ikke underlægger sig eller siger 110 % fra... jeg søger lidt nogle gode råd måske fra andre der har oplevet dette da jeg syntes det begynder at blive rigtig træls... han lyder og ser meget voldsom ud når han opdager en hanhund der ikke stoler 110 på sig selv og helt forståeligt bliver nogle en smule nervøse... er der noget jeg kan gøre når han møder sådan en i hundeskoven fx ? er TOP frustreret smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dominerende hanhund
  • #1   29. aug 2012 Jeg ville nok ikke medbringe ham i hundeskoven, medmindre du kan holde ham ved din side 100%.

• #2   29. aug 2012 Beskriv detaljeret med hvad du oplever som dominerende eksempelvis opstil et eksempel fra A-Å da det da er mere ansvarligt at rådgive dig....

• #3   29. aug 2012 Jeg vil også rigtig gerne vide hvad du mener med "dominerende". Især fordi din hund højst sandsynligt ikke er dominerende.

• #4   29. aug 2012 jamen fx i går var vi i hunde skoven og der kommer en mops som altid knalder alle dernede.. han kommer så hen til cash og hvad klader man det.. hyder ham og gør lidt af ham og så gør cash voldsomt og skubber mopsen omkuld og lægger sig på ham og gør/knurre... og så hyder cash ham lidt og derefter leger han videre med de andre og er ligeglad med mopsen... men senere kom så en lab som han løb hen til og de begyndte at hoppe op af hinanden og gø og blev ved og ved og ved så der måtte jeg hente ham men der gik kun 15 min så var han der oppe igen og jeg måtte gå med ham for selvom de ikke bed hinanden var der to børn med der syntes det så meget voldsomt ud og det syntes jeg ik var fair

• #5   29. aug 2012 minion unghundenes herre! :

det er meget muligt... det er derfor jeg spørg og gerne vil vide om jeg kan gøre noget for det er LANGT fra alle han hunde han er sådan overfor det er måske 1 ud af 50 men det er bare os en for meget

• #6   29. aug 2012 altså hunde SKAL jo ikke kunne lide ALLE hunde. det er ligesom mennesker, nogen kan vi lide, andre gider vi ikke bruge vores tid på.. så hvis det ikke er mere en 1 ud af 50 synes jeg ikke det er et stort problem. og jeg synes ikke det lyder som om han er farlig. men måske det bare ser sådan ud.

måske et dumt spørgsmål herfra, men hvad er hyder? smiley

• #7   29. aug 2012 kan godt forstå du synes det er træls! helt sikkert, men hvis der er nogen hunde han bare mindre kan lide, så er det vel også okay smiley

• #8   29. aug 2012 Michelle B:
    hyrde smiley sorry går lidt hurtigt smiley nej han er ikke farlig og har ALDRIG gjort alvor af sit gøen men jeg vil jo helst ikke at folk kan blive bange for ham... ville os bare hører om det var normalt/okay at han opfører sig sådan nogle gange og om jeg kan gøre noget...

• #9   29. aug 2012 okay, jamen man ved jo ikke om det kunne være et nyt ord for noget? hehe smiley helt iorden. okay, jamen Misha har før lavet ''udfald'' ikke noget farligt overhovedet, men sprunget frem i snoren og gøede/hylet/skreget når der kom andre. og det var simpelthen hendes frustration over ikke længere at få lov at hilse på alle (det fik jeg at vide at hun skulle som hvalp) så har på fornemmelsen at det har været resultatet af det. så det gør vi ikke længere.. jeg har bare irettesat hende når hun har gjort det, prøvet at få hendes opmærksomhed osv. og det er begyndt at blive bedre. jeg har også været udsat for nogen der siger - 'sikke en hidsig hund' og 'gør hun sådan fordi hun gerne vil bide de andre hunde' osv osv. og det er bestemt ikke sjovt. Misha er ikke sur når hun gør sådan, hun vil bare hilse. hun skriger nogen gange hvis hun ser andre hunde stadigvæk, men jeg synes det er blevet lidt bedre! - så forstår godt det er træls

er det bestemte racer eller farver han reagere på?

• #10   29. aug 2012 Michelle B:

nej jeg tror det er når det er en hanhund der er lidt usikker på sig selv og så ser det voldsomt ud når den prøver men ik får ham sat 100 på plads... han har nemlig intet problem med at finde sig i han ikke er "leder" hvis den anden han bare siger det 100 fra starten..

minion unghundenes herre!:

ved ik om hyrde der det rigtige ord for det men han går rundt og skubber og stiller sig foran dem hvis han ik syntes de skal den vej... men det er KUN i den situation ellers gør han det ik

• #11   29. aug 2012 okay, må sige at lige med hensyn til at han hyrde eller hvad det er, så ved jeg ikke hvorfor han skulle gøre det? har ikke oplevet dette før. men følger også lige med.. smiley

det med at han gør i haven skal ''bare'' trænes væk. Misha gjorde det meget da hun fik have, men efter træning så bliver det højest til lidt øffen og så går hun selv ind. jeg behøver ikke længere bede hende om det. smiley

• #12   29. aug 2012 hvordan har du trænet det med hende smiley jeg prøver og prøver og han fatter bare intet (eller faktisk er det nok mig der ik fatter noget smiley haha.. det plejer jo ikke at være hundens skyld)

og det med at hyrde ved jeg sgu heller ik hvorfor han gør men han "kravler" også mod de andre hunde når han skal se hvem det er som om han tror han er på jagt... og det er jo os jagt racer sååå kan jo være han bare har misforstået noget smiley

• #13   29. aug 2012 jeg tror ikke du skal tolke det som dominerende i hvert fald! smiley står numsen i vejret når han kravler hen mod en anden hund?

altså jeg var ved at gå ud af mit gode skind da Misha gøede ude i haven og det krævede tid og tålmodighed (som alt andet, når det gælder hunde træning) smiley men det jeg gjorde var at HVER gang hun gik i gang med at skælde ud ude i haven så gik jeg derud med det samme og sagde nej og pegede mod døren og sagde IND! når hun så gik ind, så lukkede jeg døren, hvis jeg var ude i forvejen blev jeg udenfor, så hun kunne se mig derud igennem vinduet.. hvis jeg var inde, blev jeg bare inde og så sad hun ved vinduet og kiggede bedrøvet ud.. jeg gjorde det hver evig eneste gang og når der gik nogen forbi hvor hun ikke sagde noget, så roste jeg hende til skyerne og det gør jeg stadig. en gang i mellem kan det smutte han hun starter på en værre larm derude og ikke kan stoppe sig selv, så siger jeg bare ind, (selv inde fra sofaen af) og så kommer hun ind... og ellers er hun begyndt selv at gå ind (det ligner at hun næsten ikke kan styre sit gøen så hun tænker - jeg må hellere smutte ind og køle ned) det ser meget sjovt ud hehe smiley

• #14   29. aug 2012 ja det har han og hans hale kan på ingen måde stå stille så det er jeg ik så bange for smiley

haha kan lige se det for mig... den lille vuf der næsten kommer hoppende ind på tre poter fordi den sidste er foran munden hahaha...

• #15   29. aug 2012 jeg tror det han gør er play-bow http://languagelog.ldc.upenn.edu/myl/play-bow.jpg

ja ikk? det ser bare sjovt ud, hun ligner en der er ved at kaste op, fordi hun prøver at holde sin gøen indenbors! og når der så kommer en lille ''bøvs'' (bjæf) så ser hun så sjov ud i ansigtet. haha det kan ikke beskrives! smiley

• #16   29. aug 2012 han sniger sig sådan hen af jorden men med røven i vejret... han ligner sådan en løve der vil liste sig end på sit bytte men når han kommer tæt nok på rejser han sig og løber normalt ned til dem :S

• #17   29. aug 2012 har du set det billede jeg har linket til? det er hvad jeg forstiller mig når du forklare hvordan han ser ud! smiley

• #18   29. aug 2012 er det os næsten han står bare lidt mere på forpoterne

• #19   29. aug 2012 det tror jeg i hvert fald ikke du skal se som negativt, eller at han er dominerende, jeg tror bare det er fordi han vil lege.

• #20   29. aug 2012 Det lyder som om at din hund er blevet ung hund og er ved at finde ud af hvor langt man kan gå i en lege situation. God ide at lade din hund lege med hunde den kender eller som er ældre end den så dens signaler ikke bliver misforstået af mindre eller yngre hunde.
    Men jeg vil ikke se det som dominerende. Samtidig skal du selvfølgelig være god til at gå ind hvis det bliver for voldsomt og fortælle din hund at den lige skal have en pause. En timeout.

Kommentér på:
dominerende hanhund

Annonce