{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Løbetid!
  • #1   23. aug 2012 Hvis hun er hævet dernede så kan hun meget vel være på vej i løb..

    Dog plejer de fleste hanhunde at vise interesse for tæven lige så snart hun begynder at dufte..


  • #2   23. aug 2012 Så er det sikreste vel at få den ene passet et andet sted? Er panisk angst for at de laver ulykker.

  • #4   23. aug 2012 Ja hvis i ikke vil ende med hvalpe så er det en meget god idé at lade hanhunden blive passet under hele løbetiden... smiley


    Jeg er dog så priviligeret at min hanhund er bedøvende ligeglad med tæver i løb lige så snart de har løbetidsbukser på.. smiley


  • #5   23. aug 2012 Er det kun mig der undrer sig over hvorfor man ikke tænker over sådan noget inden man vælger at eje/købe en hund af hvert køn?

  • #6   23. aug 2012 Love is all - Nope du er ikke den eneste..

  • #7   23. aug 2012 Jeg har været af sted med min chihuahua men dyrlægen mente ikke han var moden til kastration og så skulle jeg lige find ud af hvad jeg så havde af muligheder. Han skal afsted i næste uge og ha lagt en p stav ind.
    Men tak fordi I spørger inden I dømmer smiley


  • #8   23. aug 2012 Det var da altid noget... Får hovedpine af sådan noget altså..

  • #9   23. aug 2012 Skal hanhunden have lagt p-stav ind? For real?

  • #10   23. aug 2012 Det er meget forskelligt fra tæve til tæve, hvorår huner højløbsk, så du får ikke rigtigt noget ud af at vide hvornår andres tæver typisk er højløbske.

    Det nemmeste (og sikreste) er at gå udfra at hun kan være/blive højløbsk når som helst, og derfor ikke lade hundene gå sammen.

    Mine kommer stadig på ture sammen så længe Gaia ikke er højløbsk, men ikke uden snor.
    Jeg synes så jeg har meget nemt ved at se hvornår Gaia er ved at være højløbsk, men det kræver nok at man kender både han og tæve ret godt (og ikke kun udenfor løbetiderne)
    Tilgengæld synes jeg det er svært at se hvornår hun ikke er det længere, hvorfor de er adskilt lidt længere end det måske i virkeligheden ville være nødvendigt -better safe than sorry




  • #11   23. aug 2012 Ja, det var den bedste løsning ifølge dyrlægen. Har læst mig frem til at det SLET ikke er det samme som hos tæver, den er meget bedre til hannerne

  • #12   23. aug 2012 Husk at hun kan blive drægtig op til 10dage EFTER endt blødning. Så hold godt øje med Damen. smiley

  • #13   23. aug 2012 Og jeg får så kun tæven (ja her er det altså hende der er nemmest at få passet) passet mens hun er højløbsk.

    Jeg synes ikke det er et problem at holde dem adskilt i den resterende tid overhovedet.
    -ingen hyleri, ingen stress osv, og ingen af dem vælter huset for at komme ind til hinanden. De kan som nævnt fortsat komme på fællesture og de er nemme nok at håndtere omkring hinanden.

    Kun når hun bliver højløbsk er det lidt et løbetidshelvede og der kan jeg så få hende passet hos mine forældre


  • #14   23. aug 2012 Har vitterligt aldrig hørt om p-stav til hanhunde.... Hvad med kemisk kasteration?

  • #15   23. aug 2012 P-Stav bruger man sgu da ikke til hanhunde... smiley

    Ja de kan få lagt en stav ind, men det hedder altså en Kemisk kateration...


  • #16   23. aug 2012 Michelle. Helt enig, Jeg har også helt tjek på mines opførsel i enhver sitiuation og ved hvornår de bare SKAL være i snor, for bl.a. et stk tid op til en løbetid så er indkaldet ikke optimalt "pænt sagt ;-)" så snoren er på i ret lang tid ellers risikere jeg at madamen tar på smuttur og så render hendes søster med selv om det kun er den ene som har "hormonforstyrrelserne" i kroppen,.har så kun tæverne herhjemme hannen er i mandens lejlighed om efteråret da han ikke kan lave hvalpe på andre tider.

    En fordel ved basenjien, hannen kommer i brunst 1gang om året som self.falder sammen med Basenji tævers løb som også kun er 1 gang om året.. .


  • #17   24. aug 2012 Kemisk kastration er en sprøjte ifølge min dyrlæge, er nu ret sikker på hun ved hvad hun laver. Måske hun bare kalder det en p stav for at jeg skal vide hvad det er. Se evt denne tråd, der er en fra en klinik der beskriver forskellen på sprøjten og staven. http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/363064-p__sproejter_hjaelp

  • #18   24. aug 2012 P-stav. p-sprøjte osv er til HUNhunde..

    Hele tråden du linker til omhandler tæver...


  • #19   24. aug 2012 Nej, læs nu længere nede!

  • #20   24. aug 2012 Anita -min tæve kan så problemfrit være løs, osse under løbetid (forudsat vi da ikke går steder hvor løs hun af andre kunne opfattes som "bare lad jeres vovser komme herhen").
    Hun er ikke ret påvirket af sine løbetider, hvis man ser bort fra ved intensiv træning -det har hun ikke overskud til når hun er i løb. men ellers er hun lige så lydig som hun plejer.

    Min hanhund er helt klar over at der ikke er noget at komme efter før hun er højløbsk, så osse han er nem at få til at holde næsen for sig selv -indtil hun er højløbsk altså.

    Jeg or i lejlighed og har ikke uendelig plads at adskille hunde på, men det går uden gnidninger, og jeg synes helt ærligt at det ofte gøres til et større problem end det er -self er der hunde der bare bliver FOR stressede, er villige til at gnave sig gennem murværk o.l. når der er løbetid i huset, men jeg kan da ikke tro at mine to er DK's eneste samlevende hunde af forskelligt køn, som ikke er fuldstændigt hjernedøde samtlige 3 uger hvor tæven er i løb.


  • #21   24. aug 2012 I dag kan man osse få en kemisk kastration i form af en hormonstav der lægges under huden - iøvrigt ikke nær så risikofyldt som den gammeldags sprøjte.

    Så "nogens" dyrlæge trænger til at opdatere sin viden smiley


  • #22   24. aug 2012 Hun skriver:
    " Hvis det er fordi du både har en han og en hun, og ikke vil have hvalpe lige nu, kan du give hanhunden en p-stav som virker min et halvt år (så kan der ikke komme hvalpe ud af det)... Men p-sprøjter, dont go there!!-ved godt at dette selvfølgelig ikke altid sker, men jeg syntes at du skal ringe til din dyrlæge og få et tid i konsultation hvor i kan få snakket de forskellige muligheder ordentligt igennem..."
    Og:
    "Nej der er meget få bivirkninger ved p-staven, og disse forekommer meget sjældent i forhold til f.eks. p-sprøjter til tæver. Dog skal du insistere på at det er staven, og ikke en hormonindsprøjtning (promon) du får til din hanhund. P-staven er godt nok ret dyr (ca 600-700 kr for en mener jeg), men den er "hvalpe" sikker i minimum et halvt år, hvorimod promon kun er det i ca 3 måneder, men det kan godt være endnu mindre... Så pstaven er meget mere sikker, og desuden er den også den som minder aller mest om den rigtige kastration, altså sådan adfærdsmæssigt o.s.v. Good luck med det:)"


  • #23   24. aug 2012 Det hedder stadig ikke p-stav... Det hedder kemisk kasteration..

    Kan godt være at det hed det i gamle dage, men ikke idag...


  • #24   24. aug 2012 (link fjernet)

  • #25   24. aug 2012 Ja og, som jeg skrev har hun sikkert kaldt det p stav så jeg vidste hvad hun snakkede om smiley

  • #26   24. aug 2012 Hvor længe går der før sådan en virker?

  • #30   24. aug 2012 P-stav. Står "P" ikke for "prævention"? Er en kemisk kasteration ikke lidt det samme som prævention? Og hvis dette fås i "stav-form" så kan det vel egentlig også godt kaldes for en "P-stav" smiley
    Spørger bare smiley


  • #31   24. aug 2012 er det ikke det der hedder et suprerolin implantat?? det er jo udviklet til handyr, men kan i nogle tilfælde bruges til tæver

  • #32   24. aug 2012 Hvis der går så lang tid før den virker er løbetiden vel nærmest ovre før den har effekt? Og hvis den så kun holder i 6 måneder skal han jo alligevel ha en ny inden hun kommer i løbetid næste gang. Er det så ikke unødvendigt?

  • #35   24. aug 2012 Inge N: Min tæve er 5 1/2 måned så havde ikke lige troet hun ville komme i løb allerede. Og som sagt har jeg været af sted med Arnold hvor dyrlægen ikke ville foretage kastrationen. Så det har været lidt vanskeligt at være ude i god tid.

  • #36   24. aug 2012 Beauty kom i løb allerede 1 uge før hun blev 5mdr. så nogle tæver er hurtigere end andre. smiley Så man kan ikke beskytte for tidligt IMO.
    Bare til info til jer der har tævehvalpe som endnu ikke har været i løb. smiley


  • #37   24. aug 2012 Men er det ikke noget med at en hanhund godt kan lave hvalpe, på trods af en kemisk kastration?


  • #39   24. aug 2012 Det skulle den bestemt ikke kunne gøre, men det hjælper ikke altid på aggresivitet overfor andre hunde som mange håber på når de kastrere kemisk først for at se om hanhunden ændre "humøret" før en evt.varig kasteration.

  • #41   24. aug 2012 Jeg vil ikke anbefale en homonstav til hanhunde, for det første kan der gå længe inden den virker 100% faktisk op til et par mdr og så er der mange bivirkninger ved den, min venindes han fik en og han blev aggrasiv over for andre hunde og ændrede virkelig sind af den, hun var så ked af hun havde givet ham den og hun fik også afvide den ville holde ½ år men der gik over 1 år før hun havde sin gamle glade hund igen smiley Jeg ved ikke hvor gammel din han er men hvis begge sten er faldet ned ville jeg klart finde en dyrlæge der ville fjerne dem og det er den eneste måde du med sikkerhed ved at han ikke kommer til at lave hvalpe. og så hold dem fra hianden når hun er i løb nu her.

  • #42   11. sep 2012 Lige en update herfra:
    Jeg tog dem med til dyrlægen, det viste sig at hun ikke var kommet i løbetid endnu, det er hun stadig ikke.
    Han fik en stav og har ikke mærket nogen forskel på ham endnu andet end at han slet ikke er interesseret i hende længere. Dyrlægen har kun haft gode erfaringer med det.
    Så det endte godt alligevel smiley


Kommentér på:
Hjælp! Løbetid!

Annonce