{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Hjælp! Løbetid?? {{forumTopicSubject}}

Min tæve er i løbetid for første gang, og er lidt i tvivl om nogle ting. Håber i vil hjælpe!
Hun blødte for første gang for over en måned siden, men det var bare en dags tid. Så gik der ca. 14 dage før hun blødte igen og det gjorde hun så i lidt over 2 uger. Det stoppede i mandags. I de godt 2 uger hun blødte var vores hanhund på "ferie", da han begyndte at virke lidt interesseret. Nu har vi lige hentet ham hjem, men han er meget interesseret i hende og piver og puster meget. Hun er helt ligeglad med ham.
Spørgsmålet er derfor om vi fik ham hjem for tidligt??? Vi har jo bare læst os frem til at løbetiden starter når tæven bløder første gang og derefter varer op til en måned.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Løbetid??
  • #1   1. apr 2010 Hun er først kommet i løb nu her 2. gang hun blødte, vil være mit bud.

    Ja I har fået hanhunden hjem for tidligt. Men jeg ville nok være gået omkring en dyrlæge, for det virker lidt underligt at hun kun blødte en dag og så gik 14 dage før hun blødte igen. Lun blødte i op til 17 dage.. uden pauser


  • #2   1. apr 2010 det er jo faktisk først når de holder op med at bløde, at de er højløbske og det passer meget godt med de 14 dage...er bange for i har hentet ham hjem lige på det farlige tidspunkt.

    at hun virker uinteresseret kan snyde, så afsted med ham igen i mindst en uge mere


  • #3   1. apr 2010 Hmmm synes nu det er lidt svært at blive klog på. Min kæreste har lige snakket med én, som sagde at den første blødning kunne være hormoner, og at vores hanhund sikkert er interesseret fordi hun stadig dufter af det. Hun sagde også at så længe hun ikke bløder så er der ikk noget at være bange for... Men tak for svaret smiley

  • #4   1. apr 2010 Nej nej. Tæven bløder mest i starten af perioden og næsten ikke den sidste uges tid, hvor de er højløbske, så det passer ikke at faren er ovre, når blødningen stopper. Holder altid Sally væk fra hanhunde i 4 uger fra blødningsstart for at være sikker

  • #5   1. apr 2010 Kæresten er nu kørt med Bailey igen! Så han får lige en uges ferie mere. Men så er vi da blevet så meget klogere til næste gang:) Tak for jeres hjælp!

  • #6   2. apr 2010 Vores to tøser her i huset viser MEGET tydeligt når de har lyst til herrebesøg (hvad de ikke får):-) Man kan næsten ikke røre dem nederst på ryggen ved halen før de "kaster" halen til side:-00 Og hos den yngste står det på i temmelig lang tid efter hun er holdt op med at bløde, men ved selvfølgelig ikke om hun der vil kunne få hvalpe så sent i perioden, men vi passer bare MEGET på hende til det er overstået:-)

Kommentér på:
Hjælp! Løbetid??

Annonce