27. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
Hvorfor er han angst? {{forumTopicSubject}}
Hej alle HG mennesker !
Jeg har jo denne dejlige DSG - Elsker ham utrolig højt og vil gøre alt for min lille putte hund .
Men ...
Han er bange/ utryg lige så snart jeg går fra ham . han kan ikke falde til ro og skriger konstant indtil jeg er tilbage .. Det er kun hvis jeg går han reagere sådan og så er det ligemeget om der er andre i huset .
han vil kun sove hvis han ligger i nærheden af mig og får han ikke lov at være i møblerne ligger han sig i mellem mine fødder .
Jeg kan tydeligt se og mærke han er angst for at jeg går fra ham
og jeg kan da også se tilbage på at jeg har gjort mange fejl med at have ham med rundt altid så han er bare ikke vand til at være alene . jeg har nu prøvet i nogle uger at træne alene hjemme træning , men intet virker . han skriger så snart jeg er ude af døren !
Hvad skal jeg dog gøre ? Det gør mig fusteret at jeg ikke kan lære ham det er okay jeg går .. vi har prøvet at lade min kæreste træne med ham , men han holder kun øje med mig og er jeg ikke i rummet leder han bare efter mig ..
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 8 Svar: 5
Alle vores hunde havde problemer med at være alene da vi fik dem (som hvalpe ) de pev også hver gang nogle af os gik, de ødelagde også sko en periode men nu er der ingen problemer overhoved. Og hvis du bare træner stille og roligt med ham så kommer han helt sikkert over det, selv om der måske godt kan gå noget tid endnu =)
dec 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 126 Svar: 736
Det kan udvikle sig, hvis ikke du gør noget ved det.
Jeg ville kontakte en adfærdsbehandler, som kan hjælpe jer.
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 165 Svar: 1.057
dec 2011
Men jeg ville læse boget der hedder hundelytteren af Jan Fennell. Den kan lånes på biblioteket eller købes i Maxi Zoo. Du er velkomme til at kigge på min hjemmeside www.sbhundelytter.dk og hvis du er fra nordsjælland kan jeg hjælpe dig.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.982
Jan Fennels metoder vil jeg på ingen måde anbefale. Hun har et højst forældet og meget paranoid syn på hunde. Anders Halgrens bøger der imod har jeg haft stor glæde af. .)
nov 2011
nov 2011
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.982
nov 2011
dec 2011
Det enest to træner/adfærdsbehandler kan blive enige om, er at den trejde tager fejl.
Så lig lidt rundt omkring på nette, og vælg en der falder i god jord med dine holdninger.
Jeg koster 500 kr. plus 60 kr. i kørsel.
dec 2011
Hvorfor er han angst?