{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

Leder du efter Staffordshire Bull Terrier? {{forumTopicSubject}}

Hundegalleri.dk har mange meninger om, det kan ingen komme udenom, og desværre har jeg nu set mange gange, at det også er stedet hvor der er tilfælde af; den kloge narrer den mindre kloge – eller – den naive bliver taget grundigt ved næsen!

Jeg bliver rystet over, hvordan det er muligt at svindle og bedrage sig til at sælge hvalpe, med det eneste formål at tage r**** på uvidende folk. Det er ikke alle som har følt et ensartet behov, for at følge med i udviklingen lovgivningen over de sidste 3-5 år, men jeg føler alligevel det er i Rød Zone afdelingen, når unge/uerfarne folk, køber ”en lovlig” hund hos en person, som jo kan fremsende billeder og svarer en hel del på mange spørgsmål, og lyder til at være vidende – bortset fra, at ALT der kommer ud af vedkommende og de billeder som kan sendes af ”forældrene”, er det pure opspind!!!

Opdrættere – sikkert også fra andre racer, bør være MEGET opmærksomme på, hvad der kommer fra ”opdrættere” som forsøger at gøre deres forældredyr ”lovlige” og iorden, ved at bruge anderkendte kennelers ry og rygte, til at sælge hvalpe på!

Folk som vælger at sige; nå – men den her hund er nu ganske fin alligevel, selvom den ikke har stamtavle, SKAL være meget mere kritiske, når de stiller spørgsmål, og forlange mange flere oplysninger og undersøge efterfølgende selv!

Pt ved jeg , at der er salg af ”Staffordshire Bull Terriers” i et jysk område, men de billeder som vises af hvalpene er IKKE SBT og forældrene som sendes billeder frem af, er IKKE forældredyrene!
Det er ikke godt nok at få en attest fra dyrlægen om, hvad racen man har. Dyrlægerne kan skønne, men er sjældent optaget af ret meget andet, end om hunden er rask eller syg, og Dansk Hunderegister registrerer kun de oplysninger de får ind fra dyrlægerne eller stambogsførende klubber, så det er hip som hap, hvor reelle tal de har ligger ved Dansk hunderegister, når en hund som ligner en race, kan registreres til at være det, uden man har dokumentation på, at det ER racen som er oplyst!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leder du efter Staffordshire Bull Terrier?
  • #2   20. aug 2012 skrækkeligt at folk vilbyde andre mennesker dette ..

• #3   20. aug 2012 Helt enig Lotte, man skal virkelig som ny kommende Staffordshire Bull Terrier ejer være rigtig opmærksom, som Lotte skriver bliver der postet i massevis af annoncer med såkaldte Staffer og billeder af forældre dyrerne der viser sig næsten altid at disse ikke er forældre, og det mest skræmmende er at disse hvalpe bliver solgt på rekord tid, jeg beder virkelig til at nye kommende ejere som føler sig fristet til at købe en hund uden stamtavle DONT DO IT, du ved ikke hvad du ender op med.

• #4   20. aug 2012 Syntes rigtig godt om.

• #5   20. aug 2012 Folk som køber en hund der ”ligner” kan heller ikke bruge ”ligner” til meget, hvis hunden faktisk bliver hentet af politiet til aflivning, fordi der kommer klager fra en som har set sig gal på hunden – det ER sket, så tro ikke, at fordi loven siger et, at andet ikke kan ske! Det skal man vide, hvis man vælger at tro på en mulig hundehandler.

• #6   20. aug 2012 Thumbs up!

• #7   20. aug 2012 Super indlæg Lotte, kan kun være enig med dig :o)

Jeg vil dog tillade mig at benytte Lotte fine indlæg til, at opfordre jer som går med tanker om at købe en Staffordshire Bull Terrier, at læse vores RAS, (link fjernet)

Eller generelt lære mere om racen på vores racegruppes hjemmeside, (link fjernet)

• #9   20. aug 2012 I think I love you. Godt oplæg til et super vigtigt emne. smiley

• #10   20. aug 2012 Udrag fra hundeloven som jeg ikke tror mange der køber Staff uden tavle læser:

Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de
    racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan
    politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens
    race eller type.
    Stk. 3. Hvis besidderen ikke straks kan fremlægge tilstrækkelig
    dokumentation, jf. stk. 2, træffer politiet foranstaltninger
    med henblik på midlertidigt at fjerne hunden fra besidderen.
    Stk. 4. Har besidderen ikke inden for en frist, som politiet
    fastsætter, fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at hunden
    ikke tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er
    omfattet af

• #11   20. aug 2012 Super godt Lotte smiley !!!

Jeg tror desværre at det er en eller anden mode tendens der har spredt sig som pesten, blandt de forkerte mennesker, som ikke har sat sig ind i det at købe hund..!

Jeg oplever alt for tit at folk der møder mig og min hund, komme med spørgsmål som "er han den race som ikke er ulovlig?" De ved ikke engang hvad racen hedder!! De synes bare den ser "sej" ud.. Jeg bliver så rystet hver gang jeg møder disse typer! Og jeg frygter for den race jeg elsker, da jeg ved at de gå ud og køber det de måske tror er en lovlig hund, uden tavle og får den registret som en SBT.

Jeg råder alle jeg kender som jeg ved ønsker racen om at købe med tavle, ikke kun for racens skyld, men bestemt lige så meget fordi vi netop har den lov der hænger som en sort sky over vores hoveder. Jeg gør altid meget ud af at fortælle at med en tavle på sin hund har du en "kvittering" på at det du har købt er noget en opdrætter står inde for, og med den rigtige opdrætter har du dig en livline 24-7, som altid er klar med råd og vejledning, det får man ikke ved køb af en som udgiver sine hunde for at være andet end de er.
    Ligeledes fortæller jeg alle jeg møder som giver udtryk for at det er den race de godt kunne tænke sig, at det er vigtig at de sætter sig ind i racen, dens temperament, sind, behov osv.

Til dig/jer der vil købe en SBT, køb med tavle og man må gerne som køber være kritisk i sit valg blandt opdrætter, der er faktisk en del, så giv dig/jer god tid til at finde det rigtige sted og støt Fair Dog - det er de bedste råd jeg kan gi videre!!

• lene d
    lene d Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 12
    #12   20. aug 2012 Rigtig godt indlæg, Lotte. Ift. det med at spare på at købe uden tavle, så ser jeg, utroligt nok, næsten altid priser, der ligger omkr. 2-3000 OVER prisen på en SBT med tavle. Utroligt.

• #13   21. aug 2012 Super godt og VIGTIGT indlæg, Lotte.

• #14   22. aug 2012 Super vigtigt indlæg og dejligt at du tager emnet op. Jeg vil også sige at man som kommende hvalpeejer skal have sat sig godt og grundigt ind i racen, man skal snakke med folk som har erfaring med racen og se om den passer ind i ens familie liv og det man søger/forventer af en hund.
    Dernæst er det også opdrætterens opgave (både kenneler og den som laver stueopdræt) at sørge for at de kommende hvalpeejere får al den information/vejledning som de behøver.
    Jeg sælger aldrig en hvalp til nogen som ikke har gjort sig tanker omkring det at have hund(sat sig ind i racen og hvad den kræver, især med disse tider hvor vores dejlige hunde er udsat for heksejagt), derud over laver jeg en speciel kontrakt som sikre at mine hvalpe ikke bliver kastebold!
    Et godt råd med på vejen er også at besøge og se forældrene, så man kan se hvordan de er, rent ædfærdsmæssigt udseende mv.
    Synes også der i den senere tid har været rigtig mange som sælger hvalpe uden stamtavler, til 15.000 og det er jo fuldstændig sindssygt... Prisen ligger på omkring de 12.000 med tavle, vacc mv. Alt der over er folk som kun vil tjene penge og ikke tænker på andet (efter min mening)

• #15   22. aug 2012 det er inden for alle raser vi har de problemer ,dejlig der er en der får sat ord på det, så man kan få nye hunde ejer til at tænke sig om ,inden de køber de hunde,

• #16   23. aug 2012 Super indlæg smiley

Håber bare de rigtige læser det og forstår vigtigheden i det.

• #17   23. aug 2012 Det håber jeg også !
    Fik forøvrigt følgende spørgsmål i af en i går:
    "forstår ikke..hvorfor er det at folk indrykker annoncer med staffer, hvor forældre har tavle, men hvalpene ikke har?
    kan ikke se det logiske i det..."
    Se det er en anden problematik vi har i racen også...Men jeg kunne sagtens fortælle hende hvorfor!
    Det er fordi forældrene IKKE opfylder sundheds kravene på HD og AD!
    Så også her skal kommende hvalpekøbere være OBS!

Kommentér på:
Leder du efter Staffordshire Bull Terrier?

Annonce