Leder du efter Staffordshire Bull Terrier? {{forumTopicSubject}}
Hundegalleri.dk har mange meninger om, det kan ingen komme udenom, og desværre har jeg nu set mange gange, at det også er stedet hvor der er tilfælde af; den kloge narrer den mindre kloge – eller – den naive bliver taget grundigt ved næsen!
Jeg bliver rystet over, hvordan det er muligt at svindle og bedrage sig til at sælge hvalpe, med det eneste formål at tage r**** på uvidende folk. Det er ikke alle som har følt et ensartet behov, for at følge med i udviklingen lovgivningen over de sidste 3-5 år, men jeg føler alligevel det er i Rød Zone afdelingen, når unge/uerfarne folk, køber ”en lovlig” hund hos en person, som jo kan fremsende billeder og svarer en hel del på mange spørgsmål, og lyder til at være vidende – bortset fra, at ALT der kommer ud af vedkommende og de billeder som kan sendes af ”forældrene”, er det pure opspind!!!
Opdrættere – sikkert også fra andre racer, bør være MEGET opmærksomme på, hvad der kommer fra ”opdrættere” som forsøger at gøre deres forældredyr ”lovlige” og iorden, ved at bruge anderkendte kennelers ry og rygte, til at sælge hvalpe på!
Folk som vælger at sige; nå – men den her hund er nu ganske fin alligevel, selvom den ikke har stamtavle, SKAL være meget mere kritiske, når de stiller spørgsmål, og forlange mange flere oplysninger og undersøge efterfølgende selv!
Pt ved jeg , at der er salg af ”Staffordshire Bull Terriers” i et jysk område, men de billeder som vises af hvalpene er IKKE SBT og forældrene som sendes billeder frem af, er IKKE forældredyrene!
Det er ikke godt nok at få en attest fra dyrlægen om, hvad racen man har. Dyrlægerne kan skønne, men er sjældent optaget af ret meget andet, end om hunden er rask eller syg, og Dansk Hunderegister registrerer kun de oplysninger de får ind fra dyrlægerne eller stambogsførende klubber, så det er hip som hap, hvor reelle tal de har ligger ved Dansk hunderegister, når en hund som ligner en race, kan registreres til at være det, uden man har dokumentation på, at det ER racen som er oplyst!
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Hunde: 3 Emner: 42 Svar: 287
nov 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 39
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.375
sep 2004
Følger: 170 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 193 Svar: 1.303
mar 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 51
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
Jeg vil dog tillade mig at benytte Lotte fine indlæg til, at opfordre jer som går med tanker om at købe en Staffordshire Bull Terrier, at læse vores RAS, (link fjernet)
Eller generelt lære mere om racen på vores racegruppes hjemmeside, (link fjernet)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
sep 2004
Stk. 2. Er der tvivl om, hvorvidt en hund tilhører en af de
racer eller krydsninger heraf, som er omfattet af § 1 a, kan
politiet stille krav om, at besidderen dokumenterer hundens
race eller type.
Stk. 3. Hvis besidderen ikke straks kan fremlægge tilstrækkelig
dokumentation, jf. stk. 2, træffer politiet foranstaltninger
med henblik på midlertidigt at fjerne hunden fra besidderen.
Stk. 4. Har besidderen ikke inden for en frist, som politiet
fastsætter, fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at hunden
ikke tilhører en af de racer eller krydsninger heraf, som er
omfattet af
feb 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 20
Jeg tror desværre at det er en eller anden mode tendens der har spredt sig som pesten, blandt de forkerte mennesker, som ikke har sat sig ind i det at købe hund..!
Jeg oplever alt for tit at folk der møder mig og min hund, komme med spørgsmål som "er han den race som ikke er ulovlig?" De ved ikke engang hvad racen hedder!! De synes bare den ser "sej" ud.. Jeg bliver så rystet hver gang jeg møder disse typer! Og jeg frygter for den race jeg elsker, da jeg ved at de gå ud og køber det de måske tror er en lovlig hund, uden tavle og får den registret som en SBT.
Jeg råder alle jeg kender som jeg ved ønsker racen om at købe med tavle, ikke kun for racens skyld, men bestemt lige så meget fordi vi netop har den lov der hænger som en sort sky over vores hoveder. Jeg gør altid meget ud af at fortælle at med en tavle på sin hund har du en "kvittering" på at det du har købt er noget en opdrætter står inde for, og med den rigtige opdrætter har du dig en livline 24-7, som altid er klar med råd og vejledning, det får man ikke ved køb af en som udgiver sine hunde for at være andet end de er.
Ligeledes fortæller jeg alle jeg møder som giver udtryk for at det er den race de godt kunne tænke sig, at det er vigtig at de sætter sig ind i racen, dens temperament, sind, behov osv.
Til dig/jer der vil købe en SBT, køb med tavle og man må gerne som køber være kritisk i sit valg blandt opdrætter, der er faktisk en del, så giv dig/jer god tid til at finde det rigtige sted og støt Fair Dog - det er de bedste råd jeg kan gi videre!!
aug 2011
Følger: 27 Følgere: 26 Svar: 12
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 34
Dernæst er det også opdrætterens opgave (både kenneler og den som laver stueopdræt) at sørge for at de kommende hvalpeejere får al den information/vejledning som de behøver.
Jeg sælger aldrig en hvalp til nogen som ikke har gjort sig tanker omkring det at have hund(sat sig ind i racen og hvad den kræver, især med disse tider hvor vores dejlige hunde er udsat for heksejagt), derud over laver jeg en speciel kontrakt som sikre at mine hvalpe ikke bliver kastebold!
Et godt råd med på vejen er også at besøge og se forældrene, så man kan se hvordan de er, rent ædfærdsmæssigt udseende mv.
Synes også der i den senere tid har været rigtig mange som sælger hvalpe uden stamtavler, til 15.000 og det er jo fuldstændig sindssygt... Prisen ligger på omkring de 12.000 med tavle, vacc mv. Alt der over er folk som kun vil tjene penge og ikke tænker på andet (efter min mening)
mar 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 2.205
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
Håber bare de rigtige læser det og forstår vigtigheden i det.
sep 2004
Fik forøvrigt følgende spørgsmål i af en i går:
"forstår ikke..hvorfor er det at folk indrykker annoncer med staffer, hvor forældre har tavle, men hvalpene ikke har?
kan ikke se det logiske i det..."
Se det er en anden problematik vi har i racen også...Men jeg kunne sagtens fortælle hende hvorfor!
Det er fordi forældrene IKKE opfylder sundheds kravene på HD og AD!
Så også her skal kommende hvalpekøbere være OBS!
Leder du efter Staffordshire Bull Terrier?