{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.845 visninger | Oprettet:

Min hund viser agressiv adfærd overfor....... {{forumTopicSubject}}

.....fodgængere, der gå på fortolket forbi vores grund.......

Hun løber og gør langs vores hegn, og har sågar (flere gange) snappet ud efter vores nabo når han rækker neden indover for at klappe hende.. .... Vores nabo, som hun ellers kender rigtig godt.. Han har tit været på besøg og der har der ingenting været..

Nogen, der ved hvad vi lige skal stille op? Det ville jo være forfærdeligt hvis et barn kom til at stikke hånden ind og så blev bidt....

Det skal siges at vi selv har en søn på 11 måneder, som hun ALDRIG har vist agressiv adfærd overfor..........

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund viser agressiv adfærd overfor.......
  • #1   10. aug 2012 Jeg er ikke kyndig på det område, men for mig lyder det til at hunden passer på dens område og ikke tillader at nogen "invaderer" dens område. Og især ikke når det "bare" er en hånd.
    Men en hel person kan den måske forholde sig til.

Jeg ved det ikke - er som sagt ikke kyndig.

• #2   10. aug 2012 Umiddelbart lyder den meget territorie''vild'' (kan ikke lige findet et ord??)
    enten det, eller usikker på fremmede.
    Jeg selv vil til hver en tid stoppe adfærden, uden at give den en ubehagelig oplevelse. Bede den stoppe adfærden, distrahere den eller andet. En person som naboen der selv søger kontakt, kunne man måske spørge om han havde lyst til at sætte sig på hug, og vente på at hunden kom hen til ham. Det kan godt virke ekstremt på en hund, at nogen bøjer sig ned over den, og dermed lukker den af.

• #4   10. aug 2012 Hvis jeg var dig, ville jeg ikke lade hunden være alene i haven, før den har lært at opføre sig ordentlig. HVER gang den reagere på folk på fortovet, sender du hende ind i kurven i et øjeblik til en timeout, og så kan hun komme ud igen efter. Hvis hun begynder igen, starter du forfra.

• #5   10. aug 2012 Jeg ville gøre, ligesom trine p siger, og ja hvis nogen stikker hånden ind til hunden, er de selv ude om det.. Eller sæt et skilt op med, at man ikke skal hilse på hunden. Den passer jo bare på sin grund og sin familie, det er der ikke noget forkert i, men ja det er da træls at høre på smiley

• K/B J
    K/B J Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 111
    #8   10. aug 2012 Er det ikke muligt at undgå at hunden kan komme helt hen til hegnet?

Først og fremmest ville jeg bede naboen om at lade være med at række indover hegnet det er ikke smart med en hunde der snapper eller generelt.

Hvis du kan komme til det så kald på hunden hver gang den gør, ros den når den kommer hen til dig og giv den en godbid eller leg med den. Behold dens opmærksomhed og rod den undervejs.

Du kunne også sætte dig ved hegnet og hver gang der kommer nogen (så snart du ser dem og inden hunden ser dem) så år du hunden hen og sidde og holder 100 % hundens opmærksomhed mens du snakker med hunden og roser den or at holde kontakt. På den måde vil hunden lære at det er positivt at der kommer nogen forbi.
    Undgå at tale med folk der er på den anden side i starten.
    Sådan ville jeg forsøge til at starte med.

• #9   10. aug 2012 Hunden vogter tydeligvis sit territorie og passer på jer. Det er en del af dens natur men kan sagtens ændres. Hunden skal bare vide det er forkert. Næste gang du bemærker hunden gø af forbipaserende går du stille ud og henter hunden med ind. brug evt ordet "NEJ" Undgå at løbe, råbe eller lignende hurtige bevægelser, da hunden så vil tro du heller ikke er tryg ved situationen. Forholder du dig roligt vil hunden hurtigt finde ud af at du ikke er bange og der ingen fare er. Luk hunden ud igen kort efter og gentag dette hver gang der kommer en forbi. Få evt. en til at hjælpe dig så kan træningen fremskyndes da du ikke skal vente på forbipaserende

• #10   10. aug 2012 Hun jager tydeligvis fondgængerne væk, og det virker jo hver gang!
    Sæt hegnet længere ind på grunden og forsøg derefter at vende tingene.
    Du kan give din hund positive associationer ved at belønne hende for at ignorere fodgængere.

Kommentér på:
Min hund viser agressiv adfærd overfor.......

Annonce