{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.471 visninger | Oprettet:

Min hund viser tænder af vores dreng! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi fik igår vores tæve Didi tilbage af grunde jeg ikke lige vil forklare, da det ikke har med emnet at gøre.. Men siden hun er flyttet har vi fået en lækker lille dreng som nu er 5 måneder.. To gange nu hvor Sander (barnet) han ville røre ved hende har hun rynket sin ene kæbe/læbe op og vist tænder af ham.. Hun knurrer ikke!! Så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal reagere på det..

Skal lige siges at jeg er meget mere end villig til at give det her en chance og Didi skal nok bare vænne sig til ham og omvendt.. Men jeg er bare usikker på hvad det betyder..

En der kan hjælpe?? Og hvad ville du gøre..?

Knus Tina der er lykkelig over at have Didi hjemme igen.<3

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund viser tænder af vores dreng!
  • #1   26. apr 2008 altså bekki viste også tænder af vores børn hun små knurre så dette vil jeg mene er et tegn på '' lad mig være'' og børne for så afvide de skal lade hende være (bekki har aldrig bidt dem )
    bekki kommer selv når hun vil snakke
    tro måske det det hun siger

• #2   26. apr 2008 Hun siger ganske tydeligt, at hun ikke vil have at han er så tæt på.

Der er mange hunde, der har svært ved at aflæse børns kropssprog og indtil hun er tryg ved ham, bliver du nødt til at holde ham på sikker afstand af hende..
    Får han lov til at overskride hendes grænser, vil hun fortsætte til en markering...

• #3   26. apr 2008 Hunden kan tydeligvis ikke lide barnet af en eller anden grund. Mange ville mene det var hunden der er forkert på den, men jeg er af den mening at små børn og hunde overhovedet ikke hører sammen. Hunden har et sprog som børn slet ikke kan overskue at forstå. Hold barnet fra hunden indet det går galt og det hele pludseligt er hundens skyld!!

• #4   26. apr 2008 Skæld ud er fy fy ;o)

Det vil bidrage til hundens usikkerhed og dårlige fornemmelser omkring din søn..

• #5   26. apr 2008 CH... Guud du har ret!! Det havde jeg helt glemt at jeg engang lærte til hundetræning.. Hunde kan ikke aflæse børns kropsprog!! Vi holder dem bare fra hinanden til han begynder at være mere "menneskelig" hvis man kan sige det sådan hehe.. tusind tak for svaret..

Det er bare lidt problematisk da vi jo også gerne vil have de skal lære hinanden at kende.. men det kommer måske helt af sig selv..?

• #6   26. apr 2008 Vivi.. ja undskyld men det er noget fis!! Man kan sagtens have hunde og børn sammen smiley

• #7   26. apr 2008 Tina ja, det kommer helt af sig selv, når hunden bliver lidt mere tryg ved den der "alien" I har fået indendøre siden hun var hjemme sidst.

Hun skal bare vide, at hendes grænser respekteres... så skal det nok lykkes..

• #8   26. apr 2008 CH.. Vi har ikke skældt hende ud når hun har gjort det, men i stedet taget sønnen og flyttet ham og så bedt didi om at gå.. stille og roligt uden at fare op i en spids over at hun reagerer på ham..

• #9   26. apr 2008 CH>>> Super mange tak for svaret... Så vores alien skal bare holdes lidt fra hende.. Det bliver lidt svært når han begynder at kravle og gå. men så må vi gøre et eller andet så didi ved hun kan være i fred...

• #10   26. apr 2008 Det kan være, at det går hurtigere end forventet - men dejligt at du vælger at respektere hunden for jeres alles skyld ;o)

God fornøjelse med projektet :o)

• #11   26. apr 2008 Når man har børn og hunde sammen, er det ekstremt vigtigt at børnene lærer at omgåes hunden. Ofte er der jo fordi barnet gør noget, som hunden ikke bryder sig om, at hunden reagerer ved at knurre, snerre eller i sidste ende med at bide. Og hvem får balladen - hunden.
    Men børn og hunde kan sagtens fungere i fred og harmoni sammen, når bare de (nok mest børnene) kender hundens grænser.

For mange år siden var der ballade omkring en hund som havde skambidt et barn. Hunden blev aflivet, men man fandt efterfølgende, flere hæfteklammer i hundens hovedbund. Man fandt så ud af, at barnet havde hygget sig med en hæftemaskine oven i hundens hoved. Og så kan jeg godt forstå, at den stakkels hund havde fået nok og bed fra sig.

• #12   26. apr 2008 Syntes du skulle overveje, at se denne tråd som er på et andet forum.

Hvor fantastisk børn og hunde kan fungerer.

(link fjernet)

• #13   26. apr 2008 Hunde og børn kan skam godt fungere sammen ... Man skal bare være opmærksom, lærer barenet hvordan man omgåes hunden og omvendt ..

Så der synes jeg du er forkert på den Vivi ..

• #14   26. apr 2008 Jeg er vokset op med dyr......Mine forældre har altid haft mange dyr, både hunde, katte, heste, fugle og fisk og jeg er LYKKELIG over at jeg, fra barnsben, har lært at respektere og elske dyr. Så den med at børn og dyr ikke hører sammen, er direkte usand.
    Jeg har en nevø, som nu er 21 år. Da han var helt lille og begyndte at kravle, var han meget hos mig. Jeg havde 3 goldenhanner på det tidspunkt og han lærte meget hurtigt at kravle rundt imellem disse 3 hunde og så snart de lå ned, var det fredede!! EN eneste gang overholdt han ikke reglen, men kastede sig ned over hovedet på en af de sovende hunde. HUnden blev forskrækket, knurrede og gik væk. DER fandt han ud af hvorfor han skulle lade hundene være, når de sov. Men han havde rigtig meget glæde af selv samme hund, når den var vågen. Når drengen sad med sine Dubloklodser kom hunden listende og tog en klods i munden alt imens den stod og kiggede opfordrende på drengen. Knægtens sagde så "nej", åbnede munden på hunden, stak hele hånden ind i munden på hunden og tog Dubloklodsen, alt imens han grinede over hele hovedet. Denne leg kunne de have i timer. Så kom ikke og sig at hunde og børn er en dårlig sammenblanding. Jeg mener tværtimod at børn, som vokser op uden dyr, ofte har en anden og mere uheldig tilgang til dyr senere hen:-)

• #15   26. apr 2008 Selvfølgelig kan børn og hunde fungere sammen. Barnet skal bare lære og omgå hundene ordentligt.

Jeg er selv opvokset med hunde, Sara og Nemo havde stor glæde af hinanden http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=7872

Er rigtig ked af at vi ikke skal have hund igen, da jeg mener at børn har godt af og vokse op med dyr.

• #16   26. apr 2008 Det var et godt spørgsmål Vanessa .... smiley

• #17   26. apr 2008 Vivi

Nogle hunde og børn hører ikke sammen, det vil jeg godt give dig, men det var måske en smule for generelt.

• #18   26. apr 2008 1. min mening men fedt at i kom op af stolen over det.
    2. Jeg skal ikke have børn og de børn jeg kender er enten ordentlige ved hunden og forstår dennes grænser ellers omgåes de den slet ikke.

Min mening kommer fra den episode jeg havde med vores gamle pointer. Det var min mormors 50 års fødselsdag og det var en del menesker i huset, hundene synes jo det var skønt og var overbeviste om at folk kun kom for at besøge dem. Der var et par børn med og den ene lille pige var en rigtig lille satan der slet ikke ville høre og som efter min mening skulle have haft en røvfuld og på hovedet i seng. Den gamle pointer lå og sov i min mormors soveværelse og den lille ville bare ikke lade ham være. Forældrene blev der selvfølgelig sagt til at de skulle holde styr på pigen da det var hundens hjem og han bare ville være i fred, men ja ja de hørte ikke efter. Hun blev ved med at åbne døren ind til ham og råbe og skrige. Efter lidt brokken fra min onkel får de dog pigen slæbt ind i stuen, men der går ikke længe før der lyder et WRAUW og et kæmpe hyl...Snotungen var gået ind til den gamle hund og havde forskrækket ham mens han lå og sov og det resulterede i et lille skramme i fingeren....Hvad gjorde forældrene?? Tja de mente hunden var syg i skalden og skulle aflives. Nogen der er i tvivl om at det var en skøn skøn fødselsdag.

Konklusionen af min mening er at jeg er ekstrem bange for at børn gør noget ved min hund så det pludselig er hunden skyld. Har prøvet det med min egen cæsar. Jeg er på besøg hos venner, cæsar render i haven og leger med asja og deres hund victor....deres søn er der også og går og sparker fodbold. Pludselig skriger cæsar og fandme om drengen ikke styr med en kæp i hånden og min ene hund kryber rundt i græsset....

Jeg kan ikke lide børn og vil ikke stole på dem, ved udemærket at der findes gode børn som virkelig KAN omgåes hunde men det er mere undtagelsen frem for reglen.

• #19   26. apr 2008 det et spørgsmål om at vænne hunden og barnet til at omgå hinanden,

sørg for at hunden har nogle steder der er dens, som barnet ikke må komme hen,

her har vi hendes kurv, vores seng og lige foran havelågen ud til vejen, når hun er der så skal de holde fingerne for sig selv og lade hende være i fred,

ellers så er de med til træningen herhjemme, lærer hende kommandoer, giver ros og leger med hende,
    de hjælper med at kigger negle,tænder, øre osv, på den måde har de lært både om hunden og hunden har lært de gør hende ikke noget

• #20   26. apr 2008 du har jho fået svar på spørgsmålet smiley håber det udarter dig godt, og mon ikke det gør det

og så vil jeg lige sige, at børn og hunde da er vældig gode sammen?
    da min nevø kom til verden havde de en ille hun, den har de stadig og nu er magnus og gismo bedste venner. det første han siger om morgenen er "godmorgen gissemo" og hunden er ligeså glad for ham. den går bare væk når han bliver for træls.

i starten var der jalouxi og det er klart, men det går jo over.

• #21   26. apr 2008 Min lillesøster og min gamle hund var soulmates - de blev født med fire dages mellemrum og de mødte hinanden første gang, da de var ti uger.
    De delte hvad som helst....

De var soulmates, ligesom jeg var med ham...

Børn og hunde kan i den grad knytte bånd, der er stærke. Men det betyder ikke, at både børn og hunde ikke skal guides, og at begge skal respekteres.

• #22   26. apr 2008 Mille og vores Enzo er også ved at være bedst buddy's, men Mille har da skulle lære hvornår hun skal lade ham være og hvornår det er OK at lege med ham. Men de har godt nok også taget nogle ordentlig ture rundt i stuen efter hinanden og man kunne se at de begge elskede det. I dag kan hun sidde helt stille og stryge ham over pelsen, og man kan se at Enzo bare nyder denne stille intense opmærksomhed.
    Men hun får ALDRIG lov til at have hundene nede på værelset alene, da jeg ikke kan overvåge dem bag lukket dør. Jeg var vist desværre ikke altid lige sød ved vores hund dengang jeg var på hendes alder, må jeg med skam sige. Men jeg har lært af mine fejl, så derfor er Vi/jeg meget opmærksomme på, at hun lærer hvordan man behandler hundene ordentlig og med respekt.

Kommentér på:
Min hund viser tænder af vores dreng!

Annonce