{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.401 visninger | Oprettet:

At tape ører op + en lille frustration {{forumTopicSubject}}

Nytter det overhovedet noget, at tape ørerne op på sin hund???
Det gør da ikke musklerne stærkere, gør det?

Vores nabo har en Fransk Bulldog (har ingen anelse om den er renracet eller ej) og dens ører er hængeøre og de har haft brugt tape til at sætte dem op.
Det har selvfølgelig ikke hjulpet, og ser ud til at de har givet op nu.
Har bare gået og været flad af grin over det, men kom i tanker om, om der overhovedet er noget om snakken? Og hvor det stammer fra, hvis ikke.

Derudover har jeg bare en lille frustration at komme ud med.. Vores anden nabo, som er en gaammel syg mand, der har en Dansk Svensk Gårdhund (som tydeligvis ikke får nok frisk luft og motion), og den hund bed ud efter min kærestes ben da han gik forbi den på et tidspunkt.
Den fik fat i hans ben, og han kunne mærke trykket - der gik dog ikke hul i bukser eller i hud. Og nu er jeg helt bange for den, og godt SUR på manden, der ikke reagerede...
Har det været leg fra hundens side af, eller er den utilregnelig?
Har ikke lyst til at kræve den aflivet eller sådan noget, fordi både manden og hunden er gamle og det er også første gang det er sket! Men ja.. er også irriteret på mig selv over at se igennem fingre med det.
Hvad ville I gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At tape ører op + en lille frustration
  • #2   9. aug 2012 ang. optapning af øre..
    kan jeg kun tale på egne vegne..
    Vores yngste chihuahua havde stooore problemer med hendes øre og derfor hjalp vi dem op med tape, ellers var det ene nok ikke kommet op.. så her hos os hjalp det.

    ang. manden og hunden, havde jeg startet med at snakke med ham om at den har brug for motion og at i ikke tolerere at den en anden gang bidder. for lille race eller ej skal den ikke bide. hvis nu det var en muskelhund er jeg sikker på der ikke var gået længe så havde den fået sprøjten, og bør ikke være anderledes hverken fordi den er lille eller gammel.


  • #3   9. aug 2012 Krumme - Så altså hvis det er en blanding kan man ikke, men hvis den er ren kan man godt? Er det så noget med generne eller hvordan?
    Altså den LIGNER en FB på en prik, men snakker ikke så meget med dem udover "Kan du ikke lige kalde Dexter til dig? :)" så har ikke spurgt om den er med tavle.

    Er overrasket over at det faktisk virker! Det troede jeg virkelig ikke smiley

    Claus H - Havde faktisk tænkt lidt på selv at tilbyde ham at jeg kunne lufte den for manden pga. han bruger rollator, men det var bestemt før den helt umotiveret snappede efter min kærestes ben! Nu er jeg ikke sikker på, at jeg ville turde.


  • #4   9. aug 2012 Det kan jeg godt forstå. men ville smide kortene på bordet...
    simpelthen sige, bidder den igen så bliver det anmeldt. kort og godt.


  • #5   9. aug 2012 Det vil jeg sige så i hvert fald smiley

  • #7   9. aug 2012 Okay smiley Så lærte jeg da lige noget nyt!

    Mine forældres hund, der er en blanding af Schæfer, ruhåret hønsehund, lab, og golden retriever havde også en hvalpeperiode hvor ørene ikke rigtig kunne bestemme sig om de skulle stå op eller ligge ned, så de stod med kip smiley Men nu er de helt nede og dingler hehe.


  • #9   9. aug 2012 Uden tape på ørerne havde Silas i dag haft hængeører - uden tvivl. Ellers havde jeg været nød til at barbere hans ører helt rene for hår. Så ja, tape virker - hvis man er konsekvent til efter tandskifte og hvis racen er lavet til at have oprejste ører.

    Nytter intet at binde en Cocker Spaniels ører op.


  • #10   9. aug 2012 Ved chihuahuaén SKAL hunden have ørene oppe, ellers kan man ligeså godt lade være at udstille...
    vi turde simpelthen ikke vente så vi tapede dem op da hun er købt til udstilling.

    det er der nogen som er imod andre er ikke.. sådan er det jo med alting.


  • #11   9. aug 2012 Jeg er sleeet ikke nok inde i udstilling af hunde til at kunne svare på den slags, men i katteverdnen fx. der er det meget No Go and farve kattene fx og dryppe deres øjne så de er mere åbne (hos fladsnuderne). Dog er farvning i ansigtet med kalk tilladt..
    Ja måske er det fordi at jeg udstiller Norsk skovkat , hvilket nogle synes er en nem race at udstille, men lige det med at male og dryppe øjne er jeg imod.

    Men ja.. jeg "retter" da egentlig også på eksteriøret på min kat når den skal udstilles. Jeg renser ham selvf for bussemænd og ørevoks, og kløerne skal klippes, men jeg har en Norsk skovkat som har en utrolig silke blød pels = IKKE godt ifølge standarten så jeg vasker ham i shampoo der gør pelsen strid. Og reder ham selvfølgelig fint lige op til dommerbedømmelse.


  • #12   9. aug 2012 Ofte handler det om - ved racer med lang pels - at pelsen er blevet så tung og der er kommet så meget af den at det tynger ellers oprejste ører ned når hunden er hvalp og brusken er blød.

    Det handler ikke om, om hunden kan få oprejste ører af sig selv - det ville tape ikke hjælpe på hvis den ikke kunne - men korrekte ører kan sagtens blive ødelagt af meget og tung pels. Sådan er det inden for min race. De var engang meget let behåret og rejste ørerne selv. I dag har mange så meget pels at det er umuligt at få ørerne op uden man enten binder op eller barbere dem rene for hår, eller begge. Lidt synd faktisk, men sådan er det.
    Pufferne (den behårede variation) må af samme grund derfor gerne have hængeører - men mange er begyndt at binde dem op også.


  • #13   9. aug 2012 Ja kan godt se der er en væsentlig forskel der MagyarAgar smiley Og man behøver jo heller ikke opnå nogle resultater med katte i modsætning til hunde før man må opdrætte.

  • #14   9. aug 2012 min opdrætter satte tyggegummi på sin han collies øre da det stod lihge i vejret, det skal jo gerne "kippe" og idag er det fint, Trunte havde ingemn problemer har/ og havde flotte ører fra start.

  • #15   9. aug 2012 Nej Boxerne kan jeg ikke svare for - men mon ikke det handler om at man engang kuperede og derfor ikke gik op i ørerne?

  • #17   9. aug 2012 Det har du ret i - men det ville da være synd at dumpe god avlsmateriale på gulvet fordi en hund har haft kuperede forældre og dermed selv døjer med en fejl som nemt og smertefrit kan rettes lidt til smiley

    Vi gør jo mange ting for at forbedre vores hundes udseende til udstilling.


  • #18   9. aug 2012 I dag er udstilling jo valgfrit - så hvad man gør til sådan en, har jo ingen effekt på avlen som sådan. Det er ens egen samvittighed der skal sættes ind når planerne om avl går i gang og så kan man jo vælge en partner der ikke havde brug for opbinding af ørerne.

  • #19   9. aug 2012 Man spørger vel? smiley

  • #20   9. aug 2012 hmmm Fie havde også hængeører som lille.. Men vi nuldrede bare hendes øre, og hev blidt opad stort set hver dag.. Og nu har hun de smukkeske flagermuseører.. Så det er ikke nødvendigt at tape ørerne efter min mening..

  • #21   9. aug 2012 Nu er det også normalt at din hunds races ører rejser sig af sig selv - den har ingen pels der tynger smiley

  • #22   9. aug 2012 Hehe ja, jeg var lige ved at skrive, at det var nok alt efter hvilken race man havde.. men blev lige forstyrret af det lille spetakkel der kom løbene med kærestens kasket *gg*

  • #23   9. aug 2012 Zippos øre sad helt forkert da han var hvalp, dem begge. Det ene rettede sig, det andet fik han et plaster på, så kom det til at sidde ordenligt. Du kan se på hans hvalpebilleder af hans øre vender bagud, og du kan se hvor flot de begge sidder idag smiley

  • #24   9. aug 2012 Det kan jeg godt se Natascha smiley Det var da en sjov vej det vendte før.

    Ja har som sagt lært noget nyt smiley Naboens FB har dog stadig charmerende hænge ører imo smiley


Kommentér på:
At tape ører op + en lille frustration

Annonce