At tape ører op + en lille frustration {{forumTopicSubject}}
Nytter det overhovedet noget, at tape ørerne op på sin hund???
Det gør da ikke musklerne stærkere, gør det?
Vores nabo har en Fransk Bulldog (har ingen anelse om den er renracet eller ej) og dens ører er hængeøre og de har haft brugt tape til at sætte dem op.
Det har selvfølgelig ikke hjulpet, og ser ud til at de har givet op nu.
Har bare gået og været flad af grin over det, men kom i tanker om, om der overhovedet er noget om snakken? Og hvor det stammer fra, hvis ikke.
Derudover har jeg bare en lille frustration at komme ud med.. Vores anden nabo, som er en gaammel syg mand, der har en Dansk Svensk Gårdhund (som tydeligvis ikke får nok frisk luft og motion), og den hund bed ud efter min kærestes ben da han gik forbi den på et tidspunkt.
Den fik fat i hans ben, og han kunne mærke trykket - der gik dog ikke hul i bukser eller i hud. Og nu er jeg helt bange for den, og godt SUR på manden, der ikke reagerede...
Har det været leg fra hundens side af, eller er den utilregnelig?
Har ikke lyst til at kræve den aflivet eller sådan noget, fordi både manden og hunden er gamle og det er også første gang det er sket! Men ja.. er også irriteret på mig selv over at se igennem fingre med det.
Hvad ville I gøre?
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.145
kan jeg kun tale på egne vegne..
Vores yngste chihuahua havde stooore problemer med hendes øre og derfor hjalp vi dem op med tape, ellers var det ene nok ikke kommet op.. så her hos os hjalp det.
ang. manden og hunden, havde jeg startet med at snakke med ham om at den har brug for motion og at i ikke tolerere at den en anden gang bidder. for lille race eller ej skal den ikke bide. hvis nu det var en muskelhund er jeg sikker på der ikke var gået længe så havde den fået sprøjten, og bør ikke være anderledes hverken fordi den er lille eller gammel.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 109
Altså den LIGNER en FB på en prik, men snakker ikke så meget med dem udover "Kan du ikke lige kalde Dexter til dig? :)" så har ikke spurgt om den er med tavle.
Er overrasket over at det faktisk virker! Det troede jeg virkelig ikke
Claus H - Havde faktisk tænkt lidt på selv at tilbyde ham at jeg kunne lufte den for manden pga. han bruger rollator, men det var bestemt før den helt umotiveret snappede efter min kærestes ben! Nu er jeg ikke sikker på, at jeg ville turde.
maj 2008
simpelthen sige, bidder den igen så bliver det anmeldt. kort og godt.
aug 2012
aug 2012
Mine forældres hund, der er en blanding af Schæfer, ruhåret hønsehund, lab, og golden retriever havde også en hvalpeperiode hvor ørene ikke rigtig kunne bestemme sig om de skulle stå op eller ligge ned, så de stod med kip Men nu er de helt nede og dingler hehe.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Nytter intet at binde en Cocker Spaniels ører op.
maj 2008
vi turde simpelthen ikke vente så vi tapede dem op da hun er købt til udstilling.
det er der nogen som er imod andre er ikke.. sådan er det jo med alting.
aug 2012
Ja måske er det fordi at jeg udstiller Norsk skovkat , hvilket nogle synes er en nem race at udstille, men lige det med at male og dryppe øjne er jeg imod.
Men ja.. jeg "retter" da egentlig også på eksteriøret på min kat når den skal udstilles. Jeg renser ham selvf for bussemænd og ørevoks, og kløerne skal klippes, men jeg har en Norsk skovkat som har en utrolig silke blød pels = IKKE godt ifølge standarten så jeg vasker ham i shampoo der gør pelsen strid. Og reder ham selvfølgelig fint lige op til dommerbedømmelse.
apr 2005
Det handler ikke om, om hunden kan få oprejste ører af sig selv - det ville tape ikke hjælpe på hvis den ikke kunne - men korrekte ører kan sagtens blive ødelagt af meget og tung pels. Sådan er det inden for min race. De var engang meget let behåret og rejste ørerne selv. I dag har mange så meget pels at det er umuligt at få ørerne op uden man enten binder op eller barbere dem rene for hår, eller begge. Lidt synd faktisk, men sådan er det.
Pufferne (den behårede variation) må af samme grund derfor gerne have hængeører - men mange er begyndt at binde dem op også.
aug 2012
jun 2009
Følger: 233 Følgere: 95 Hunde: 11 Annoncer: 1 Emner: 138 Svar: 3.006
apr 2005
apr 2005
Vi gør jo mange ting for at forbedre vores hundes udseende til udstilling.
apr 2005
apr 2005
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
apr 2005
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 340
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.823
aug 2012
Ja har som sagt lært noget nyt Naboens FB har dog stadig charmerende hænge ører imo
At tape ører op + en lille frustration