{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.010 visninger | Oprettet:

"Nej til betaling af dyrlæge"..... omg {{forumTopicSubject}}

Det er der alligevel en del grupper og sider der handler om på facebook. Var lige inde og kigge på en væg, hvor der var et billede af en kat og teksten sagde at "han døede i nat fordi vi ikke havde råd til dyrlæge"....

Jeg har det sådan lidt, hvis du ikke har råd til dyrlæge søde skat, så skal du bare ikke have et dyr... Få dig en bamse..

Der er også en side hvor de vil have dyrlæge betalt over skat... Hvad så med alle dem der ikke har dyr? Og jeg vil da ikke betale surt tjente penge til nogen som VIL have et dyr men ikke har råd til dyrlæge..

Undskyld mit sure opstød...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Nej til betaling af dyrlæge"..... omg
  • #1   7. aug 2012 WHAT !

jeg kan forstå at man vil have tandlæge over skat eller lign - men DYR ?

ei det skal resten af DK da ikke betale ! slet ikke på sådan noget som dyrlægeregnigner for heste *G* nøøj !

• #2   7. aug 2012 Nu kender jeg slet ikke sagen.

Men det er jo ikke alle der kan skaffe penge midt om natten....

• #3   7. aug 2012 Var lige inde og søge efter den, men kan intet se da det er en lukket gruppe smiley

Er meget enig med dig.. Hvis ikke man har råd til dyrlæge, så skal man ikke have dyr. Punktum.

Jeg gider heller ikke betale det over skatten, de penge kan jo gå til når min eget dyr bliver sygt, istedet for "cille's chihuahua der absolut skulle have hvalpe, og derfor endte i et kejsersnit søndag aften"....

• #5   7. aug 2012 Det burde være langt mere udbredt, at man har sygeforsikring på sit dyr- uanset art.
    I Sverige dækker sygeforsikringen 2/3 mere end den gør her i DK- og 95% af alle hundeejer i Sverige har sygeforsikring.
    Der er det ikke et spørgsmål om operationen skal laves, men om den kommer til at koste mere end 60.000 skr.

• #6   7. aug 2012 Uanset hvad sidder man sku ikk bare og kigger på katten dør om natten! OMFG!

Har man ikke penge til dyrlæge skal man holde sig fra at anskaffe sig dyr.

• #7   7. aug 2012 Synes sommetider der er ret mange "krav" for at kunne holde hund.

Gad vide hvor mange af os, der egentlig ville kunne hive 5000,- frem midt om natten

Nogen steder kræver altså betaling med det samme

• #8   7. aug 2012 kan godt forståp folk er i en ulykke siuation, som sikkert også er meget føelsesladet over man ikke har råd til dyrelægen, men dette kan og skal ikke være dyrelægens eller vi andres skyld, når man har et dyr må man kalkulere med pludselig opstået udgifter -

For os alle gælder det vel også en pludselig udskrift på 10-15.000 kr - ér stor - men for mit vedkomne må vi jo tage den derfra - jeg har en konto hvor der kommer et beløb ind på hver mdr til dem... men det er jo ikke sikkert den kan dække hvis man er enorm uheldig -

jeg vil mene man altid kan finde en løsning

• #10   7. aug 2012 Wtf?! Hvis man ikke har råd til at gå til dyrlægen, så får man bare ikke et dyr!
    Og at betale det over skatten? Omg, er folk gået fra forstanden? Alle skal da ikke betale for at MIT dyr kan komme til dyrlægen. Det er da det dummeste jeg har hørt længe.

• #11   7. aug 2012 Så må man låne hvis man ikke har pengene nu her.

Monica H: Jeg ansøgte gruppen for at se hvad det var for noget, meldte mig ud igen bagefter da det bestemt ikke var noget jeg ville støtte.

• #12   7. aug 2012 JA! Det mindste man kan gøre er sku at få dyret humant aflivet så og de penge skal man sku kunne finde som hundeejer (Og andre dyr selvfølgelig.)

Stakkels kat.

• #13   7. aug 2012 Jeg synes der er både for og imod...
    Jeg selv har det sådan at jeg vurdere en skade eller een sygdom sammen med min dyrlæge, og så træffer jeg beslutning om hvad der skal ske....
    Eks. vile jeg fravælge en behandling eller opr. hvis der bagefter venter hunden et langt og smertefuldt forløb med genoptræning.,... Jeg har også kigge tidliger på hvordan min arbejdssituation var, om jeg kunne få fri aklle de dage et forløb ville tage.........

• #15   7. aug 2012 Betragter det slet ikke som et surt opstød, synes du har fuldkommen ret. Vælger man at holde dyr, ja så må man også regne ud på forhånd hvad det koster, og lægge til side til uforudsete dyrlægeregninger.

• #16   7. aug 2012 Snow K : Nemlig..... Hvis behandlingen ikke gavner dyret på lang sigt, skal man virkelig overveje, for hvis skyld man laden den gennemgå operation/kemo eller ligende.
    Men som minimum, må man have til en aflivning.
    Det er på ingen måde rart at måtte aflive et elsket dyr, fordi man ikke har råd til en operation, men det er nu engang det alternativ man har.

• #17   7. aug 2012 Har man et dyr der er så syg som den kat må havde været, så må der en aflivning til, man lader den skisme ikke bare ligge og dø pga. pengemangel, sådan mennesker der finder på det bør IKKE havde dyr :o(

• #20   7. aug 2012 Jeg tror ikke jeg skrev at man skal have 5000 kr liggende under hovedpuden.
    Men som minimun har man til en aflivning ellers skal man altså ikke have ansvaret for et levende væsen.

• #21   7. aug 2012 de fleste burde da kunne skrabe 1500 kr sammen som en aflivning koster

• #22   7. aug 2012 Om jeg havde penge eller ej... Var jeg da drænet til dyrlæge med det samme hvis mit dyr var så akut syg som den kat... Så måtte man da finde ud af med dyrlægen hva man kan gøre tror de færreste dyrlæge bar ville sende dig hjem...

Mine hunde er syg forsikret og selvom de er det kræver det jo stadig at jeg lægger penge ud inden jeg får penge fra forsikringen...

• #23   7. aug 2012 Det er jo lige netop det med at folk snyder, der flere steder har gjort det sådan, at man skal betale med det samme.....

Jeg har stået en søndag uden en krone på lommen, hvor hunden skulle til vagtdyrlæge, til alt held fandt jeg en at låne penge af, men ellers havde jeg måtte vente til mandag.

Vi kan alle komme i en situation der slet ikke er optimal.

Vi brugere herinde ( mig selv incl) er til tider ret så hurtige til at dømme andre.

• #24   7. aug 2012 Hvis en dyrlæge kan se at et dyr lider SKAL h*n enten smertebehandle eller aflive.
    Så spørgsmålet er om personerne overhoved har opsøgt en dyrlæge.....

• #25   7. aug 2012 Hvis man ikke kan skaffe penge til et akut dyrlægebesøg så burde man have en forsikring, jeg ved godt at man selv skal lægge pengene ud men hvis jeg var helt derude ville jeg overtrække min bank konto og ringe min bank dagen efter.
    Jeg har tidligere kontakter Agria for at få dem til at direkt regulerere dyrelæge regninger og de har et forsøg igang hos nogle dyrlæger, så forhåbentlig kommer det hos de fleste dyrlæger i fremtiden, ligesom i Sverige.
    Jeg mener desuden at man burde kunne skaffe penge til en aflivning eller bruge Maj.Brits råd, det er da ikke ok at et dyr skal lide fordi pengepungen er tom.

• #26   7. aug 2012 .............Og Maj-Britt.....det er lige netop den slags du der forslår, der har gjort at dyrlægen så siger "jamen, så venter vi til du har været hjemme efter dine penge"
    Hvis du vidste hvor tit folk ikke mener de skal betale, eller vil have et girokort med hjem (som ikke bliver betalt)...........Det er hver eneste dag.........Men alligevel mener de at dyrlægen skal gøre alt i deres magt, for at hjælpe deres dyr............

• #27   7. aug 2012 Lea, nemlig, de må ikke lade et dyr lide, det afgiver de en slags ed på når de er færdige som dyrlæger.

• #29   7. aug 2012 Angående svensk forsikring, der har du misforstået noget. For det første koster det noget mere at forsikre i Sverige og for det andet er selv risikoen utrolig høj. Det koster mere at få behandlet dyr i Sverige. Dyrlæger i Sverige vil ofte ikke behandle et dyr hvis ikke man har forsikring.

• #31   7. aug 2012 Finkaninius, når man tager til dyrlægen ( de fleste har dette system) så medtager man sin forsikring,og i fylder en skadenameldelse når man så er klar emd behandlingen så venter man ca 20 min på at kontor personalet får indsendt og svar tilbage fra forsikringsselskabet, derefter får du regningen , fratrukket det beløb forsikringen betaler og det betaler du, resten får dyrlægen direkte fra forsikringen, det er super nemt, da jeg havde hest passede det med at jeg havde lastet hesten når papirerne var klare, og det var skønt da jeg flere gange har haft regninger på heste der let kom op på 40.000,-
    Lars hos agria er det ikke dyrere end herhjemme og selv risikoen heller ikke nødvendigvis højere , det kommer an på hvordan og hvor du har din forsikring. Ja nogle steder og nogle behandlinger er dyrere end herhjemme men mange har jo forsikring. Da jeg boede der havde jeg mine katte forsikret, det koster det samme som herhjemme, min hest var dyr i forsikring fordi han var sygeforsikret for 100.000 inkl resept belagt medicin, sygetransport livsforsikring og en masse andet det kostede 12000 om året men jeg har fået pengene igen under årene smiley

• #32   7. aug 2012 Altså, jeg vil bare lige sige, at der er en HEL masse ting, vi betaler skat til, som jeg overhovedet ikke ønsker at betale til !! Men sådan er det nu engang. Folk får også børn, selv om de ikke har råd til det.
    Min hest fik et føl i maj, som skulle indlægges på Højgård Hestehospital og efterfølgende skulle ha flere dyrlægebesøg løbende da han kom hjem, og det havde jeg slet ikke råd til, selv om jeg havde sparet op det sidste års tid, så der kan altså komme tilfælde, hvor man ikke har råd til en større dyrlægeregning. Men nej hvis man ikke en gang har råd til den årlige vaccine eller til en konsultation, så burde man ikke ha dyr.

- føllet overlevede og har det fantastisk i dag, mine forældre lånte mig penge til den skyhøje regning, og føl kan ikke forsikres før de er 9 dage gamle, da de uanset helbred kun har 50% chance for overlevelse ved/efter fødsel, så der kan man ikke tale om sygeforsikring.

• #33   7. aug 2012 Dyr er en luksus og ikke en nødvendighed. Det er der godtnok mange mennesker der ikke forstår. SÆLG jeres dyr, hvis I ikke har råd til at ha dem...

• #35   7. aug 2012 Nej at betale det over skatten skal vi virkelig ikke, tænk på alle dem der ikke sørger ordentligt for dyret og venter med at besøge dyrlægen til sygdommen har udviklet sig og koster mere. Vi betaler i forvejen en høj skat så nej tak

• #39   7. aug 2012 Finkaninus: Åh ja.............det ku være godt

• #40   7. aug 2012 Selvf. skal man ikke have dyr, hvis man ikke kan betale :S Og 5000 om natten - Kaldes at lave et overtræk på dankortet ;o)
    Så må man tage den med banken, når de bliver sure efterfølgende. Jeg har nu en opsparing af samme grund - Til at kunne dække, hvis jeg skal lave akut udgifter på dyrene, indtil forsikringen betaler. Og jeg er ikke ligefrem rig ;o) Men dyrlæge skal man sgu kunne betale.
    Og så slap jeg for at banken blev sure over overtrækket :o) For det blev dækket med det samme, fra opsparingen...

Og en aflivning bør man da altid have til... :S
    Tror heller ikke på nogen dyrlæge ikke vil aflive et dyr der lider...

• #41   7. aug 2012 Jeg er af den overbevisning at sygeforsikring burde være lovpligtigt.. Det samme gælder ulykkesforsikring

• #42   7. aug 2012 folkeskolen betales også over skatten, hvad med dem der ingen unger har?

• #43   7. aug 2012 De arbejder på at samkører ( direkt regulerer) forsikring og dyrlæger hos Agria som skrevet før, jeg tror men er ikke sikker at man betaler et lille gebyr hos nogle med det er ikke meget, det er virkelig et smidigt system som jeg håber kommer til Danmark snart.

• #44   7. aug 2012 Helt enig Natasja. Det er jeg os uforstående overfor.

• #46   7. aug 2012 Natasja, du må gerne undre dig, tænk hvis alle var som dig, så var der aldrig nogen problemer med hverken penge eller hunde....

Jeg kan sgu ikke altid lige hive 5000 op af lommen.

Puha, sikke en slem hunde-ejer jeg er, utroligt jeg har kunne få lov at købe hund, hele 2 gange.....

• #47   7. aug 2012 Hvis en af mine hunde blev akut syg og jeg ikke havde pengene, ville jeg overtrække dankortet og så tænke på at skaffe pengene ind bagefter... Men jeg har nu aldrig måtte benytte mig af det smiley

• #48   7. aug 2012 Der er jo noget som hedder afbetaling

• #49   7. aug 2012 Jeg har sku' heller ikke lige 5000-10000 kroner en lørdag aften eller søndag aften (eller en anden dag) til at betale en dyrlæge regning, men derfor mener jeg jo nok at jeg har råd til at have dyr. Jeg har en rigtig rar dyrlæge - heldigvis. Han giver rabatter, han laver afdragsordning, han gør sådan at man først kan betale regningen senere hen.
    Min hund ville blive behandlet uanset hvad (hvis det er det rette at behandle og ikke aflive)
    Det er da i hvert fald gået fint indtil videre ;O)

Og nu er det jo ikke alle der har et dankort, som man kan lave overtræk på.

• #50   7. aug 2012 Jeg har stået en lørdag med en syg hund. Og den blev behandlet hos vagtdyrlægen med det samme.

Reglen ang. betaling der var at man betaler hvis man vi have sit dyr med hjem igen.

Før man har betalt kan man ikke forlade stedet med sit dyr ...

Så ud at hente penge i en pengeautomat i en fremmed by mens Kia måtte blive tilbage ...

Ved min sædvanlige dyrlæge vil det aldrig blive et problem med betaling da de kender mig.

• #51   7. aug 2012 Jeg må med skam melde mig blandt de dårlige hundeejere - jeg har ikke en økonomi, der tillader, at jeg bare hiver 5.000 kr. ud. At jeg så i påkommende tilfælde ville lave et overtræk eller en aftale med dyrlægen er så en anden snak. Og jeg skulle nok løse det efterfølgende, ingen tvivl om det.

I øvrigt må jeg have været usandsynlig heldig, for jeg har aldrig haft en dyrlægeregning i størrelsesordenen 5.000 kr., og jeg har endda haft hunde hele mit liv. Faktisk har jeg endnu aldrig prøvet at gøre brug af min sygeforsikring smiley

• #52   7. aug 2012 Men Bente, så finder du jo os en løsning? Du sidder jo ikke og kigger på hunden lider.

• #53   7. aug 2012 Natasja du kan låne en af mig, den seneste var kun på 2.100 smiley

• #54   7. aug 2012 Janni: Nej, det kunne jeg da aldrig drømme om. Ingen dyr kommer nogensinde til at lide her i huset! Men det lyder bare som om, det er en kilde til stor undren, at man ikke lige har 5.000 kr. liggende i skuffen til dyrlæge... Jeg stejler bare lidt ved den fordømmelse, jeg fornemmer, der ligger i dette. Jeg synes selv, jeg er og har været en ok hundeejer, så jeg forstår det nok ikke helt.

• #55   7. aug 2012 Kan man betale 5000kr ved dyrlægen, ja så mener jeg man burde tænke om man overhovedet har råd til at have dyr. Det er jo ingenting i forhold til de kæmpe regninger man kan få, hvis den virkelig er gal - og hvad gør man så?

5000kr betaler jeg gerne uden at blinke, hvis det kan gøre min hund rask. Og har jeg dem ikke lige på det tidspunkt, ved jeg at der er en familie til at hjælpe mig. Uanset hvad, ville jeg aldrig lade mit dyr ligger og lide. Har man heller ikke pengene til en aflivning, ja så er jeg måske hård at sige, at man ikke burde have dyr.

• #56   7. aug 2012 Natasja: Nej, hvis man ingen muligheder har overhovedet, så skal man ikke have dyr og da slet ikke anskaffe flere. Og der SKAL være til, at man betale de dér 800-1.000 kr. regninger, som ingen af os nok undgår, og hvor man ikke kan gøre brug af forsikringen.

• #57   7. aug 2012 Bente jeg skrev faktisk længere oppe at jeg sådan set bare mener at man som minimun skal have til en aflivning.

Tråden kommer sig jo af en kat der led/døde fordi der ik var penge til dyrlæge og det er her jeg mener man som minimun skal have til aflivningen hvis man vil have dyr.

• #58   7. aug 2012 Ok, Natasja, det er en helt anden snak smiley Det er vi HELT enige om!

• #59   7. aug 2012 Man behøves ikke have de 5000 under hovedpuden, bare man skaffer dem hvis dyret har akut brug for dyrlæge. Hvordan man gør det er jo op til en selv. Og kan man ikke/vil man ikke skaffe/bruge så mange penge så sørger man for at få dyret humant aflivet.

• #60   7. aug 2012 Christina: Det må da være mange år siden?? Sådan har vi nu aldrig holdt hund - heller ikke da jeg var barn (og det er ved gud mange år siden). Vores hunde er altid kommet til dyrlægen og behandlet.

Janni og Natasja - så har jeg misforstået, det må I undskylde.

Wow - er kremering blevet så dyrt? Det er jo mere end 100% stigning på ganske få år smiley

• #61   7. aug 2012 Jordnød - ja nu ved jeg ikke hvor længe siden det er du har boet herovre.

Agria er det dyreste selskab man kan vælge hvis man har min race - en forsikring der koster lidt over 4000 om året med max beløb på 20000 med selvrisiko på 1900 rørlig selvrisiko på 20%.
    Jeg sendte regninger ind for 7000 og fik 3000 tilbage - så det er altså ikke en fordel herovre.

Grunden til at 95% af svenskerne har deres hund forsikret er jo at mange dyreklinikker ikke vil røre dem med en indtang hvis de ikke har forsikring

• #62   7. aug 2012 Det gør ikke spor Bente, jeg undskylder os fordi det ikke er skrevet så det var til at forstå. Vil gerne slå fast at du bestemt ikke er en dårlig hundeejer, det må du aldrig være i tvivl om!

• #63   7. aug 2012 Tak Janni smiley

Christina: Ok, så gammel er jeg så heller ikke smiley Men 48 år kan jeg dog mønstre smiley

• #64   7. aug 2012 Christina, ja det må være længe siden smiley selv min mormor og morfar der var født i 1905 skød ikke selv dyrene, de blev behandlet eller aflivet. Og selvom nogle sikkert bare aflivede dengang så har det sket en udvikling, vi er alle blevet klogere og muligheder større.
    Jeg har selv forsikring , ingen opsparing specielt til hunden, men jeg kan da altid betale en regning på 10-15.000 og ellers må jeg låne.
    Rene, selvom man ikke har 5000,- liggende er man ikke en dårlig ejer, jeg er sikker på at du og mange andre nok skal finde pengene hvis uheldet var ude, jeg opponerer imod dem der ikke engang prøver men lader dyret lide og dø.

• #65   7. aug 2012 Det er fuldt ud forståeligt at folk ikke lige har 5000 eller 15000 til en operation af ens dyr.
    Men hvad med at tegne en ulykkesforsikring, Det koster imellem 1000 og 1500 for et år.
    Så skal man ikke stå med alle de penge og det burde da kunne lade sig gøre for de fleste at rive de penge frem.
    Det er dyrt at have hund. Men sådan er det jo.
    Vores kommer altid til dyrlæge hvis det er nødvendigt.
    Vores sidste kuld hvalpe endte i kejsersnit og så blev hun sterrilsiret samtidig.
    Vi har nemlig det princip at ender det i kejsersnit, Så skal tæven ikke have flere hvalpe.
    Så hun nåede at få 2 kuld.
    Men kejsersnit kostede 9000 kr, Men det er jo den risiko man løber når man får hvalpe.
    Men mor og hvalpe har det godt og det er det vigstigste

• #66   7. aug 2012 Lars jeg flyttede hjem for ldt over 3 år siden. Jeg havde Agria til hesten , kan ikke huske hvad vi havde til hunde da det var ex mandens, og ja Agria er ikke billige det er de heller ikke i DK når der er gået 1 år efter deres tilbud.
    Jeg havde omkring 1800 i selvrisiko på hesten og 20% af rest summen som du ,men ændrede det til ca 3000 i selvrisiko og resten dækket 100% , jeg tror ikke agria er dyrere i sverige end herhjemme, du har ret det er en lidt dyrere forsikring men min erfaring som kun er med heste og i sverige er at man kan sammesætte efter behov, og de er altid proff af deres håndtering af kunder så jeg har altid været tilfreds og overvejer at skifte til agria her i dk med min hund.
    Du har ret i at ikke mange dyrlæger vil behandle uden forsikring og slet ikke heste som kan blive meget dyrt, og det er muligt at nogle dyrlæger er dyrere i Sverige end i DK, jeg tror dog ikke at prisforskellen er stor hvis jeg sammenligner regningen for min svenske venindes hund der fik fjernet tænder med min hunds
    Jeg brugte altid Helsingborg Dyresygehus, men kunne sikkert få det billigere hos distriktveterinæren som ikke altid ved meget om andet en køer og grise smiley

• #67   7. aug 2012 Jeg er på SU og kæresten er andenårslærling, og vi bor i storkøbenhavn, så det er bestemt ikke fordi, vi vader i penge. Men vi har valgt at få Vega, hun har ikke selv valgt at være hos os. Derfor er det 100% vores ansvar at kunne sørge for, at hun har det så godt som muligt - ikke statens eller resten af befolkningens!
    Hun er sygeforsikret, og det er da en irriterende udgift at have, når man har 5000 kr i alt om måneden (før husleje, mad, forbrug osv er betalt), men på den måde er vi bare bedre sikret.

Jeg kan simpelthen ikke se, hvorfor alle andre skal betale for, at jeg vil have et dyr. Jeg køber jo heller ikke en bil og kræver at benzin og reparationer skal betales over skatten.

Men man kan altså godt have råd til at gå til dyrlæge selvom man ikke har meget at bruge af, det er jeg et eksempel på, og Vega har alt hvad hun har brug for (og mere til, haha smiley ). Det handler om at prioritere.

• #68   8. aug 2012 Jeg har et spørgsmål, som I måske kan svare på (måske er det et dumt spørgsmål)

Jeg sad lige og spekulerede over, hvordan man betaler hos en vagtdyrlæge.
    Tager de dankort, eller skal man hæve kontanter, før man går derind med sit dyr ?
    Jeg tænker nemlig, at hvis min hund kom alvorligt til skade, så tror jeg ikke jeg ville fare rundt og prøve at finde en dankortautomat først.

Vi bor et pænt stykke ude på landet. Her er ingen offentlige transportmidler, og 6-7 km til nærmeste bank (mindst).

Vi har aldrig kontanter liggende herhjemme. Der er sket en del hjemmerøverier (også med dødeligt udfald) her i nærheden, så vi skal hæve i en bank eller automat, hvis vi pludselige skal bruge penge til betaling hos en dyrlæge om natten eller i weekenden.
    Vi har sygeforsikring, men har ikke brugt den endnu (IF).

Da min forrige hund kom alvorligt til skade, var jeg til dyrlæge en lørdag aften.
    Men det var i 80´erne, og da blev der bare sendt en regning ud bagefter.
    Jeg kan godt forestille mig, at det er blevet ændret siden.

Når vi har haft akut dyrlæge til hestene på helligdage, så kom dyrlægen herud, og sendte regning senere.

• #69   8. aug 2012 Hanne alle de steder jeg har været, der har de modtaget dankort

• #70   8. aug 2012 Tak René, så er jeg mere rolig

• #72   8. aug 2012 Hanne:

Alle steder går jeg stærkt ud fra. De dyrlæger vi har været hos, er alle blevet betalt med dankort. I dag, er det jo sjældent folk har kontanter på sig andet end nogle mønter smiley

• #73   10. aug 2012 Jeg har set den tåbelige gruppe på FB - dyrlæge betalt over skatten, jøsses altså.

Jeg er med i gruppen der siger, at har du ikke råd til at afholde udgifterne til et dyr, jamen så skal du slet ikke have et dyr - logik!!

• #74   10. aug 2012 ved at flerre dyrelæger vil godt lave en afdrages ordning på det med hunde og katte,der er også nogle steder man kan søge om hjælp til dyrelæger ,for folk der ikke kan betale det helle selv ,de findes her inde på netted ,ellers kan man kontakte nogle dyreværns foreninger ,de kenner dem også

• #75   10. aug 2012 Kennelmor ja den ide er tåbelig, det er da ikke alle de andres ansvar hvis jeg har et sygt dyr. Nu er det jesus tager sin pony på ridetur smiley

• #76   11. aug 2012 Min dyrlæge har heldigvis praksis hjemme og er derfor at træffe på alle døgnets tidspunkter. Mine hunde er sygeforsikret og jeg har ikke 5000 kr. liggende! Til gengæld har hun det sådan at kan man fremvise en police der viser sygeforsikring så kan man vente med betaling til pengene tikker ind på kontoen. Jeg får som regel også altid girokort med hjem og kan "bare betale pengene til d. 1.", det er sjældent jeg venter til d. 1. da jeg ikke har samvittighed til det, men nogle gange så kan det være nødvendigt når man også har en Golf der koster at sende på værkstedet akut og man er på SU. Jeg kender ikke min dyrlæge privat, men jeg kommer der trofast og vi mødes af og til til konkurrencer smiley

• #77   11. aug 2012 Dyrlægen betales over SKAT ! Amen come on man.. Nu har folk sgu da kuk i kasketten..

Dyrlæge er noget man skal betale ud af egen lomme da man selv har valgt at få dyr.. Men tandlæge derimod, det ville jeg hellere end gerne betale over SKAT, for ærligtalt så har jeg dælmer ikke råd til at gå til tandlægen.. Fy føj det er dyrt..

• #78   11. aug 2012 brug hellere de 1500 en aflivning koster til en sygeforsikring .Forstår slet ikke dem som ikke vil have den forsikring smiley

• #80   11. aug 2012 Det ville rar hvis alle dyrelægerne kørte med de samme priser på deres bedhandlinger..da der er mange penge at sparte hvis man ringer rundt.til dyrelægerne,
    køre selv til tyskland med vacinoner da det er under halv pris,ormekur også,hvis jeg skal havde skannet en tæve for at se om der er hvalpe i den er det også der nede,

• #82   12. aug 2012 Sammen priser, jamen så skal tandlægerne , frisørerne, mad forretningerne, benzin selskaberne det jo også, Skal vi så også alle sammen have den samme løn uanset vores præstation ??
    Nej laika det ville være lettere med samme priser i situationen men nej tak , det frie marked er godt.
    Desuden er der sikkert gode dyrlæger der hele tiden lærer og følger men på kurser m.m og de koster nok mere i nogle tilfælde.

• #87   31. jan 2015 Oprettet for som det eneste at reklamere for sit firma der låner penge ud.. Oven i i gamle tråde.
    En udstemme herfra.

• #93   31. jan 2015 Helt ærligt, at gøre sygeforsikring lovpligtigt er efter min mening helt gen i vejret. Det må dæleme være folks eget ansvar, jeg har ikke mine hunde sygeforsikret og har aldrig haft det, jeg har en opsparing til evnt dyrlægehjælp og der ud over en kassekredit, det har indtil nu været langt billigere end at forsikre hundene;) jeg vil godt nok ikke betale for noget jeg ikke har brug for, bare fordi andre ikke kan finde ud af at få forsikring.

• #97   2. feb 2016 Hvad faen er det for et opslag!!!!
    Udstemme er sendt!

• #99   2. feb 2016 Det er spam. Han/hun er sikkert på vej rundt i alle tråde der så meget som lugter af noget med økonomi, for at spamme dem.

Så det er kun at melde profilen, inden hele siden fyldes op med det møg.

• #101   2. feb 2016 Nå så forsvandt han smiley

• #103   2. feb 2016 Ja det var han - en troll!

Kommentér på:
"Nej til betaling af dyrlæge"..... omg

Annonce