Uærlighed - føj for pokker {{forumTopicSubject}}
Det er sjældent jeg opretter en tråd for at brokke mig. Men jeg føler mig godt og grundigt taget ved næsen. Hvis rette vedkommende læser dette, så tror jeg godt I er klar over hvad jeg mener.
Købte et transportbur til min bil via markedet, og aftalte levering og betaling. Betalte endda transporten, selvom vedkommende skulle næsten forbi alligevel som det hed sig.
Der manglede noget til buret, og det blev aftalt at det ville blive eftersendt.
Det er ca. 1 lille måneds tid siden. En dag kom jeg i tanke om at det ikke var blevet sendt og ville skrive en besked i BC til vedkommende.
Men næh, nej, jeg var blevet sat på filter. Så det er bare umuligt at få den resterende del tilsendt, som lovet.
Jeg tænker bare at sådanne nogle tilfælde for en til at blive mistroisk en anden gang, og opgiver at foretage et køb via markedet.
Vil vedkommende blive smidt ud af HG, hvis man skrev til en HA'er. Det synes jeg i mine øjne må være prisen for at løbe fra en aftale. Det kan jo ske igen.
Har I andre oplevet noget lignende? Er jeg urimelig når jeg siger at sådan en "dårlig" bruger skulle udelukkes fra HG?
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
nov 2006
Følger: 54 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 103 Svar: 4.031
har du vedkomnes adresse?
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.598
Føj, en lav moral nogen mennesker har!!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 899 Svar: 11.910
Men fatter simpelthen ik, at folk ik kan overholde en aftale.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.734
Jeg ville henvende mig til en HA´er... det er bare ikke rimeligt at man skal ha lov at blive herinde, når man bevidst snyder andre...
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.736
Men det gælder jo desværre begge veje. En sælger der går med til først at modtage betaling for varen når køber modtager den, kan jo på samme måde blive snydt for sine penge.
Jeg synes det er noget svineri. Det du beskriver kunne jo sagtens være en forglemmelse, men så er du blevet sat på filter, så det virkelig er tydeligt at du er blevet røvrendt.
Ad, jeg håber man har en dårlig smag i munden når man snyder andre mennesker. Om det er på den ene eller den anden måde.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.099
En jeg kender, sendte udstemme på en sælger der åbenlyst snød folk, og da hun fik sin konto lukket, var der andre der kom i problemer fordi de ikke kunne finde frem til hende igen.
Det er utroligt at folk overhovedet kan finde på at snyde, tænk at gøre sådan bevidst, og så for så forholdsvis små beløb, men selvfølgelig hvis det mere er reglen end undtagelsen, så kan det sørme løbe op.
en underlig verden vi lever i
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 71 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 690
Forstår udemærket din harme.
mar 2006
Det er helt bestemt mega tarveligt, men vedkommende kunne jo lige så nemt sige at de har lagt tingene som aftalt og at det er dig der forsøger at snyde dig til at få penge eller bare til at få ham/hende til at fremstå dårligt fordi i er blevet uvenner over noget helt andet. Vi andre udenforstående kan ikke se hvem af jer der taler sandt for sådan noget er svært at bevise (medmindre begge parter tager billeder af alle transaktioner - men hvad er så ideen i at handle når man har så lidt tillid til folk)
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Jeg har dog kun haft gode erfaringer med de handler jeg har lavet her inde eller selv lavet og jeg er aldrig blevet snydt
mar 2006
Det kan jeg ikke svare på (fordi jeg ikke ved det), men jeg tror at det i virkeligheden er det bedst at brugeren ikke slettes da politiet lettere kan efterforske en bruger der stadig eksisterer. Sletter de en snyder er der alligevel intet der forhindrer dem i at oprette sig igen og fortsætte under et andet navn - hvilket i princippet kan ende med at man bliver snydt af den samme flere gange uden at vide det.
Uærlighed - føj for pokker