{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

svar til slettet tråd om chihuahua/cavalier blanding {{forumTopicSubject}}

ja, som alt for mange andre tråde på HG, blev der da også lige slettet én omkring en chihuahua og cavalier blanding.

Hvor er det dog en utrolig frustrerende og irriterende fornemmelse at have siddet og taget sig god tid til at svare TS og så er det så pokkers nemt lige at trykke på den "slet" knap når svarene ikke lige huer én.


Jeg nåede dog at kopiere mit indlæg, og vil gerne poste svaret til TS, og så håbe at hun ikke vælger at støtte avl der er med til at forøge sundhedsproblematikerne hos chihuahua'en og cavalieren endnu mere.


Her er mit indlæg:

Cavalieren er en race med store sundhedsmæssige udfordringer, som kræver et nøje planlagt avlsarbejde og nedskrivning og adgang til resultaterne flere generationer tilbage for at kunne styre sundheden i den rigtige retning.

At lave miks (ikke kun med chihuahua) er bestemt ikke med til at tage udviklingen i den rigtig retning.

Det er ikke nok at den cavalier bliver brugt i avl er hjertescannet, dennes forældre skal også være det, og gerne længere tilbage i anerne.
Derudover skal cavalieren være DNA testet for EFS og CCS så du ikke får en hund der er påvist.

Ovenstående er som minimum.

PL og øjenlysning er der også fokus på hos racen.

Personligt synes jeg det er ærgeligt for sådan en lækker, lækker race, at den bliver blandet med alt muligt.
Det er ikke en så gammel race og det tog noget tid at avle frem til det vi står med idag... vi skal bevare og passe på denne herlige race.

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
svar til slettet tråd om chihuahua/cavalier blanding

Annonce