{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.247 visninger | Oprettet:

Bertil har tynd mave {{forumTopicSubject}}

Min hund Bertil har som overskriften siger tynd mave. Han havde en omgang for lidt over 1 uge siden en nat hvor vi var ude med ham en 4-5 gange og hvor der den ene af gangene var 2 små pletter blod på afføringen, han fik havregrød om morgenen og et par dage frem og allerede efter første portion havregrød var hans afføring fast igen.
Der efter har hans afføring været normal indtil i går aftes så fik han tynd mave igen, og var ude 4-5 gange i nat og har været ude 2 gange i løbet af dagen hvor der i den sidste afføring igen var 2 pletter blod. Jeg har givet ham havregrød igen men det har endnu ikke hjulpet ret meget.

Jeg har en ide om at det hænger sammen med at han har gnavet i et oksehudsben det gjorde han den første gang ca 24 timer før og denne gang er der også gået ca 24 timer. Jeg har siddet ved siden af ham imens han har gnavet i dem så jeg ved 100 % sikkert at der ikke er store stykker i maven.

Hvad mener i skal jeg være nervøs? Det der bekymre mig mest er de 2 pletter blod der var på afføringen.
Han er glad og frisk og tigger som sædvanligt og vil gerne gå tur. Han drikker også fint..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bertil har tynd mave
  • #1   29. jul 2012 Det er det vores dyrlæge har sagt vi kan give ham, godt nok mest når han har spist noget som skal "indkapsles" det er havregrød godt til smiley Men det plejer også at være suverænt til når han har haft lidt tynd mave det får det til at blive fast igen, sandsynligvis pga fibrene smiley Min mand har også lige været nede og hente en liter A 38 så det får han også nu udover havregrøden.

• #2   29. jul 2012 I skal hverken give havregrød eller andre heksekunster hjemme opfundne "midler".
    I skal kontakte dyrlægen når hunden bliver syg og længere er den ikke! Desuden skal en hund heller ikke have mælkeprodukter.

Et døgns test med zoolac eller lignende middel vil jeg som hundeelsker kunne acceptere men filme ikke hvis der var blod i afføringen.

• #3   29. jul 2012 Vorherre til hest!

• #4   29. jul 2012 (link fjernet)

• #5   29. jul 2012 HVIS man skal give havregrød, så må det udelukkende laves på vand - aldrig mælk, og der skal tilsættes salt og sukker, og det skal kombineres med zoolac. Fibrene har faktisk samme stoppende virkning som prokolin (iflg. min dyrlæge). Men blod i afføringen ville altid betyde et besøg hos dyrlægen her i huset.

• #6   29. jul 2012 Det er skam ikke helsekunster det er skam vores dyrlæge der har anbefalet begge dele. Men måske du har en uddannelse der gør dig klogere??

Jeg har læst alle de ting der er kommet frem ved at google det. Men de indlæg jeg har læst og hvor hunden har haft meget voldsommere diarre og med MEGET blod i har dyrlægen anbefalet dem først at sætte hunden på skånekost og måske faste den. Og ved Bertil var der altså kun 2 små pletter blod i den ene afføring og de var mindre end en lille finger negl. Så derfør spørger jeg her hvad i mener. Jeg har jo selv en teori om at det er dårlig mave pga oksehudsbenet.

Sådan som du skriver til mig så får du mig til at lyde som en der ikke bruger en dyrlæge men jeg tror jeg bruger dyrlægen meget mere end de fleste hvilket vores dyrlæger griner meget af da Bertil er den eneste hvor de har prøvet at der er blevet taget hul på det 7 journal. !!

• #7   29. jul 2012 Jeg laver heller ikke havregrød med andet end vand om det så er til mig selv eller hunden smiley Det med blodpletterne i afføringen så har vi vist en gang for lang tid siden oplevet det samme, hvor vi snakkede med dyrlægen og der sagde han at så længe det bare var en plet på ydersiden lunne det være en lille rift der er skyld i det.

Men hvis der er blod i næste gang han skal på toilet så snakker jeg med dyrlægen i morgen for der skal vi alligevel ned til dyrlægen efter foder og olie til bertil

• #8   29. jul 2012 helsekunster = heksekunser det gik lige lidt hurtigt smiley

• #9   29. jul 2012 Christine: Det lyder som en god idé, sandsynligheden for at han har tarmbetændelse er absolut til stede, og så skal der antibiotika til. Det er ikke så længe siden, min hund var igennem den omgang - hun havde dog ikke blod i afføringen, men havde et par dage med tynd afføring, som ikke bedredes med zoolac og skånekost.

• #10   29. jul 2012 En smule frisk blod i afføringen kan stamme fra en lille rift i endetarmen.
    Vores boxer har ret så sart mave og får nemt diarre. De første gange rendte vi til dyrlægen, men når man har en hund der får diarre for et godt ord finder man efterhånden ud af hvad der skal til. Her hjælper skånekost som regel, og evt. zoolac.
    Emmi var på et tidspunkt i røntgen, fordi hun havde spist noget af en bamse og udover det havde sat gang i en omgang tarm betændelse fejlede maven intet.
    Hun har et par gange også haft lidt blod i afføringen, men begge gange var beskeden fra dyrlægen en lille rift i endetarmen.

Så hvis din hund virker frisk og ikke har feber mener jeg bestemt ikke du skal være bekymret.
    Prøv at faste den et døgns tid så maven kan få ro, og giv derefter skånekost (udkogt ris og kogt kylling eller fisk)
    Hvis det ikke er bedre i løbet af et par dage ville jeg tage et smut til dyrlægen.

Det skal lige siges at vi Emmi som regel får lidt tynd mave når hun har fået rå ben.

• #11   29. jul 2012 Du kan evt. ringe til dyrlægen og høre om de vil se din hund, om ikke andet så for at blive beroliget.

• #12   29. jul 2012 Ja jeg ser tiden an til i morgen og så snakker jeg lige med dyrlægen i morgen når jeg skal derned hvis det ikke er blevet bedre.

Det undre mig bare at begge gange kom det 24 timer efter han havde spist et oksehudsben og de var fra samme pakke. Det synes jeg er et sjovt sammentræf.

• #13   29. jul 2012 Vivi
    Tager du til dyrlægen så snart hunden har dårlig mave? Og det der med havregrød er jeg altså også blevet anbefalet af to eller tre dyrlæger. Jeg bruger meget færre gryn end hvis jeg laver almindelig grød og så lader jeg det koge laaaaang tid og blander det med f.eks fiskeboller, torskerogn eller kylling eller mager fisk, der også har kogt vildt længe

TS
    Når der er blod, ville jeg selv blive nervøs og tage til dyrlægen

• #14   29. jul 2012 Iøvrigt står der i dit eget link, at man kan give syrnede mælkeprodukter, ris, pasta, kylling osv i stedet for færdigkøbt skånekost

• #15   29. jul 2012 Marianne K
    Nej jeg tager heller ikke til dyrlægen hvis min hun har en enkelt gang tynd mave. Men jeg gør det satme hvis der er blod i afføringen eller hvis det er kontinuerligt.
    "Iøvrigt står der i dit eget link, at man kan give syrnede mælkeprodukter, ris, pasta, kylling osv i stedet for færdigkøbt skånekost" - Nej, det står der ikke at man kan give istedet for, der står at man også kan give det, men ikke istedet for.
    Jeg ville ikke forlade dyrlægen uden en afklaring og udredelse af problemet Syrnede mælkeprodukter - Ja men man skal sku vide hvilke og ikke bare pøse den første og bedste ylette henover hundens mad, man skal vide hvilke bakterier disse syrnede mælkeprodukter skal indeholde.

• #16   29. jul 2012 Tak for at i gider at tage jer tid til at svarer mig smiley Jeg snakker med dyrlægen i morgen når jeg henter foder dernede. Bertil har ikke været på toilet siden ved 17.30 tiden så jeg tror heldigvis det er ved at gå i sig selv igen smiley Men selvom det er væk i morgen nævner jeg det lige for dyrlægen hvis han er der smiley Bare for at være på den sikre side smiley

Vivi - det er skam heller ikke bare hvilken som helst ylette som du skriver jeg giver ham. Det er A38 som dyrlægen anbefaler.. Og havregrøden koger jeg som Marianne skriver med færre gryn i og med godt med vand og lader det koge længe. men jeg tilsætter dog ikke noget deri.

• #17   29. jul 2012 Vivi
    Ok, det 'lød' som om du sagde, at når hunden er syg (tynd mave) tager man til dyrlægen. Det med blodet er jeg enig med dig i. Og så står der altså, at der er en anden mulighed at give disse ting. Det forstår jeg som 'mulighed et: købemad, mulighed to: ris, kylling, syrnede mælkeprodukter. Hvilket som sagt også er, hvad jeg har fået at vide af mine dyrlæger.

Mht syrnet mælk er det også A38 jeg er blevet anbefalet dog med det forbehold at det ikke er alle, der kan tåle det, men man kan prøve med en lille smule

• #18   29. jul 2012 Jeg har aldrig prøvet nogle af de slags medicin du nævner, det har altis været nok med en omgang havregrød så stopper det i løbet af få timer. Men er det noget man kan få på apoteket og er det beregnet til dyr eller mennesker?? Imodium kender jeg for det har jeg selv prøvet og det vil jeg ikke byde min hund, det gav mig de vildeste mavesmerter smiley

• #19   29. jul 2012 Men jeg vil også mene at hvis det er medicin der skal til at stoppe hundens diarre vil jeg hellere tage til dyrlægen med ham. Men nu har han som sagt ikke været ude siden 17.30 så jeg tror det er på retur kun ved hjælp af havregrød og A38 smiley Heldigvis smiley

• #20   29. jul 2012 Jeg kender også mennesker, der har fået mavesmerter af imodium, jeg synes i det hele taget ikke, man skal eksperimentere med menneskemedicin til hunde. Man skal i øvrigt vare varsom med bare at "stoppe", hvis der reelt er noget, der skal ud.

Natasja: Min dyrlæge siger, at havregrød i kombination med zoolac har nøjagtig samme virkning som pro-kolin.

Og ja, jeg ville bestemt gå til lægen, hvis jeg havde blod i afføringen!

Christine: God bedring med hunden - du må meget gerne give en update.

• #21   29. jul 2012 Tak smiley Jeg skal nok lige give en update i morgen smiley Nu vil jeg gå en tur med ham og så vil vi i seng og så håber vi at vi begge for sovet noget mere end vi gjorde i nat smiley

Hej så længe smiley

• #22   29. jul 2012 Man må sku da ikke give menneske medicin til dyr. Så nej zoolac og den anden nævnte prokolin er til dyr.

• #23   29. jul 2012 Ok Natasja, så min dyrlæge løber med halv vind smiley ;)

Jeg ved sørme da godt, at Pro-kolin er til dyr - det var Imodium jeg opponerede imod at give til dyr.

• #24   29. jul 2012 Fik af dyrlægen sidst jeg snakkede med hende omkring Emmis diarre, den samme forklaring som Natasja også kommer med - altså, oftest er det maven der er på overarbejde.

Den ene gang Emmi havde blod i afføringen havde hun tarmbetændelse og der var vi ikke i tvivl om at hun var syg, hun havde det rigtig skidt.
    Anden gang var hun overhovedet ikke syg, udover tynd mave og efter et par dage med on off diarre kom der lidt blod.
    Det er ganske naturligt at der kommer rifter og blod når tarmen ikke får fred, sådan er det også tit ved os mennesker.

Der er først grund til bekymring hvis det ikke er frisk blod, hvilket tit tyder på der er noget galt længere oppe.

• #25   29. jul 2012 Helt ok, Natasja, I know the feeling smiley

• #26   30. jul 2012 Så er Bertil og jeg lige stået op smiley Han har ikke været på toilet siden igår kl 17.30 så det er bare dejligt smiley Nu sidder han ude i køkkenet og venter på hans havregrød køler af der skulle jo nødig være nogen der spiser det før han får det smiley

• #27   30. jul 2012 man kan også bruge coca cola, man bare rysted brusen af så er det super til dårlig maver ,har fådet det hendvist fra en dyrelæge og har brugt det i over 10år ,mine hunde har ikke taget skade der af

• #28   30. jul 2012 Christine: Det var dejlige nyheder smiley smiley

Kommentér på:
Bertil har tynd mave

Annonce