Gode råd vedr. ørerens? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 9 måneder gammel shar pei han som ellers er en meget rolig og god hund. Hans ører er trælse og skal renses ofte for at holde skidt og snavs væk. Der er bare et kæmpe problem ved det, for han vil simpelthen ikke lade os gøre det på ham. Han bliver altid vildt panisk og stritter så meget i mod at det bliver en umulighed for os at få ordnet. Derfor er det også en ting vi kun gør når vi kan mærke på ham at han begynder at være irriteret inde i ørene, og det er jo forkert. Det siges at de skal renses en gang i ugen, og det gør vi ikke pga hans reaktion hver eneste gang. Nu er vi så i sommerhus og han har rystet meget på hovedet og kløet sig ved ørene de sidste to dage. Selvfølgelig havde vi glemt det vi plejer at rense med derhjemme, så vi kørte lige 80 km idag til den nærmeste petworld, for at få noget ørerens vi lige kunne bruge på ham her mens vi er på ferie. Da vi kom hjem og skulle have hans ører renset blev han så panisk at han faktisk bed ud efter både mig og min kæreste, hvilket han aldrig har gjort før, og vi kunne mærke at det var en meget stressende situation for ham. Så nu sidder vi tilbage med endnu en meget dårlig oplevelse og en hund som stadig har trælse ører. vi er ved at gå ud af vores gode skind og vi aner ikke hvad vi skal gøre nu. Vi har snakket om at tage ham til dyrlæge og få det gjort, men det kan vi jo ikke gøre hver uge. Vi har også snakket om man kan få noget beroligende til ham som man kan give ham inden han skal have renset ører, men det ved jeg ikke hvor hensigtsmæssigt det er, hvis de sløver ham i længere tid. Er der nogen der har nogle gode råd til hvad vi kan gøre? Hilsen en bekymret hundemor
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 77 Svar: 1.730
Vores har også de problemer og reagerer på samme måde.
Vi sørger for at være 2 til at gøre det, og gøre alting klar inden vi går i gang, så vi kan gøre det hurtigt.
Bagefter får hun så et par guffer, men hun hader stadig at få renset ører.
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 2.385
det lyder godt nok træls
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 87
nov 2011
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Min Emma hader at få klippet negle, renset ører og drybbet øjne, men jeg har erfaret, at hvis jeg er meget bestemt, så går det nemmere, end hvis jeg er forsigtig og tøvende....hun kan mærke at jeg gi´r mig ikke
mar 2011
nov 2011
mar 2011
mar 2011
nov 2005
Hvad siger han til at få tørret ørene med en vatrondel med olie på ? Det elsker emma da hun så får gnubbet øret og hun bliver helt saglig. Men det der djævlskab af ørerens som sprøjtes i øret HADER hun....tror ikke det er en behagelig fornemmelse for dem.
Så jeg tager det jeg kan se med vatrondellen og bruger kun ørerens hvis jeg syntes hun ryster på hovedet og klør meget
nov 2011
nov 2011
mar 2011
mar 2011
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Kom over til Shar Pei dag, og tag en snak med nogle af alle os andre, for jeg er ret overbevist om at vi er en del, der har været turen igennem,, eller stadig kæmper med det..
Personligt har jeg ikken nogen problemer med at resne ører på min rynkedelle, ej heller med at hælde den væske i der ind i mellem er nødvendigt.. han ELSKER at få nuset ører i det hele taget, men det gjorde han bestemt ikke en overgang.. det var så bare noget jeg besluttede at gøre hver dag, med nusen og meget lidt rensen, det blev så tilsidst bare noget vi gjorde, uden han reagerede på det!!
nov 2005
Finder tingene frem (som i også gør) beder hende lægge sig og så får hun lige en guffer. Hvis hun så forsøger at rejse sig får hun bestemt at vide, at hun skal blive. Holder med en fast og bestemt hånd om hovedet og siger ellers ikke noget til hende og skynder mig at ordne, hvad der skal ordnes og så bliver hun ros bagefter.
Jeg tror det er vigtigt, at man ikke siger en helt masse til hunden, men med kropssproget viser, at det her er okay og det er noget du skal.
Han kommer sikkert aldrig til at elske det, men han kan lære at accepterer det...og det bliver han jo nød til når nu han døjer så meget med ørene.
Men har lige et foreslag mere, hvis nu han kommer til, at døje med kronisk betændelse. Man kan få lavet en ny øregang under øret ved en operation. Fik det lavet på min gamle hund og det var virkelig en succes. Aldrig mere problemer med ørene - og det lyder mere voldsomt end det er
nov 2005
okt 2007
hmmm det virkede så ikke
nov 2011
nov 2005
Syntes det lyder som en god ide det charlotte foreslår...så kan du sikkert få megen mere hjælp end vi kan give herinde
feb 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 281
okt 2007
Du skal have fat i en dyrlæge evt din egen pr tlf, jeg kan ihvertfald få min dyrlæge til at smide det ud på apotekets system, hvis du kan få din til det, kan det afhentes på et hvilket somhelst apotek i landet, du skal have det ørerens der hedder Elocon.. det skal du behandle med i nogle dage, i den tid dyrlægen anbefaler.. jeg kan ikke huske om det var 8 dage første gang.. det er virkeli effektivt, renser grundigt ud og lindrer deres gener i øregangen.. Der er en smule binyrebarkhormon i, men jeg kan garantere dig det virker.. og når generne først er der, så bliver det ved hvis ikke du gør noget ja..
Hvis han bliver bar bagøret og huden får en blålig/rødlig farve, så er der betændelse.. så længe han ikke er det, så skal du bare have det stoppet
Så får du behandlingen sat igang her og nu..
Shar Pei dag er d. 26 august..
nov 2011
okt 2007
Det her svier ikke som nogen rense midler gør, men det lindrer ham ret hurtigt.. Farveskiftet skal være på bagsiden af øret, ikke på flappen... på selve flappen kan de jo være så meget andet..
Men god ide lige at tage fat i jeres dyrlæge Julie..
Og så ville jeg herefter, hvis det var min hund, simpelthen vænne ham til at jeg pillede/nussede hans ører hver dag.. Ikke rnese i starten, bare pille ved ham.. gnubbe ører osv.. Nemo er helt pjattet med at få ordnet ører nu, han nyder at blive nurset på den måde, det gjorde han dælme ikke en overgang.. SÅ han bare tingene vi bruger, så skred han, og gemte sig..
nov 2011
nov 2011
okt 2007
jul 2012
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 400
Jeg tager hende op på et bord og holder hende med et fast greb og vupti - så er det klaret - og ikke alle mulige ord og guf - før bagefter.
Gode råd fra Charlotte
Og synes jeg da det er en rigtig god ide at komme til Shar Pei dag d. 26.08.2012; der vil du få mange tips
Der er også skrevet noget om shar Pei og pleje af ører på: www.meatmouth.dk
God bedring
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 189
okt 2007
Når først problemet ER der, så er det død og pine nødvendigt at få gjort noget ved det, så må man tage træningen med hunden bagefter!!
Ja, det kan gøres hos en dyrlæge i narkose, men det er der så også en risiko forbundet med, det er der HVER GANG en hund lægges i narkose, og nogen er sartere end andre..
Præcis som Helle skriver, så handler det om at få det klaret, tage et fast greb om hunden, og bare gøre det, uden tøven - for det gør kun hunden mere usikker og mistænksom!!
jul 2012
Hvordan går det med Shar Pei drengen??
Håber at det er blevet bedre, for ører problemer med en Shar Pei kan godt nok blive slemme
nov 2011
nov 2011
okt 2007
Det er godt at læse...
Og ja, det er noget vi alle er nødt til at være over, inden de bliver så generet af det, at de render og ryster på hovedet.. jeg har øre tjek på nemo, to gange om ugen... Især når vi har været en tur hos mine forældre, eller på strand og i skov.. Ind imellem skulle man sgu tro han graver med ørerne, men især hvis der har været sand indvoldveret er de ekstra beskidte... Lyder måske mærkeligt, men det er nu bare sådan det er, har jeg konstateret...
Dejligt du kunne bruge rådene, og skønt du tager dem til dig, og begynder at nusse og pille dagligt... tilsidst er det jo blevet noget der bare følger med, både for ham og for jer selv!!
jul 2012
Shar Pei knus herfra
Gode råd vedr. ørerens?