{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.356 visninger | Oprettet:

*Jensen* .
*Jensen* .
Tilmeldt:
15. sep 2010
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 91

Træning DKK >< DcH {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har længe funderet over, om der er nogen forskel på træningsniveauet/træningsmetoderne hos DKK og DcH?

Hvorfor vælger man det ene fremfor det andet (eller er det bare en smagssag og/eller er det geografisk betinget alt efter, hvilket udbud der er i ens nærområde)?

Glæder mig til at høre jeres inputs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning DKK >< DcH
  • #1   16. jul 2012 Kender ikke til træningsforskelle/metoder, men valgte DcH i sin tid fordi min hund var uden tavle og jeg derfor ikke troede at man kunne træne i DKK smiley

  • #3   16. jul 2012 Valgte DcH fordi der ligger en lokalklub i den by hvor jeg bor.
    Nærmeste DKK klub er 35 km væk..

    programmerne / øvelserne er forskellige, men jeg tror grundlæggende at træningsmetoderne er nogenlunde ens, med forbehold for at hver enkelt træner har sin egen måde at gøre tingene på.. Også inden for samme klub


  • #5   16. jul 2012 Ja jeg ville vælge DKK, min oplevelse med DCH har været at de er en flok amatøre, formandens hund havde han så lidt styr på at den overfaldte min mors schæfer uden for træningspladsen.. De var ikke gode at tage imod nye medlemmer og lavede tiderne og dagene om midt i sæsonen og man kunne ikke få penge tilbage selvom klubben bare lavede det hele om.

  • #6   16. jul 2012 Ja, det kan man sagtens...

  • #7   16. jul 2012 Jeg har trænet i begge regier og kan sige godt og skidt om begge dele... Det væsentlige er, at du finder et hold, som passer til dine ønsker og behov. Der er så stor forskel på de enkelte klubber og sågar de enkelte trænere, at man ikke kan give et endegyldigt svar på dit spørgsmål....

  • #9   16. jul 2012 Jeg har valgt DcH hvor jeg nu har trænet i 15 år. Jeg kan godt lide at der er frit søg og spor med i programmet. Hos os er trænerne veluddannede og engagerede.

  • #10   16. jul 2012 Schæferhundeklubben har træning i Køge og de har også hold for familiehunde.

  • #11   16. jul 2012 Jeg har valgt DCH fordi jeg synes deres program er langt mere interessant og anvendeligt.

    Ang metoder er det jo meget forskelligt fra afdeling til afdeling (i hvert fald ved DCH) så det tror jeg er svært at sige så meget om.

    Har trænet rally og en kort tid osse lydighed i DKK -rally-træningen var super, men lydigheden synes jeg var lidt noget lal med mere fokus på tricks o.l. (som jeg altså sagtens kan træne derhjemme alene, hvis det er hvad jeg øsker at lære min hund) end på lydighedstræningen. Nu var dette så det første lydighedshold, og altså for e der (endnu) ikke var konkurrence-klar, så jeg formoder da at niveauet øges efterhånden og at træningen er mere lydighedspræget på de næste hold


  • #12   16. jul 2012 Christina, der er forskel på klubberne og trænerne i DCH, nogle er sikkert bedre end andre og det samme er det sikker i DKK, som jeg dog ikke personligt har gået hos.
    Så at diske DCH pga en uheldig klub er ike helt fair.
    Jeg har valgt DCH pga de mange muligheder for varieret træning og så har de agility som vi skal begynde på så snart der er en plads.


  • #13   16. jul 2012 Jeg har trænet hos DKK, jeg synes, at det var super hyggeligt og dygtige trænere, dog er jeg noget mere ambitiøs end mine holdkammerater, så jeg tror, at jeg vælger DcH eller politihundeklubben næste gang. DKK var lidt kaffeklub-agtig, men igen, meget hyggeligt og man følte sig altid velkommen smiley

  • #14   16. jul 2012 de forskellige klubber er som de aktuelle trænere gør dem.
    Så dkk kan være god et sted og elendig et andet sted og tilsvarende med dch
    desuden kan det være at man kommer til en god træner som man bare ikke harmonere med eller som bruger metoder som man ikke vil udsætte sin hund for.

    Da vi gik på hvalpehold med bjarke i '95 i dch (dengang var hvalpetræning meget nyt i klubben) var trænerne kun fokuseret på at slutmålet var at skaffe hunde til de rigtige hold som i fremtiden ville kunne blive gode brugshunde og vinde præmier til klubben.... og de ville ikke lade børn gå med deres hunde... det var forældrenes opgave... børn kunne deltage på sommerferiehold.. ikke i hverdagen.

    Vi fik at vide at fortsætterholdene kun var for de rigtig racer, så jeg fortsatte på et hold hos dkk med bjarke, men havde mere fokus på ringtræning, så det blev kun et hold /periode.
    Da vi så fik stella i '97 valgte jeg dkk, men hun nåede at blive unghund, så hun startede direkte på et unghundehold... der syntes jeg ikke om træneren, så vi kom kun en gang..... træneren mente at store og små hunde skulle selv klare at enes når der var frikvarter... de store måtte godt rotte sig sammen mod de små.

    Edda og Liv gik kun til ringtræning.

    Da vi så fik fossi prøvede jeg et hvalpehold hos dkk igen... det var ok, men vi kunne ikke fortsætte på unghundetræning fordi banen vi skulle træne på ikke var kørestolsegnet og derfor kunne jeg ikke fortsætte med ham der.

    Jeg prøvede så en privat hundeskole... der lærte vi intet... og et aftenskolekursus hvor man havde hundene med halvdelen af tiden... der lærte jeg en del.

    Da vi beholdt Tavi prøvede jeg så dch igen og jeg kunne godt mærke at de havde rykket sig i de 16 år der var gået siden sidst.... hvis jeg ikke også her var løbet ind i at min kørestol ikke egnede sig til stedet havde jeg nok fortsat... men tavi nåede at komme igennem kravlegård, hvalpehold og kursist hold.


  • #15   17. jul 2012 Jeg har aldrig prøvet at træne ved DKK, mest fordi det ligger længere væk fra mig.
    Men har trænet ved DcH og har altid været meget glad for det smiley Dygtige engagerede trænere, rare mennesker og dejlige vuffere. Træningen var meget varierende så det er altid spændende smiley
    Jeg synes også at sportræningen og sådan gav lidt mere smiley
    Følte også der var plads til at sætte det fokus man selv havde lyst til, altså, hvis man syntes et bestemt område var spændende eller ens hund havde brug for mere træning indenfor et område synes jeg også der var super meget hjælp smiley
    Men der er self forskellige mennesker alt efter hvor man kommer fra smiley


  • #16   17. jul 2012 Jeg har ikke undersøgt om der er en DCH i nærheden. Det må der næsten være... Jeg har lige skrevet mig op til lydighed hos DKK - det var bare det der faldt mig først ind, da jeg i forvejen er medlem.

    Hvordan er priserne sammenlignet med DKK, for det skal da lige passe at det bedre kan betale sig at træne i DCH alligevel. smiley


  • #17   17. jul 2012 Søster -det er vidst lidt forskelligt fra klub til klub. Her hvor jeg bor, er det en hel del billigere at træne i DCH.

    Jeg giver sådan rundt regnet 1000kr for et års træning (med 1 hund på 1 lydighedshold -melder jeg på 2 hold bliver det en anelse billigere pr hold). Der holdes ferie i Juli og henover jul/nytår
    Men jeg har osse set DCH'er der er lidt dyrere (men aldrig over 1500 om året)

    Hos den lokale DKK her, betaler man self medlemsskab hvis ikke man allerede er medlem, og så 4-500 pr hold (8-12 gange)


  • #18   17. jul 2012 Jeg betalte også 1000kr for et års træning i DcH.

  • #19   17. jul 2012 Michelle

    Takker. smiley Jeg skal selv give 350,- pr sæson (á 12 uger) - så 700/år. Det er umiddelbart "billigere", men det lyder som om jeg får færre timer for pengene.

    Betaler man for et medlemskab oveni?


  • #21   17. jul 2012 I DcH betaler man medlemsgebyret til landsforeningen.. Kan ikke huske det præcise beløb, men ca 500 kr.
    det er det samme beløb uanset hvilken lokalklub man træner i.
    Oven i det betaler man et træningsgebyr.
    det er den enkelte lokalklub, der bestemmer hvor meget man skal betale i træningsgebyr.


  • #22   17. jul 2012 OG medlemskab + træningsgebyr giver en totalpris på 1.000-1.500 kr

  • #24   17. jul 2012 Okidoki, så det er alligevel marginaler der skiller de to på det punkt.

    Karin
    Øv - det synes jeg ikke er fair hvis ikke du er aktiv i en anden klub. smiley


  • #25   17. jul 2012 Jeg valgte i første omgang dch fordi det var tættest på - men efter at have været der i små 4 uger valgte jeg det fra da den træner vi havde brugte nogle metoder som jeg slet ikke kunne forlige mig med også var der lidt andre ting som også gjorde at jeg ikke fortsatte, og aldrig sætter mine ben i en dch-klub igen..

    Idag træner jeg i Schæferhundeklubben - hvilket jeg er super glad for!! smiley Jeg giver 800 kr. om året - men for at træne i klubben skal man selvf. have schæfer.. smiley

    med hensyn til træningsforskelle og metoder - er der en enorm forskel! jeg er nok ikke den bedste til at fortælle om dem, da jeg kun har haft utrolig dårlig erfaring med dch - men jeg foretrækker til enhver tid DKK's træning.. også selvom den måske er lidt dyrere.. smiley


  • #26   17. jul 2012 Tanja, ja der er forskel både på trænere og klubberne i DCH og det er der sikker også i DKK ?
    Jeg giver 1200 om året og kan træne på alle de hold jeg vil, hele året med undtagleser af ferie i juli og ved juletid, men jeg kan gå ned i klubben og træne selv hele året og bruge de ting der står fremme.


  • #27   17. jul 2012 Hmm, da jeg gik til rally i DKK, var der nu et par DRU-hunde på holdet. Det måtte de gerne, så længe de ikke samtidig var aktive i DRU. Og eftersom de slet ikke udstillede var det jo ikke et problem.
    Troede egentligt at reglerne for dette var ensrettede uanset hvilken lokalklub man hører til, men det er de åbenbart ikke.



  • #28   17. jul 2012 Søster -tror vi får en del flere timer end du gør ved DKK. 12 gange er jo kun ca 3 mdr = 6 mdr's træning i alt. Vi træner knapt 10 mdr om året:o)

    Men jeg tror hvis man sådan tager gennemsnitsprisen for DCH i hele landet, så er forskellen nok ikke kæmpe stor om man træner den ene eller andet sted.
    Så hos mig er valget truffet på baggrund af hvilket program jeg fandt mest interessant.


  • #31   18. jul 2012 Mamma: det har jeg da heller ikke sagt der ikke var??

  • #32   18. jul 2012 Jeg træner i DcH og er super glad for det. Har også prøvet at træne i DKK. Jeg synes generelt i DKK, er der flere hunde tilmeldt hver hold, og ikke ret mange trænere, hvor modsat i DcH er der ikke så mange hunde pr hold, og der er generelt mange trænere. smiley

  • #33   18. jul 2012 Anne: Der er min oplevelse lige omvendt...;0)

  • #34   18. jul 2012 Trine L: Det er sjovt, hvordan det er forskelligt rundt omkring i landet smiley

  • #35   18. jul 2012 Min oplevelse er også lige omvendt af Anne's - vi havde 1 træner til 25 hunde.. det var ikke min kop the.. ;o) Men syntes bestemt det er rart det ikke er sådan alle steder.. forskellighed er godt - efter min mening ihvertfald..

Kommentér på:
Træning DKK >< DcH

Annonce